نبردهای شرق ادلب به روایت تصویر

در ۴۸ ساعت گذشته درگیری های سنگینی در حومه غربی فرودگاه ابوظهور به وقوع پیوست و نیروهای جبهه مقاومت تلاش عناصر تروریستی را برای اشغال شهرک ابوظهور ناکام گذاشتند.

سرویس جهان مشرق - آخرین تحولات میدانی سوریه از جنوب غرب استان حلب حاکیست، نیروهای جبهه مقاومت عملیات را در حومه منطقه راهبردی «تل الضمان» ادامه دادند و پس از ۲۴ ساعت درگیری سنگین توانستند مواضع خود را در منطقه «الوز» تثبیت کنند.

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت ظهر روز گذشته عملیات خود را از شهرک «طرفاوی» علیه مواضع عناصر تروریستی در منطقه «الوز» آغاز کردند؛ در جریان پاکسازی این منطقه ۳۰ تن از عناصر تروریستی از پای درآمدند و دهها تن دیگر زخمی شدند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از ادامه عملیات نیروهای جبهه مقاومت در این محور خبر داد و افزود: در حال حاضر، یگان موشکی جبهه مقاومت مواضع عناصر تروریستی را در شهرک «عطشانه شرقی» در شمال منطقه «الوز» هدف قرار می دهند.

وی به علت توقف عملیات در شرق استان ادلب و جنوب غرب استان حلب اشاره کرد و گفت: وضعیت نامساعد جوی در روزهای گذشته باعث شد عملیات پیشروی نیروهای جبهه مقاومت در این محور ها به صورت موقت متوقف شود.

نقشه میدانی حلب و ادلب
**برای مشاهده جزییات بهتر و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

این منبع میدانی افزود: نیروهای جبهه مقاومت با ادامه عملیات در جنوب غرب استان حلب تلاش می کنند امنیت مثلث «فرودگاه ابوظهور - ارتفاعات اربعین و تل الضمان» را به طور کامل تامین کنند.

وی با بیان این که نیروهای جبهه مقاومت درصدد هستند با پاکسازی معدود مناطق آلوده خود را به خط راه آهن دمشق - حلب برسانند، گفت: بیش از ۹۰ درصد مسیر راه آهن پاکسازی شده و همه تلاش ها به آزادسازی این مسیر پس از ۵ سال اشغال معطوف شده است.

به گزارش مشرق، در ۴۸ ساعت گذشته درگیری های سنگینی در حومه غربی فرودگاه ابوظهور به وقوع پیوست و نیروهای جبهه مقاومت تلاش عناصر تروریستی را برای اشغال شهرک ابوظهور ناکام گذاشتند.

در جریان درگیری های سنگین در حومه شهرک ابوظهور تروریست ها شکست های قابل توجه ای را متحمل شدند و ۶۰ تن از نیروهای خود را در این محور از دست دادند؛ شهرک ابوظهور دروازه غربی برای ورود به فرودگاه ابوظهور به شمار می آید.

جنگنده های روسی هم پس از دریافت اطلاعات دقیق از نیروهای ویژه عملیاتی، نشست و جلسه اضطراری عناصر تروریستی را در روستای «تل علوش» در حومه شمالی فرودگاه ابوظهور هدف قرار دادند.

در جریان تحولات دیگر مناطق سوریه نیز قرار بگیرید:

پیروزی‌های چشمگیر شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه پس از ۱۱ روز درگیری/ زمین‌گیرشدن ارتش ترکیه و تروریست‌های سپر فرات در مناطق مختلف عفرین + نقشه میدانی و تصاویر

در جریان این عملیات دقیق که با کمک و هماهنگی نیروهای ویژه اطلاعات انجام شد، مقر جلسه فرمانده هان میدانی تروریست ها به طور کامل منهدم شد؛ در میان لیست ۳۰ نفره کشته شدگان، نام ۵ فرمانده میدانی تروریست ها از جمله  «ابومصعب السوری، ابو محمد الزعیم و ابو بصیر داره عزه» هم دیده می شود.

نقشه میدانی حلب و ادلب
**برای مشاهده جزییات بهتر و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

از سویی دیگر، جولان نیروهای ارتش ترکیه در استان های حلب و ادلب به بهانه مقابله و نبرد با شبه نظامیان کُرد همچنان ادامه دارد؛ همزمان منابع میدانی از رصد یک کاروان ارتش ترکیه متشکل از چند خودروی نفربر و زرهی در حومه فرودگاه ابوظهور خبر داده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، کاروان نظامی ارتش ترکیه از طریق مناطق مرزی مشترک وارد استان ادلب شده و در حومه ارتفاع راهبردی «عزو» و روستای «طویل الحلیب» در ۱۰ کیلومتری غرب فرودگاه ایوظهور دیده شده اند.

در حال حاضر، عملیات یگان های مهندسی جبهه مقاومت برای پاکسازی مناطق آزاد شده از تله های انفجاری کار گذاشته شده هم ادامه دارد؛ فرمانده هان میدانی جبهه مقاومت هم با حضور در مناطق عملیاتی شرایط میدانی را برای ادامه عملیات بررسی کردند.

به گزارش مشرق، نیروهای مقاومت در جریان ۶۰ روز عملیات در جنوب غرب استان حلب، جنوب و شرق استان ادلب حدود ۴۰۰ شهرک، روستا و ارتفاع را بازپس گرفتند و مساحت حدود ۳ هزار کیلومتر مربع را در این محورها پاکسازی کردند؛ در حال حاضر تروریست ها در مساحتی حدود هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربعی در شمال شرق استان حماه و جنوب استان حلب محاصره هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • من هستم IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    8 0
    با سلام و خسته نباشید و تشکر از پوشش دقیق اخبار تحولات منطقه لطفا یک نقشه کامل از کل سوریه و وضعیت حضور گروه های تروریستی در مناطق مختلف بزارید ممنون
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    22 8
    با سلام ترکیه تا حالا جای سفت ......... بود هان افندی آخر سرت زیر بغل قهرمانان مقاومت گیر خواهد کرد پس زود در مقابل کردها جا نزن و تلاش کن حریف خوبی برای مقاومت باشی نه مثل امریکا و متحدانش که چون زورشان به جبهه مقاومت نمی رسد می روند خون زنان و کودکان را می ریزند حالا یک روز با پرچم سیاه داعش که نشان رو سیاهی آل سعود است و حالا با پرچم سفید که انشاالله ملک سلمان و نوادگانش را در آن پرچم بپیچم من . موفق و پیروز باشند قهرمانان جبهه همیشه سرافراز مقاومت
  • عیسی قاسمی IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    0 0
    فان حزب الله هم الغالبون .انشالله وبه لطف خداوند تبارک وتعالی .النصره وتمام مزدوران ال سعودبه زودی از روی زمین محو خواهند شد وال سعود خبیث درپی این شکست ها به شدت وارد بحران درونی خواهند شد.ایمان دارم که چنین خواهدشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس