کد خبر 825820
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۱
 عروسک‌های ایرانی

هامون، اوشیدا، نوهان و ماهکان؛ عروسک‌های سرزمین پهلوانان که دل شاهزادگان عرب را بدست آوردند.

به گزارش مشرق، برگزاری نمایشگاه گردشگری فرصت خوبی برای شناخت برخی هنرمندان گمنامی بود که با هنر و ابتکارات، کارهای بزرگی انجام داده بودند و نمایش این ابتکارات نیز بازدیدکنندگان را نیز به محصولات‌شان علاقه مند کرده بود.

در بین انواع دکورهای با المانهای رنگی و سوغاتی استانهای، ۴ عروسک در غرفه استان سیستان و بلوچستان، هر رهگذری را به خود جلب می‌کند، عروسک‌های با لباس‌های محلی دخترانه و پسرانه که سازنده آن؛ نام هر عروسک را نیز به یک اسطوره و میراثی اختصاص داده است.

«مریم قربانی» بانوی مشهدی که با دخترش در نمایشگاه حضور دارد و  چند سالی است در سرزمین پهلوانان سُکنی گزیده است، درباره ساخت این عروسک‌ها که دائماً نیز آنها را بچه‌های خود خطاب می‌کند، توضیح می‌دهد: هر کدام از این پسرها و دخترهای بنده به نامی شناخته می‌شوند و اسامی آنها هامون، اوشیدا، نوهان و ماهکان است.

این بانوی هنرمند ادامه می‌دهد: هر کدام از این عروسک‌های بومی و محلی، نماد فرهنگ، قومیت و عامل معرفی بیشتر سیستان و بلوچستان خواهند بود، بطوریکه در یکی از بازدیدهای که شاهزاده ای از عمان از این عروسک ها داشت، هر ۴ عروسک را خریداری کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    7 0
    بخشی از جمعیت عمان بلوچ هستن دیگه
  • IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    4 1
    بخشی از جمعیت عمان بلوچ هستن دیگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس