نقشه میدانی جنوب سوریه.jpg

در جریان درگیری‌های چند ساعت در غرب فرودگاه «الثعله» حدود ۳۰ تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند.

سرویس جهان مشرق - عناصر تروریستی پس از متحمل شدن شکست های سنگین در جبهه های عملیاتی استان های «ادلب، حلب و حماه» برای جبران ضربات مهلک وارد شده، حملات غافلگیرانه ای را علیه نیروهای جبهه مقاومت در جنوب سوریه انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی جبهه النصره از صبح امروز عملیات خود را از روستای «ام الولد» در شرق استان درعا (مناطق هم مرز با استان «السویدا) علیه مواضع نیروهای جبهه مقاومت آغاز کردند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: در این حملات، مواضع نیروهای جبهه مقاومت در ارتفاع «الشیخ» و منطقه «بنی الکویتی» در غرب فرودگاه راهبردی «الثعله» توسط عناصر تروریستی جبهه النصره هدف قرار گرفته شد.

در ساعت نخست حملات غافلگیرانه عناصر تروریستی جبهه النصره، نیروهای ارتش و دفاع مردمی مستقر در منطقه برای جلوگیری از افزایش تلفات و خسارت ها از برخی ایستگاه های دفاعی عقب نشینی کردند و در نقاط دیگر موضع گرفتند.

نقشه میدانی جنوب سوریه
**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

پس از درگیری های سنگین چند ساعت در نهایت نیروهای ارتش سوریه و دفاع مردمی توانستند پیشروی تروریست ها را در این محور متوقف کنند و در یک عملیات معکوس موفق شدند مناطق اشغال شده را دوباره بازپس بگیرند.

در این رابطه بیشتر بخوانید: انهدام ۲۵ پایگاه راهبردی داعش در شرق رود فرات با عملیات ویژه نیروهای جبهه مقاومت + نقشه میدانی

در جریان درگیری های چند ساعت در غرب فرودگاه «الثعله» حدود ۳۰ تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند؛ نیروهای سوری پس از بازپس گیری مناطق، حملاتی را علیه پایگاه تروریست ها در روستای «ام الولد» انجام دادند.

در جریان عملیات نیروهای ارتش سوریه و دفاع مردمی، تعدادی از عناصر تروریستی در روستای «ام الولد» کشته و زخمی شدند؛ در این حملات تعدادی از انبارهای سلاح و تجهیزات تروریست ها منهدم شد.

به گزارش مشرق، عناصر تروریستی درصدد بودند با اشغال ارتفاع «الشیخ» خود را به ورودی فرودگاه «الثعله» در غرب استان السویدا برسانند که با واکنش نیروهای ارتش سوریه و دفاع مردمی ناکام ماندند.

این فرودگاه راهبردی تنها ۱۳ کیلومتر با شهر السویدا مرکز استان (السویدا) فاصله دارد و از مهم ترین مناطق برای انتقال نیرو و تجهیزات به شهر السویدا و مناطق مرزی مشترک با استان درعا به شمار می آید. این فرودگاه یکی از محورهای اصلی نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه برای پاکسازی استان درعا هم محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    18 1
    بهترین بهانه برای حمله از جنوب فرودگاه خلخله و پاکسازی تا لب مرز هست البته قبلش یکی بشار از خواب بیدار کنه
  • Mohsen IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    5 1
    مقاومت باید تا دیرنشده جنوب سوریه هم ازاد کنه والا فردا اردن برامون دردسر درست میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس