کد خبر 825429
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۰
اسدالله عباسی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش در سال‌جاری حداقل با ۵ هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه است، گفت: برخی مدیران مدارس از جیب خودشان خرج مدرسه را می‌دهند.

به گزارش مشرق، اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره مشکلات مدارس به دلیل عدم پرداخت سرانه، اظهار داشت: وضعیت مدارس در بخش سرانه اسف‌بار است.

وی ادامه داد: در مناطق کم برخوردار که مدیران مدارس از کمک اولیای دانش‌آموزان نیز بهره‌مند نیستند، به سختی مدرسه را اداره می‌کنند چرا که اعتبارات و تجهیزات روزمره مدارس به آنها داده نمی‌شود.

عباسی با اشاره به وضعیت مدارس شبانه‌روزی در تأمین غذا و ایاب و ذهاب دانش‌آموزان گفت: برخی مدیران مدارس ناچارند از اعتبارات شخصی خودشان و به عبارت دیگر از جیب خودشان برای مدرسه هزینه کنند تا بتوانند پول آب، برق و گاز مدرسه و هزینه‌های جانبی را پرداخت کنند.

وی به کسری بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۶ اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش تا پایان امسال حداقل با ۵ هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه است که اگر جبران نشود در سال آینده با بدهی انباشته مواجه می‌شود و باعث می‌شود بسیاری از امور به صورت طبیعی نچرخد و تهدید جدی برای مدارس باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس