سوریه

معارضان سوری برخوردار از حمایت‌های روسیه، با سند واشنگتن برای تجزیه سوریه، مخالفت کردند.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، معارضان سوری برخوردار از حمایت‌های مسکو موسوم به تریبون مسکو بر مخالفت قاطعانه خود با سند گروه موسوم به واشنگتن برای تجزیه سوریه تاکید کردند.

تریبون مسکو اعلام کرد که این سند غیر رسمی، نقض خطرناک حق ملت سوریه در تعیین سرنوشت و همچنین قطعنامه 2254 شورای امنیت به شمار می‌رود.

تریبون مسکو اعلام کرد که سازمان ملل و طرف‌های مذاکره کننده، صلاحیت بررسی محتوای قانون اساسی را ندارند و بررسی محتوای این قانون، حق انحصاری ملت سوریه است.

معارضان سوری برخوردار از حمایت‌های روسیه اعلام کردند که قطعنامه 2254 شورای امنیت بر تدوین قانون اساسی بعد از تشکیل حکومت انتقالی یعنی بعد از توافق سیاسی تاکید کرده و این در حالی است که سند گروه واشنگتن، علنا از طریق همزمان کردن تدوین قانون اساسی با روند مذاکرات، با این امر مخالفت کرده است.

تریبون مسکو تاکید کرد که محتوای سند واشنگتن درباره ماهیت پارلمان و اختیارات قوا و پارلمان‌ها و حکومت‌های منطقه‌ای؟ به این معنا است که تهیه کنندگان این سند، به جای مردم سوریه تصمیم گرفتند که سوریه کنفدرالی باشد.

پیش از این بشار الجعفری رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه در مذاکرات وین بر مخالفت قاطعانه دمشق با سند گروه موسوم به واشنگتن که شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان و اردن است، تاکید کرد.

وی طی سخنانی در نشست خبری خود  پس از پایان مذاکرات وین درباره حل بحران سوریه گفت: تهیه کنندگان این سند غیر رسمی، در ظاهر می‌گویند که آن‌ها دوست دارند روند مذاکرات در ژنو را احیا کنند و این در حالی است که آن‌ها به دنبال نابودی این روند هستند.

جعفری گفت که گروه واشنگتن، می‌خواهد چشم‌اندازهای راه حل سیاسی بحران سوریه و همچنین مذاکرات ژنو را از بین ببرد.

شبکه تلویوزیونی المیادین امروز جمعه اعلام کرد که به سندی دست یافته که توسط گروه موسوم به «گروه واشنگتن» طراحی شده و شامل تقسیم و تجزیه سوریه و اداره آن تحت قیمومیت مستقیم سازمان ملل است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس