کد خبر 825297
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
صمد نیکخواه بهرامی

فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی از تغییر و تحولات در فدراسیون ایران و صحبت از بازگشت نیکخواه‌بهرامی به تیم ملی حرف زده‌است.

به گزارش مشرق، در این گزارش به حضور رامین طباطبایی بر روی صندلی ریاست فدراسیون بسکتبال ایران اشاره و این سوال پرسیده شده که آیا صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان سابق تیم ملی دوباره به جمع آسمان‌خراش‌های ایران اضافه خواهد شد یا نه.
در این گزارش آمده‌است:
با توجه به تغییرات در فدراسیون بسکتبال ایران و حضور یک مدیر جدید آیا صمد نیکخواه‌بهرامی به تیم ملی ایران بازخواهد گشت؟
قطعا صمد نیکخواه بهرامی یکی از بهترین‌های نسل طلایی ایران بود که باعث شد تیم ملی از 2006 تا 2016 عناوین زیادی در آسیا بدست بیاورد. در کنار دو ستاره دیگر ایران یعنی حامد حدادی و مهدی کامرانی، صمد نیکخواه یکی از مهره‌های تاثیرگذار تیم ملی در عرصه‌های مختلف بود. او با قدرت فنی و مدیریتش در زمین نقش زیادی در تیم ملی در المپیک 2008 و دو جام جهانی 2010 و 2014 ایفا کرد.
نیکخواه‌بهرامی به عنوان یکی از ستاره‌های نسل طلایی ایران با عملکرد خود کمک زیادی به بسکتبال این کشور  کرد و ایران توانست خود به را بعنوان یک قدرت رو به رشد معرفی کند و در نهایت جایگاهش را در میان بهترین‌های آسیا قرار بدهد.
رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال 2015 و کسب مقام سومی بعد از چین و فیلیپین آخرین حضور صمد در تیم ملی ایران بود. نیکخواه‌بهرامی در آن زمان 32 سال سن داشت و جزو بهترین‌های بسکتبال ایران و آسیا بود. او در قهرمانی آسیای 2015 میانگین 13.8 امتیاز، 4 ریباند و 1.3 توپ‌ربایی در هر بازی ثبت کرد.
بعد از این تورنمنت تیم ملی، نیکخواه‌بهرامی برای حضور در لیگ چین در این کشور ماند و دیگر به تیم ملی ایران نیز دعوت نشد. حالا اتفاق‌های اخیر باعث شده تا دوباره صحبت از حضور نیکخواه بهرامی در تیم ملی شود. به تازگی بسکتبال ایران رییسی جدید انتخاب کرده‌است. رامین طباطبایی جایگزین محمود مشحون شده کسی که 14 سال ریاست بسکتبال ایران را برعهده داشت و در دو سال گذشته انتقال جوانان قدرتمند به تیم ملی را کلید زد اما با حضور طباطبایی این احتمال ایجاد شده که دوباره برخی ستاره‌های با تجربه مثل صمد نیکخواه‌بهرامی به تیم ملی بازگردند.
طباطبایی در مصاحبه اخیرش از حضور صمد نیکخواه بهرامی در اردوی تیم ملی برای رقابت با قزاقستان در پنجره دوم انتخابی جام جهانی حرف زده‌است و این قطعا یک شانس بزرگ برای ایران است که در پنجره اول از توانایی برخی استعدادهای توانمندش بی‌بهره بود. ایران در پنجره نخست انتخابی جام جهانی قطر را شکست داد و باختی شوکه کننده برابر عراق تجربه کرد.
قطعا هواداران تیم ملی ایران از باخت برابر عراق خوشحال نبودند اما این شکست باعث شد تا بازیکنان ایران خیلی زود به خودشان بیایند و حالا با قدرت بیشتری برای رقابت‌های پیش‌رو آماده می‌شوند.
قطعا اگر صمد نیکخواه بهرامی به ترکیب تیم ملی بازگردد ایران در رقابت‌های پیش رویش در کنار بازیکنان شوت زنی مثل بهنام یخچالی یک بازیکن با تجربه شوت زن دیگر نیز خواهد داشت که می‌تواند تاثیر زیادی در عملکرد ایران بگذارد. حتی در 34 سالگی هم صمد نیکخواه می‌تواند با عملکردی که دارد یکی از بهترین‌های آسیا باشد. او این توانایی‌اش را در هر شبی که برای جیانگسو تونگشی به میدان می‌رفت نشان داد. او با میانگین 13.9 امتیاز، 7.7 ریابند و 1.3 توپ‌ربایی در هر مسابقه یکی از بهترین‌های تیمش است.
آیا بازگشت صمد نیکخواه بهرامی با توجه به حضور بازیکنانی جوان که در تلاش هستند توانایی‌هایشان را ثابت کنند چطور خواهد بود؟ قطعا زمان بهترین جواب را خواهد داد اما آنچه مشخص است باید گفت که طرفداران واقعی تیم ملی باید به ملی‌پوشان خود باور داشته باشند و یکپارچگی را از ملی‌پوشان انتظار داشته‌باشند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس