تیر و کمان

دوره ۴ساله ریاست محمدعلی شجاعی در فدراسیون تیراندازی با کمان مدت‌ها است به پایان رسیده و وزارت ورزش همچنان نتوانسته مشکل این فدراسیون را برطرف کند.

به گزارش مشرق، دوره 4ساله ریاست محمدعلی شجاعی در فدراسیون تیراندازی با کمان بیش از 7 ماه است که به پایان رسیده اما در اتفاقی هم که در این مدت در وزارت ورزش سابقه نداشته وی همچنان به کار خود در فدراسیون ادامه می‌دهد. نکته جالب اینجاست که خود شجاعی هم بعد از اینکه در استانداری اصفهان به‌عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان انتخاب و رسماً مدیری دوشغله محسوب شد، به وزارت ورزش آمادگی خود را برای جدایی از فدراسیون اعلام کرده اما وزارت ورزش اولین اقدام یعنی آغاز ثبت‌نام مجدد از کاندیداها را هم انجام نداده است.

اولین مسئله در این بین وضعیت نامشخص اساسنامه فدراسیون تیراندازی با کمان است. با توجه به حساسیت‌های گذشته از طرف مراجع جهانی بر فدراسیون ایران و سابقه تعلیق آن در سال‌های پیش و از طرفی تمایل وزارت ورزش در ایجاد تغییر در برخی از بخش‌های اساسنامه مورد تأیید فدراسیون جهانی، محمدعلی شجاعی با مشورت با وزارت ورزش تغییراتی را در اساسنامه ایجاد کرد و آن را برای تأیید به فدراسیون جهانی فرستاد. گفته می‌شود این اساسنامه و تغییرات آن که ظاهراً تنها در چند بند آن انجام شده است، مورد تأیید مراجع جهانی قرار گرفته است اما پروسه طولانی تأیید آن در هیئت دولت هنوز طی نشده و تا تکمیل این مراحل وزارت ورزش نمی‌تواند برای فدراسیون سرپرست انتخاب کند. از طرفی شجاعی هم به‌دلیل حساسیت پست خود در اصفهان، تمرکز خود را به‌روی این جایگاه قرار داده است و فرصت برای این رشته در حال از دست رفتن است.

در اساسنامه فعلی فدراسیون تیراندازی با کمان، رئیس مجمع محمدعلی شجاعی است و وزارت ورزش نمی‌تواند برای این فدراسیون سرپرست انتخاب کند. اگر این انتخابات با تدارک و آمادگی شجاعی برگزار شود جای نگرانی برای تحریک مراجع جهانی ندارد و تکلیف این فدراسیون سریعتر مشخص خواهد شد، با این شرایط به‌نظر می‌رسد بهتر است وزارت ورزش به‌جای اینکه برای فدراسیون سرپرست تعیین کند و برای برگزاری انتخابات منتظر تأیید اساسنامه توسط هیئت دولت باشد، مراحل ثبت‌نام را سریعتر انجام دهد و وضعیت این فدراسیون را مشخص کند و کنار آن مراحل تأیید اساسنامه را در دولت هم پیگیری کند.

مطمئناً حضور چند ماهه سرپرست که معمولاً بیش از 6 ماه هم دوام دارد، در حالی که 7 ماه تا بازی‌های آسیا باقی مانده است هیچ سودی برای تیراندازی با کمان ندارد و تنها این فدراسیون را در آستانه بازی‌های آسیایی در آستانه تغییرات مداوم قرار می‌دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس