کد خبر 824239
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
کولاکوویچ

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: امیدوارم روابط حرفه‌ای ما مثل گذشته ادامه پیدا کند.

به گزارش مشرق، ایگور کولاکوویچ که پس از کسب مدال برنز مسابقات جام بزرگ قهرمانان و پس از گذراندن تعطیلات طولانی مدت،‌ روزهای پرکاری را در ایران سپری می‌کند، امروز در نشست خبری گفت: خوشحالم که دوباره همانند سال گذشته اینجا هستم و امیدوارم روابط حرفه‌ای ما مثل گذشته ادامه یابد.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران ضمن تسلیت به خاطر زلزله کرمانشاه و حادثه نفتکش سانچی به برنامه تیم ملی در فصل پیش‌رو اشاره کرد و گفت: نخستین رقابتی که پیش روی ما است لیگ جهانی والیبال است که 5 هفته ادامه دارد. تورنمنت پرفشاری را پیش رو داریم که باعث خستگی مفرط بازیکنان خواهد شد. 

وی ادامه داد: در لیگ جهانی ابتدا به فرانسه می‌رویم و سپس به آمریکای جنوبی، روسیه، آمریکا و در آخر در تهران به مصاف حریفان خواهیم رفت، ما پیش از شروع مرحله نهایی 19 مسابقه در 5 قاره پیش رو خواهیم داشت. 

کولاکوویچ عنوان کرد: آنچه برای ما مهم است حضور و در اختیار داشتن دو تیم آماده برای لیگ جهانی است. البته هنوز اسامی بازیکنان حاضر در دو تیم نهایی نشده ولی ما قطعا دو تیم در اردو خواهیم داشت. 

سرمربی تیم ملی والیبال  افزود: خوشبختانه تیم‌های نوجوانان و جوانان برنامه خاصی در فصل پیش رو ندارند و ما زمان کافی در اختیار خواهیم داشت تا این جوانان در کنار ملی‌پوشان باسابقه تمرین کنند و با روش و منش آنها آشنا شوند. 

کولاکوویچ  گفت: سال قبل اصرار زیادی بود که از جوانان در اردوهای تیم ملی استفاده کنیم ولی برنامه تمرینی و مسابقات آنها بسیار فشرده بود و این امکان مهیا نشد اما آنها امسال این شانس را دارند که در کنار بزرگان تمرین و رقابت کنند. در اردوی پیش رو 28 بازیکن برتر ایران حضور ندارند چون مردم و همچنین فدراسیون والیبال تمایل دارند که از جوانان در اردوها استفاده بیشتری کنیم. 

سرمربی تیم ملی والیبال  در ادامه گفت: در بخش دوم تمرینات تیم ملی مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی ایتالیا و بلغارستان پیش روی ما است، امیدوارم با تفاهم فدراسیون تیم اصلی در بازی‌های آسیایی جاکارتا استراحت کند و تیم ملی «ب» راهی این رقابت‌ها شود. ما نیاز داریم که با آمادگی بسیار مناسب در مسابقات جهانی حاضر شویم، به همین خاطر امیدوارم نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا نیز به ملی‌پوشان خود استراحت بیشتری بدهد تا ما از توان آنها در مسابقات جهانی استفاده بیشتری ببریم. 

وی  افزود: بعد از پایان مسابقات جام جهانی از مرخصی قانونی خودم استفاده کردم اما در همین مدت آنالیزورها و دستیاران من لیگ ایران را رصد می‌کردند و نتایج آن را برای من می‌فرستادند. برهمین اساس تصویر کلی را برای خودم تشکیل دادم و بیشترین تمرکزم را روی افراد جوانی گذاشتم که پتانسیل ملی شدن و حضور در تیم ملی را دارند.

کولاکوویچ گفت: به محض اینکه به ایران بازگشتم با تمام مربیان باشگاهی ایران ارتباط برقرار کردم. تنها 3 مربی از کاشان، گنبد و ساری هستند که نتوانستم هنوز با آنها ارتباط برقرار کنم. 

سرمربی تیم ملی والیبال  ادامه داد: محور اصلی صحبت‌های من با مربیان باشگاهی درباره بازیکنانی بود که نظر آنها را جلب کرده بود، برای من نظر مربیان و نگاه کارشناسی همکارانم بسیار مهم و با ارزش است چرا که معتقدم آنها استعدادهای نهفته را پیدا می‌کنند، به این شکل که علاوه بر آنالیزور و نگاه دقیق تیم خودشان نگاه ریزبینانه‌تری نیز به تیم حریف دارند، برهمین اساس در این مدت با اسامی آشنا شدم که تاکنون نشنیده بودم و به واسطه کمک به آنالیز مربیان باشگاهی با نام‌های جدید آشنا شدم. 

وی تاکید کرد: آنالیز پرمحتوایی در دست دارم که با مشقت زیادی به دست آمده است، همچنین درباره لژیونرهایی چون میلاد عبادی‌پور و معنوی‌نژاد و فعالیت‌شان در تیم‌های خارجی اطلاعاتی دارم. 

کولاکوویچ در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت عادل غلامی و شهرام محمودی گفت: به دفعات درباره عادل غلامی صحبت کرده‌ام اما باز هم درباره او جواب می‌دهم. بحث مربوط به بازیکنی با کیفیت و حرفه‌ای است که در یک لحظه از خطوط قرمز عبور کرد که قابل گذشت هم نبود، وقتی تصمیم گرفتم او را از تیم ملی کنار بگذارم احساس تاسف کردم اما اصول حرفه‌ای اجازه‌ای جز این تصمیم را به من نداد. 

سرمربی تیم ملی والیبال اظهار داشت: عادل غلامی بعد از گفت‌وگویی که با من داشت خودش نیز پذیرفت که باید از تصمیم من تمکین کند اما درباره حضور او در تیم ملی باید بگویم در دوره آتی و در فصل امسال فعالیت‌های زیادی خواهیم داشت. دوره جریمه عادل تمام شده است اما با توجه به گرایش ما برای دعوت از جوانان باید ببینم وی در تقابل با جوانان چه کار می‌کند.

وی افزود: درباره شهرام محمودی هم بارها صحبت کرده‌ام، گزینه‌های زیادی را پیش روی شهرام محمودی گذاشتم اما تاکنون سیگنالی برای ورود وی به تیم ملی دریافت نکردم. من کار دیگری هم نمی‌توانم بکنم جز اینکه نگاه حرفه‌ای خودم را همچنان دنبال کنم.

کولاکوویچ در مورد میزان مرخصی سالانه خود اظهار داشت: من دقیقا 3.5 ماه در مرخصی بودم، شما می‌توانید در این مورد از فدراسیون والیبال ایران سوال کنید چون من به هیچ وجه قصد ندارم در مورد جزئیات قرارادم به صورت علنی صحبت کنم ولی مطمئن باشید که تک تک مفاد قرارداد ما تحت نظر فدراسیون است و اگر خلاف آن رفتار کنم آنها حق تحریم من را خواهند داشت. 

سرمربی تیم ملی والیبال در مورد مسابقات جام باشگاه‌های جهان که بانک سرمایه نیز در آن حضور داشت، گفت: من این مسابقات را مثل لیگ برتر ایران تحت نظر داشتم ولی طبق قراردادم مکلف نبودم که به لهستان بروم و همچنین بودجه‌ای را برای این کار در نظر نگرفته بودم. 

او در مورد کادرفنی تیم ملی ب گفت: من به فدراسیون والیبال ایران نسبت به حضور تیم ملی ب در بازی‌های آسیایی پیشنهادی ارائه کردم که هنوز مورد موافقت واقع نشده است. مسابقات قهرمانی جهان آوردگاهی خاص برای همه تیم‌هاست که هر 4 سال یک بار برگزار می‌شود، امیدوارم در مورد موارد مختلف در فصل پیش رو با فدراسیون والیبال به تفاهم برسیم. همچنین در مورد انتخاب کادرفنی تیم ملی ب باید دقت زیادی را در نظر داشت ولی هنوز راجع به اسامی تصمیمی گرفته نشده است. 

کولاکوویچ درباره رئیس جدید فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: به محض بازگشت از مرخصی با ضیایی دیدار داشتم و همه طرح‌ها را با ایشان در میان گذاشتم. امیدوارم جلسه دیگری هم برگزار شود، ضیایی تا قبل از انتخاب شدن به ریاست فدراسیون والیبال، نایب‌رئیسی بود که در کنار داورزنی حضوری موثر داشت. داورزنی و ضیایی تلاش‌های موثری برای توسعه والیبال ایران به عمل آورده‌اند امیدوارم ضیایی نیز ادامه دهنده راه داورزنی باشد. 

سرمربی تیم ملی والیبال  در مورد هدف تیمش برای کسب سکوی المپیک گفت: هیچ تضمینی در هیچ جای دنیا برای کسب مدال وجود ندارد و هیچ تیمی حتی برزیل نمی‌تواند مطمئن باشد که در یک تورنمنت به مدال خواهد رسید. ما در آخرین مسابقاتی که پیش رو داشتیم (جام بزرگ قهرمانان) به همراه برزیل و ایتالیا روی سکوی قهرمانی قرار گرفتیم ولی همه تیم‌هایی که به سکو نرسیدند نیز شایسته کسب مدال بودند. 

وی اضافه کرد: والیبال ایران کیفیت خوبی دارد البته شاید کیفیت آن به اندازه بزرگان والیبال جهان نباشد ولی یک خصلت منحصر به فرد دارد و آن تمایل زیاد برای انجام کارهای بزرگ است. جوانان ایرانی آماده هستند تا جان خود را در زمین برای تیمشان بدهند و من به داشتن چنین بازیکنانی افتخار می‌کنم. 

کولاکوویچ تصریح کرد: با توجه به تعصب بازیکنان ایرانی من تضمین می‌دهم که آنها تمام توان خود را در زمین مسابقه ارائه خواهند کرد و از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند، در سایر موارد اما تضمینی وجود ندارد چون والیبال یک ورزش تیمی است. 

سرمربی تیم ملی والیبال در مواجهه با این سوال که کارلوس کی‌روش چند سال پیش بازیکن مطرحی به نام سیدمهدی رحمتی را به دلیل اینکه می‌خواهد استراحت کند، کنار گذاشت، نمونه آن در والیبال در خصوص شهرام محمودی اتفاق افتاد، او یک سال درخواست استراحت داشت، اما مدام به سراغ او رفتید، آیا این کار شأن تیم ملی را پایین نمی‌آورد، گفت: شهرام محمودی بازیکن بزرگی است، او محاسن زیادی دارد که محاسنش برای تیم ملی در این برهه زمانی نیاز است، اما مشکل داشت و درخواستش را به صورت واضح برای حل مشکلش عنوان کرد، ولی با توجه به روحیه‌ای که دارم نمی‌خواهم هیچ بازیکنی را به زور به تیم ملی دعوت کنم. دوست دارم با بازیکنانی همکاری کنم که با تمام وجودشان برای تیم ملی بخواهند بازی کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس