در گزارشي که گروه "شاخص رضايت مشتريان آمريکايي" (ACSI)، ارائه داده است، آمده است که امسال مشتريان، بيش از ديگر سال ها، از ابزارهايي که در اختيارشان قرار گرفته، راضي اند.
کلاس فورنل، بنيانگذار ACSI، مي گويد: " رضايت مشتريان اولين چيزي است که در داده هاي ACSI به چشم مي خورد. اينکه اين رضايتمندي، به خريد بيشتر منجر مي شود يا نه، به فعاليت هاي کارخانجات عرضه کننده اين محصولات بستگي دارد."
رايانه هاي شخصي با رشدي 4 درصدي در مقياس 0 تا 100 ACSI، به عدد 78 رسيده اند. اپل نيز با رشد 2 امتيازي، به بالاترين مقدار رضايتمندي در تاريخ خود رسيده است. اين هشتمين سال پي در پي است که اپل در صدر اين جدول قرار دارد و اختلاف آن با رقيبش، 9 امتياز است. بي شک بالا رفتن امتياز اپل، به علت آيپد است، چراکه اين محصول در بين تمامي محصولاتي که تا بحال در ليست ACSI قرار گرفته اند، بيشترين محبوبيت را داشته است.
عليرغم اختلاف اپل با رقيبانش، سيستم هاي ويندوزي نيز پيشرفت هايي داشته اند و از محبوبيت هيچ نشان تجاري کاسته نشده است. دل با رشدي 3 واحدي و HP و ايسر با رشد 4 واحدي، هر سه به امتياز 77 رسيده اند.
فرنل افزوده است: " به نظر مي رسد محبوبيت از دست رفته رايانه هاي شخصي که پس از ويندوز ويستا اتفاق افتاده بود، با عرضه ويندوز 7، دوباره بازگشته است و در مواردي حتي از قبل بيشتر نيز شده است.
از بين دارندگان رايانه هاي شخصي، آن دسته که نياز به خدمات پس از فروش پيدا کرده اند، 8 درصد کمتر راضي اند.
کد خبر 8242
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۰
- ۰ نظر
- چاپ
امسال مشتريان، بيش از ديگر سال ها، از ابزارهايي که در اختيارشان قرار گرفته، راضي اند.