کد خبر 824060
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۵
کاخ سفید

با رای مثبت کنگره آمریکا به طرح تامین موقت بودجه، دولت این کشور بعد از ۳ روز به طور موقت از تعطیلی خارج شد.

به گزارش مشرق، مجلس نمایندگان آمریکا نیز بعد از سنا، با ۲۶۶ رای مثبت و ۱۵۰ رای منفی طرح تأمین موقت بودجه دولت و رفع تعطیلی دولت فدرال را تصویب کرد.

این طرح اکنون برای امضا به دفتر ریاست جمهوری آمریکا فرستاده می‌شود. با این طرح دولت آمریکا بعد از ۳ روز،‌به طور موقت از تعطیلی خارج می‌شود.

دولت ترامپ از ساعات اولیه روز شنبه و در پی اختلاف‌نظرهای شدید میان دولت ترامپ و نمایندگان جمهوری‌خواه سنا با سناتورهای دموکرات بر سر یک برنامه مهاجرتی تعطیل شد.

نمایندگان دموکرات گفته‌اند طرح تخصیص کوتاه‌مدت بودجه به دولت آمریکا بایستی شامل مفادی هم برای حمایت از مهاجران جوان بدون مدارک هویتی (موسوم به «رویاپردازان») باشد. 

تعطیلی دولت زمانی اتفاق می‌افتد که رئیس‌جمهور آمریکا و کنگره این کشور نتوانند قانون مربوط به تخصیص اعتبارات نهادهای دولتی را در موعد مقرر به امضا برسانند. 

هنگام تعطیلی، بخشی از کارکنان نهادهای رده بالای دولتی بر سر کار باقی می‌مانند، اما از اکثر کارمندانی که مشاغلشان اهمیت حیاتی ندارد خواسته می‌شود به منزل بروند. 

خدماتی که تعطیل نمی‌شود شامل پلیس، آتش‌نشانی، سرویس ملی آب و هوا و سازمان‌های والد آن، خدمات پزشکی در تأسیسات فدرال، خدمات پستی، نیروهای مسلح، مدیریت ترافیک هوایی و نظام تأدیبی، می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد تعطیلی ۱۶ روزه دولت در سال ۲۰۱۳ باعث زیان ۲۴ میلیارد دلاری به فعالیت‌های اقتصادی آمریکا شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس