کد خبر 823587
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۹
بلک واتر

پایگاه شبکه الجزیره طی مقاله‌ای از فعالیت گسترده شرکت‌های نظامی و امنیتی غربی در امارات پرده برداشت.

به گزارش مشرق، شبکه الجزیره با اشاره به انقلاب های عربی که در سال 2007 در برخی کشورهای عربی به وقوع پیوست، اعلام کرد: مردم در این کشورها خواستار " آزادی و عدالت اجتماعی " بودند. این خواسته ها در امارات سال ها بود که سرکوب شده بود. شعله ور شدن انقلاب های عربی سبب شد تا فضای امنیتی بر امارات حاکم شود و حملات امنیتی گسترده‌ای داخل و خارج این کشور صورت گیرد.

در آن زمان، امارات به استخدام ژنرال ها و نظامیان خارجی پرداخت و آنان را در صفوف نیروهای امنیت داخلی خود  قرار داد. در سال 2009 ژنرال "مایک هندی مارچ" استرالیایی مسئول تشکیل واحد گارد ریاست امارات شد. سربازان این گارد مزدورانی از کشورهای پاکستان، نپال، بنگلادش، سومالی، کلمبیا و پاناما و چند کشور آفریقایی بودند.

مزدوران

این شبکه تصریح کرد: ابوظبی میزبان شرکت‌های چندملیتی است که متخصص در جذب و آموزش مزدوران از کشورهای اروپایی، آفریقایی، جنوب شرق آسیا، آمریکای لاتین هستند. مشهورترین این شرکت ها "ساراسن اینتر نشنال" است. این شرکت با بنیانگذار شرکت "بلک واتر " یعنی "اریک پرنس" قرارداد همکاری امضاء کرده است. به رغم اینکه شرکت بلک واتر در آمریکا (بخاطر جنایاتی که علیه شهروندان عراقی مرتکب شده) تحت پیگرد جنایی قرار دارد، "اریک پرنس" بنیانگذار این شرکت توانست فعالیت بلک واتر را به ابوظبی منتقل و شرکتی به نام "رفلکس ریسپانس"  را در آنجا راه  اندازی کند که 51 درصد سهام آن متعلق به امارات است. شرکت رفلکس ریسپانس وظیفه اش آموزش مزدوران اروپایی و آفریقایی است که به امارات می آیند. حقوق هر یک از آنان بین 2800 تا 18 هزار دلار در ماه است. این مزدوران از کاخ ها و تاسیسات نفتی حفاظت می کنند و در شکنجه مخالفان ابوظبی شرکت دارند و به جبهه های جنگ در یمن و لیبی نیز اعزام می شوند.

جاسوسی

الجریزه در ادامه تاکید کرد: ابوظبی از لحاظ ارتباط شبکه‌های جاسوسی، منحصر به فرد است. در آنجا تمام فعالیت ها تحت نظر است و هیچ فرد، سازمان و خیابانی نیست که از این موضوع مستثنی باشد. مشهورترین سیستم نظارتی در امارات "چشم باز" است. این عبارت را برای آن استفاده می کنند تا بگویند امارات کشوری در کمال امنیت است. به هر حال، ابوظبی میزبان شرکت‌های امنیتی بیگانه است. این شرکت‌ها از سراسر جهان به پایتخت امارات جذب شده‌اند. آنها متخصص در امنیت اطلاعات و تشکیل ارتش سایبری در دیگر کشورها هستند که معروفترین آنها شرکت "دارک ماتر" است. پایگاه اینترنتی "اینترسپت" طی گزارشی نوشت: شرکت دارک ماتر می کوشد کارشناسان "رایانه" را جذب کند تا بر رایانه‌ها و حساب کاربران اماراتی نظارت داشته باشند.  تمام این‌ها به منظور کنترل نبض جامعه امارات با جاسوسی از ساکنان این کشور و حفظ دولت ابوظبی است.

امپراطوری جاسوسی

این شبکه به نقل از مجله آمریکایی "فارین پالیسی" نوشت: کارمندان اماراتی که به تازگی در ادارات استخدام می شوند، آموزش‌های جاسوسی توسط کارشناسان غربی می بینند. این آموزش ها در مرکزی به نام "آکادمی" واقع در مرکز ابوظبی داده می شود. این مرکز مجهز به میدان تیراندازی، مسابقات و خوابگاه است. درس هایی که در این مرکز ارائه می شود، بخشی از تلاش‌های امارات جهت ایجاد چارچوب‌های اطلاعاتی حرفه‌ای شبیه ساختارهای اطلاعاتی امنیتی غربی است. امارات مربیان سابق سازمان "سی آی ای " را بکار گرفته که مشهورترین آنان "لاری سانچز" است. وی مسئول برنامه نظارت بر مسلمانان در اماکن عمومی بود که با همکاری سیا و پلیس نیویورک به اجرا گذاشته شد. "ریچارد کلارک" (مشاور سابق بخش ضد ترور کاخ سفید)  مشاور ولیعهد ابوظبی و رئیس اجرایی شرکت "گود هارپور" از دیگر شخصیت‌های معروف در این زمینه است. شرکت گود هارپور در زمینه خطرات امنیتی فعال است.

پوششی از مدرنیته

الجزیره در پایان تصریح کرد: این چنین است که امارات پوششی از مدرنیته، تجارت و امنیت بر تن کرده که در پس آن دولت پلیسی قدرت را در دست دارد و مراقب همه چیز است و به هر چیزی شک کند،  فورا  آن را سرکوب خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس