کد خبر 823457
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
 تحولات سوریه عفرین ترکیه

یکی از جنبش‌های کُرد حاضر در عفرین اعلام کرد روسیه از آنها خواسته مناطق تحت تسلط‌شان را به دولت سوریه تحویل دهند، اما این درخواست را نپذیرفتند.

به گزارش مشرق، «آلدار خلیل» از اعضای ارشد جنبش کُردی «جامعه دموکراتیک» (حرکة المجتمع الدیمقراطی الکردیة) اعلام کرد کردهای حاضر در عفرین سوریه پیشنهاد روسیه برای تحویل مناطق تحت تسلط‌ خود به دولت سوریه را نپذیرفتند و نخواهند پذیرفت.

بر اساس گزارش وبگاه «الخلیج‌ الجدید»، خلیل گفت: روسیه این درخواست را از ما کرد، اما ما اراضی خود را تحویل نخواهیم داد و از تمام مناطق (تحت تسلط خود) دفاع خواهیم کرد.

ارتش ترکیه شنبه شب (دیشب) ساعاتی پس از اعلام آغاز عملیاتش در عفرین تحت عنوان «شاخه زیتون» اعلام کرد جنگنده‌هایش 108 هدف مربوط به یگان‌های کرد را نشانه گرفته‌اند؛ ترکیه هدف از این اقدام را تأمین مرزها و نابودی تروریست‌ها اعلام کرده است.

از سوی دیگر، یگان‌های مدافع خلق در بیانیه‌ای اعلام کرد: روسیه مسئول آنچه در عفرین اتفاق می‌افتد، است. شورای ملی کردهای سوریه هم  ضمن محکوم کردن دخالت ترکیه در عفرین از جامعه بین‌المللی خواست مسئولیتش در این خصوص را بپذیرد و جلوی این وضعیت را بگیرد.

نیروی هوایی ترکیه با هدف ورود زمینی به عفرین طی ساعات‌های آینده، دست به حملات هوایی جدید بر مواضع یگان‌های حمایت از مردم کُرد زد.

 مسکو، آمریکا را مسئول وضعیت فعلی در عفرین اعلام کرده است. وزارت دفاع روسیه دیروز اعلام کرد تحریک‌های آمریکا از دلایل اساسی بحرانی شدن اوضاع در شمال غرب سوریه است و ترکیه را به سمت حمله نظامی در عفرین علیه یگان‌های حمایت از مردم کرد سوق داده است.

وزارت دفاع روسیه افزود تلاش آمریکا برای جدا کردن مناطق (تحت تسلط) کردها و حمایت تسلیحاتی از آنها ، در پشت پرده عملیات ترکیه در عفرین است و این اقدامات غیرمسئولانه طرف آمریکایی در سوریه، روند تسویه مسالمت‌آمیز در این کشور را کنار می‌زند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    52 68
    پس بشینید تا توسط ارتش ترکیه قتل عام شوید نمک نشناسها
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
      7 5
      منفی اشتباه دادم
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    41 26
    پس بشینید تا توسط ارتش ترکیه قتل عام شوید نمک نشناسها
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    41 41
    قابل توجه کسانی که میگند ارتش سوریه باید جلویه ارتش ترکیه بایستد
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
      51 27
      اتفاقا ارتش سوریه فعلا باید صبر کنه تا تروریستهای عردوغان و تروریستهای آمریکا(YPG) اساسی بزنن همدیگه رو بکشن! هر چی تروریست کمتر برای سوریه بهتر!
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    23 6
    آمریکا با حمایت کردن از کردها داره شیطنت میکنه تا دوباره سوریه درگیر جنگ طولانی بشه
  • محمود IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
    14 5
    کسیکه ادعای استقلال داره باید عرضه هم داشته باشه که جلو دشمنش بایسته ولی این غیرت و عرضه تو تروریست‌های ppk دیده نمیشه
  • سالار IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    0 0
    چیزی که هست حساب این گروهها از مردم کرد باید جدا باشد زیرا در قائله کردستان کردهایی بودند که سمت ایران بود و همین الان هم در عملیات زیتون مردم کردی هستند که برعلیه تروریست ها می جنگند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس