کد خبر 823410
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
گوساله لاکچری

تعزیرات حکومتی استان تهران می‌گوید گوشت‌های گوساله موسوم به « گوشت‌های لاکچری» در خارج از کشور تولید می‌شود و ممکن است شرکت‌های خارجی و سفرای آنان در کشور از آن استفاده کنند.

به گزارش مشرق، اداره کل تعزیرات حکومتی تعزیرات تهران گفته است:

در راستای بیانات آقای انصاری معاون وزارت دادگستری و ریاست سازمان تعزیرات حکومتی درباره عرضه یا عدم عرضه گوشت گوساله لاکچری به قیمت کیلویی یک میلیون تومان فرموده‌اند. بررسی قیمت‌ها و نرخ‌گذاری کالاها حسب قوانین آمره، کار مراجعی نظیر سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و اتحادیه‌هاست و ایشان همچنین در تبیین اطلاع از موضوع عرضه چنین گوشتی با قیمت بالا گفته‌اند پس از بررسی معلوم شد که تولیدکننده‌ای قبل از هر تبلیغی برای عرضه به سازمان‌های مرتبط مراجعه و اظهار کرده می‌خواهد چنین محصول خاصی را تولید کند که در حال بررسی است و به طور کلی فرمودند اگر چنین کالایی خواسته باشد تولید و عرضه شود باید از مجاری قانونی و مربوطه قیمت واقعی و مجوز اخذ کند. 

در ادامه این جوابیه آمده است: همچنین رییس سازمان تعزیرات اعلام داشتند اصولا آیا چنین چیزی هست یا خیر؟ که اگر مطابق قانون باشد فبها و اگر خلاف قانون باشد، پس از ارسال گزارش، مرجع رسیدگی سازمان تعزیرات است. 

این جوابیه می‌افزاید: در طول اظهارات آقای انصاری، رییس سازمان تعزیرات، آقای اسفنانی معاون سازمان و مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران (در بازه زمانی چند روزه) و پس از بررسی‌های انجامی از مراجع قانونی مرتبط و اخذ نظر از گشت مشترک، در مصاحبه خبری مورخ 24 دی 96 با خبرنگار قضایی تسنیم، اظهار داشته  صحت و سقم موضوع، از مجاری قانونی استعلام و همگی اظهار داشتند عرضه گوشت لاکچری در تهران صحت ندارد. لذا مواردی در رد خبر تناقض گویی مسئولان تعزیرات برای تنویر هموطنان گرامی به عرض می‌رسد.

در ادامه پاسخ تعزیرات آمده است: اولا همانطور که پر واضح و مبرهن است هیچگونه تعارض یا تضادی در مطالب معنونه در مصاحبه‌های مسئولان تعزیرات نیست و سالبه به انتفای موضوع است چرا که در کتاب لغتنامه دهخدا در تعریف تناقض آمده است: تناقض اختلاف دو قضیه و یا دو گزاره بر حسب ایجاب و سلب (یعنی صدق یک قضیه)  مستلزم کذب دیگری است و حال آنکه مطالب معنونه مسئولین تعزیرات مکمل یکدیگرند و تضادی با هم ندارند. ثانیاً در راستای خبر خبرنگار موصوف که بیان داشته همه دستگاه‌های مسئول، وجود چنین گوشتی را تایید کردند ایضا موکدا اعلام می‌دارد ممکن است چنین گوشتی وجود داشته باشد اما عرضه آن به همشهریان تکذیب می‌شود فرق است بین وجود یک شیئی با عرضه آن در بازار. و این گفتار مدیرکل هم (که عرضه چنین گوشتی در بازار تکذیب می‌شود) مطابق تایید سازمان‌های متولی و نظارتی است و اصولا در فرض محال اگر هم چنین موضوعی صحت می‌داشت هیچ شرکت تولید کننده‌ای در کشور اسلامی حاضر نبود، اسم لاکچری که به معنای فخرفروشی است و از صفات مذموم دینی ما محسوب می‌شود را روی کالای خود بگذارد.

این جوابیه می‌افزاید: مزید استحضار و خارج از موضوع قیمت آن، چنین گوشت‌هایی در خارج تولید می‌شود و ممکن است شرکت‌های خارجی و سفرای آنان در کشور از آن استفاده کنند که محصول خاص بوده و ربطی به عرضه و فروش آن در داخل ندارد. ثالثاً در شرایط حاکم بر بازار و وضعیت معیشتی برخی طبقات اصلا پرداختن و عنوان کردن چنین اخبار کذبی به صلاح کشور و مردم شریف و اعتقادی ما نیست. در پایان ضمن تکذیب خبر موصوف به طور قاطع اعلام می‌دارد اگر دستگاه‌های نظارتی، مستنداتی دال بر صحت عرضه گوشت گوساله لاکچری در کشور دارند، آن را برای رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی منعکس کنند تا اعمال قانون شده و نتیجه آن نیز به اطلاع عموم برسد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • از تبریز IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    0 0
    از نظر طب اسلامی خوردن گوشت گاو چه لاکچر و چه نان کپک خور اصلا توصیه نمی شه ولی شیر گاو و چربی ان توصیه شده است و بیشتر گوشت اقا گوسفند توصیه شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس