روزنامه جوان نمایه

پروژه کشته‌سازی برای داغ نگهداشتن اغتشاشات با معلوم شدن واقعیت راجع به اسامی اعلامی برای چندمین‌بار با شکست مواجه شد.

به گزارش مشرق، روش کشته‌سازی و انتشار اخبار نادرست دراین‌باره از جمله سیاست‌های نخ‌نما شده‌ای است که پیش از این نیز توسط ضدانقلاب با هدف داغ نگه داشتن فضای ناآرامی در کشور صورت گرفته بود و تازگی ندارد. در پی آشوب‌های اخیر نیز بار دیگر برخی دیگر از این عناصر معاند به‌خصوص در فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی، مدعی کشته شدن افراد یا افرادی شدند که با روشن شدن واقعیت‌ها، شکست این پروژه بیش از قبل نمایان شد و زنجیره دروغ‌سازی مدعیان در مورد برخی بازداشتی‌ها یا کشته شدن افراد در زندان از بین رفت. 

در زیر اسامی پروژه کشته‌سازی و واقعیت راجع به این افراد مشخص شده است. 

۱- شهاب ابطحی 

رسانه‌های معاند و برخی همراهان داخلی آنها مدعی بازداشت و کشته شدن فردی به نام شهاب ابطحی در اراک شده بودند که این موضوع تکذیب شد. 

قاسمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی ضمن تکذیب خبری مبنی بر قتل یک متهم در بازداشتگاه با ضربات باتوم به نام شهاب ابطحی اظهار کرد: این مطالب اساساً کذب محض و دروغ است. چنین فردی اصلاً سابقه بازداشت در اغتشاشات را نداشته است. 

۲- راضیه اسماعیلیان

راضیه اسماعیلیان نیز دیگر نامی بود که رسانه‌های ضدانقلاب با انتشار اعلامیه‌ای در فضای مجازی مدعی شده بودند با فرزند در شکمش در خمینی‌شهر کشته شده و هیچ کس برایش دلسوزی نکرده است. 

این در حالی است که عکس منتشر شده متعلق به مرحومه مریم زنگنه، خبرنگار اجتماعی روزنامه قدس بود که درست یک هفته قبل از انتشار اخبار کذب عناصر ضدانقلاب در اغتشاشات از دنیا رفته بود و عکس و اعلامیه وی را به عنوان کشته قلابی منتشر کردند. 

۳- سینا قنبری

این فرد توسط کانال‌های ضدانقلاب اینگونه معرفی می‌شد که ۲۱ساله و تنها فرزند خانواده بوده است که شانزدهم دی‌ماه جان خود را در قرنطینه زندان اوین از دست داده است. 

ادعایی که سخنگوی دستگاه قضا در یک صد و بیست و سومین نشست خود با خبرنگاران درباره آن صحبت کرد و گفت: فردی هم از بازداشتی‌های اخیر در زندان اوین با توجه به فیلمی که هست و تصویری که برداشته شده در دستشویی اقدام به خودکشی کرد. این فرد معتاد و حدوداً ۲۱ ساله بود و  دانشجو هم نبود. در این خصوص نیز پرونده‌ای تشکیل شده، نتیجه نهایی پس از مشخص شدن اعلام می‌شود. این فرد همزمان با اغتشاشات در جمعیت دستگیر شد، اما گزارشی از اینکه همراه اغتشاشگران بوده نیامده و ثابت نشده است. 

۴- وحید حیدری

کشته‌سازی دیگری که عناصر ضدانقلاب مدعی بودند در اراک رخ داده است. 

سخنگوی دستگاه قضا در آخرین نشست خبری خود درباره خودکشی فردی که در کلانتری اراک اقدام به خودکشی کرده اینگونه گفت: این فرد معتاد بوده و مقداری هم موادمخدر به همراه داشته و پرونده‌ای در حوزه قضایی اراک برای وی تشکیل شده که در حال پیگیری است. 

۵- سارو قهرمانی

دیگر فردی که شایعات مختلفی درخصوص کشته شدن وی در فضای مجازی توسط کانال‌های معاند پخش شد. 

رسانه‌های بیگانه در این زمینه مدعی شدند که سارو قهرمانی، شهروندی است که حین اغتشاشات شهر سنندج بازداشت شده است و پس از چند روز، جنازه وی که در آن آثار ضرب‌وشتم وجود داشته به خانواده‌اش تحویل داده شده است. این رسانه‌ها همچنین ادعا کردند که سارو قهرمانی پیشتر به‌دلیل «هواداری از احزاب کرد» بازداشت شده بود. 

همزمان با تلاش رسانه‌های خارجی برای جعل هویت و نحوه کشته‌شدن این فرد، برخی در داخل کشور نیز که سابقه محکومیت امنیتی و هواداری از فتنه ۸۸ را دارند، به حمایت از سارو قهرمانی پرداخته تا جایی که او را «شهید» و در تعبیر دیگر او را «کارگر ساده رستوران»، «پیک موتوری» و «آرام و محجوب» نامیدند. 

اما واقعیت این بود که سارو قهرمانی به‌دلیل ارتباط داشتن با گروهک‌ تروریستی کومله و تلاش برای ترور یک فرد در سال ۹۱ توسط دستگاه‌های امنیتی بازداشت و طی مراحل قضایی به تحمل پنج سال حبس محکوم می‌شود، اما به‌دلیل رأفت اسلامی پس از گذراندن دو سال از زندان آزاد می‌شود. آنطور که پدر سارو اعلام می‌کند، وی پس از آزادی دوباره به گروهک کومله پیوسته و اندکی بعد هم توسط همین گروهک به سلاح تجهیز می‌شود. 

به گفته فرماندار سنندج کشته شدن سارو قهرمانی در ناآرامی‌های اخیر صحت ندارد، بلکه وی روز ۴‌دی‌ماه در یک پارکینگ‌ شهر سنندج اقدام به تهدید مسلحانه یکی از شهروندان می‌کند و دقایقی بعد از محل متواری می‌شود که در این ارتباط فرد تهدید شده از او نزد پلیس شکایت کرده و نهایتاً سارو قهرمانی وقتی به‌همراه یکی از مرتبطین خود تحت تعقیب مأموران قرار می‌گیرد، بدون توجه به فرمان ایست مأموران سعی به فرار کرده و سپس به‌سمت مأموران تیراندازی می‌کند، ولی در جریان درگیری با مأموران کشته می‌شود که مستندات آن نیز وجود دارد. 

۶- محسن عادلی

رسانه‌های ضدانقلاب با پخش تصاویری از این جوان و تشویش اذهان عمومی مدعی شدند که این جوان در حوادث و اغتشاشات اخیر که در شهرستان دزفول نیز شاهد آن بودیم، دستگیر و در زندان این شهرستان فوت کرده است. 

این در حالی است که این جوان در جریان این ناآرامی‌ها توسط فرد یا افراد ناشناس از ناحیه سر به شدت مصدوم و به بیمارستان منتقل می‌شود، اما تلاش برای نجات جان وی به دلیل شدت مصدومیت، مؤثر واقع نشده و در بیمارستان فوت می‌کند.  حتی در همین ارتباط فرمانداری دزفول به نقل از ارسلان جعفری شهنی، سرپرست فرمانداری دزفول اعلام کرد: در حوادث اخیر هیچ فردی در شهرستان دزفول در هنگام بازداشت فوت نشده و این خبر را تکذیب می‌کنم. 

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس