ژنرال «جوزف وتل»

رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا درباره اینکه عملیات ترکیه در شمال سوریه روی نبرد با داعش اثر منفی بگذارد ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، ژنرال «جوزف وتل» رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا بامداد یکشنبه از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه ابراز نگرانی کرد.

وتل با بیان اینکه ترکیه روز شنبه به ائتلاف آمریکایی درباره تصمیمش برای آغاز مرحله اول عملیات شاخه زیتون در شمال سوریه اطلاع داده بود، گفت: «نمی‌دانم قصد ترکیه چیست.»

به نوشته خبرنگار دفاعی نشریه «دیفنس وان» وی با بیان اینکه نظامیان ترکیه قصد دارند وارد شهر عفرین شوند، توضیح داد: «ما نگران هستیم این مسئله روی مبارزات ما با داعش اثر منفی بگذارد.»

این مقام نظامی ارشد آمریکا همچنین افزود که در مکالماتش با مقامات ترکیه، چیزی درباره احتمال عملیات در شهر منبج نشنیده و این در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرده بود بعد از عفرین، منبج را پاکسازی خواهند کرد.

ژنرال وتل ضمن اشاره به اینکه هنوز نبرد با داعش در نقاطی از سوریه ادامه دارد، هرگونه دخالت نظامی آمریکا در عفرین و مناطق عملیات ترکیه را رد کرد.

این در حالی است که تانک‌های ترکیه شامگاه شنبه و در جریان مرحله اول عملیات «شاخه زیتون» وارد سوریه شده و جنگنده‌های این کشور نیز مواضع شبه‌نظامیان کُرد در عفرین را بمباران کردند. (جزئیات بیشتر)

دولت ترکیه که از چندین ماه قبل تهدید به اجرای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد در این منطقه می‌کرد، بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای ایجاد ارتش کُردی ۳۰هزار نفری در سوریه، مجاب به آغاز آن شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حبیب IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    18 0
    حرومزاده ، خوب می فهمی خودت رو زدی به اون راه
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    14 2
    همه دیدند که آمریکا هیچ غلطی نتونست بکنه
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
      30 9
      آمریکا و ترکیه فرقی نداره؛تروریست و اشغالگر هیچ وقت نمی تونه هیچ غلطی بکنه
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
      16 55
      همه میدونیم تو طرفدار کردها و امریکا هستی و خیلی دوسداری کردها تحت حمایت امریکا یک کشور با تجزیه سوریه و سایر کشورهای منطقه تاسیس کنند سریال جومونگ بر تو اثر گذاشته بانکرد بینوا
    • DE ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
      20 0
      فقط مونده بود یه مزدور بی سواد که هنوز نمی تونه پ رو بنویسه اینجا برای ما لیچار ببافه!!!! لعنت بر اون پانکرد که میگی با پانترک و علی‌الخصوص نوکران بی‌مایه آل سعود! لعنت به هرچی نژاد پرسته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس