کد خبر 823137
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴
فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران

رئیس اتاق اصناف تهران ۹۰ درصد تخفیف‌های اصناف در بازار کشور را غیرواقعی خواند و گفت: باید اتحادیه‌ها را در روند قیمت‌گذاری کالاها در کشور دخیل کرد.

به گزارش مشرق، علی فاضلی امروز در حاشیه اجلاس تشکل‌های اتاق اصناف تهران با بیان اینکه ایمن‌سازی در شهر تهران امری مهم و ضروری است اظهار کرد: حدود 60 تا 80 درصد بافت فرسوده تهران در بخش تجاری فاقد مسائل ایمنی است اما این معضل با تعامل شهرداری تهران قابل حل است.


وی افزود: اکنون در اقتصاد کشور معضلی شاهد هستیم که 750 واحد صفنی بدون پروانه فعالیت می‌کند؛ در حالی که براساس برنامه پنجم دولت مکلف بود از سال 92 آنها را سازماندهی کند این کار را انجام نداده است و در شهر تهران نیز 71 هزار واحد صنفی بدون پروانه فعالیت می‌کنند که وضعیت آنها تعیین تکلیف نشده است.


وی گفت: در بخش خدمات اصناف با تورم بنگاه‌های صنفی روبرو هستیم به طوری که در اجرای هر 6 خانواد یک واحد صنفتی وجود دارد در حالی که این رقم در کشورهای دیگر 38 خانوار به اعضای یک بنگاه است.


رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: شیرینی و حلاوت باید به سمت تولید در کشور حرکت کند اما با توجه به اینکه تسهیلات و شرایط تولید در کشور فراهم نمی‌شود وام‌های 18 درصدی پرداخت می‌شود و در نهایت تولید توجیه ندارد نظام دست‌فروشی نیز رونق پیدا می‌کند.


فاضلی در واکنش به اظهارات شهردار تهران درباره غیرواقعی بودن تخفیف‌های که توسط اصناف داده می‌شود گفت: ما نمی‌توانیم تخفیفاتی مانند کشورهای اروپایی به مردم بدهیم؛ نیروهای کنترلگر توسط دولت در بازار وجود دارد که این امر خود یک عارضه است و در حالی که چیزی به عنوان مشکل تامین کالا نداریم اتحادیه‌ها (در بحث قیمت‌گذاری) کنار گذاشته می‌شوند و دولت می‌خواهد خود را مطرح کند.

* 90 درصد تخفیفات اصناف غیرواقعی است
وی افزود: همین امر باعث می‌»شود که 90 درصد تخفیفات در بازرا توسط اصناف داده می‌شود غیرواقعی باشد و تنها 10 درصد آن واقعی به نظر می‌رسد.


رئیس اتاق اصناف ایران گفت: اتاق اصناف نیروی کامل برای کنترل بازار را ندارد زیرا علاوه کمبود تعداد نیروی حق بازرسی آنها نیز دو سال است از خزانه دولت پرداخت نشده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس