شهید غضنفر رکن آبادی

شاخص ما در کار بین‌المللی شهید «رکن آبادی» است. این شهید یکی از دیپلمات‌های برجسته وزارت امور خارجه بود که در ابتدای ورود خود به این وزارتخانه به عنوان یک بسیجی پا به میدان گذاشت.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «نشست مطبوعاتی نکوداشت دیپلماسی بسیجی» با همکاری دبیرخانه نکوداشت دیپلمات بسیجی روز شنبه و در محل خبرگزاری «تسنیم» برگزار شد.

در این نشست، محسن کاظمی رئیس نکوداشت دیپلمات بسیجی به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی براینکه بسیج لشکر مخلص خداست، گفت: در این جمله سه نکته مهم نهفته است. نخست اینکه بسیجی باید خداجو باشد و در مسیر الله حرکت کند، همچنین اخلاص و نظم داشته باشد. اگر بسیج در چارچوب نظم و مقررات حرکت کند قطعا در اهدافی که پیش بینی کرده موفق خواهد بود.

کاظمی افزود: علت مخالفت‌ها در صحنه بین‌الملل با بسیج این است که بسیج نیرویی است که به عنوان مدافع ولی فقیه در کشور عمل می کند.

رئیس نکوداشت دیپلمات بسیجی ادامه داد: ما مفتخریم که امروز سرداری بسیجی (سردار سلیمانی) از این نظام مقدس اسلامی خار چشم دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی شده است.

وی افزود: تصمیم بسیج در خصوص ایجاد مجموعه‌ای به نام «بسیج بین‌الملل» که متشکل از ارگان‌هایی از جمله وزارت امور خارجه، سازمان ارتباطات اسلامی، سازمان حج و زیارت، مجمع جهانی اهل بیت و مجمع جهانی تقریب است، محقق شد.

کاظمی بیان کرد: افرادی که در این سازمان‌ها انجام وظیفه می‌کنند از نظر روحیه بسیجی و افکار انقلابی در بالاترین حدی هستند که ما می‌توانیم تصور کنیم.

رئیس نکوداشت دیپلمات بسیجی اظهار داشت: شاخص ما در کار بین‌المللی شهید «رکن آبادی» است. این شهید یکی از دیپلمات‌های برجسته وزارت امور خارجه بود که سال‌ها در جبهه حضور داشت. وی در ابتدای ورود خود به این وزارتخانه به عنوان یک بسیجی پا به میدان گذاشت.

وی افزود: اگر امروز دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نبود قطعا ما در صحنه دیپلماسی و سیاسی حرفی برای گفتن نداشتیم. تاکید ما بر این است که دیپلمات‌های ما باید بسیجی باشند و روحیه بسیجی در آنها باید تقویت شود تا ان‌شاءالله همانند رکن‌آبادی تربیت شوند، به خصوص نیروهایی که به تازگی استخدام شده‌اند باید این روحیه را در خود تقویت کنند تا بتوانند در این مسیر موفق باشند.

کاظمی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: مجمع دیپلمات بسیجی در نظر دارد با برگزاری مراسم نکوداشت دیپلمات بسیجی جایزه‌ای ویژه تحت عنوان «جایزه شهید غضنفر اصل رکن آبادی» را به دیپلمات‌های شاخص بسیج عرصه بین‌الملل اعطا نماید. زمان و مکان این مراسم توسط این مجمع اعلام خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس