مهدی نصیری

خبر بریدن دست یک سارق حرفه ای و با سابقه در خراسان بازتاب گسترده ای در میان رسانه ها داشته است. رسانه‌های غربی از منظر حقوق بشری و اینکه اقدامی خشن و غیر انسانی است به اجرای این حکم تاخته اند.

به گزارش مشرق، مهدی نصیری، پژوهشگر مسائل دینی و مدیرمسئول سابق روزنامه کیهان در کانال تلگرامی خود نوشت:

خبر بریدن دست یک سارق حرفه ای و با سابقه در خراسان بازتاب گسترده ای در میان رسانه ها داشته است. رسانه های دشمن و غربی از منظر حقوق بشری و از این زاویه که بریدن دست دزد اقدامی خشن و غیر انسانی است به اجرای این حکم تاخته اند.

بنده هم می خواهم با اجرای این حد الهی مخالفت و از آن اعلام انزجار کنم اما نه از زاویه نگاه غربی ها و دولتهای مدرن غربی که بنیانگذار خشن ترین تمدن در طول تاریخ بشر بوده و خشونت فلسفی و علمی و تکنیکی شان  بشر و حیوان و طبیعت را در آستانه تباهی و نابودی قرار داده است و مزورانه و ریاکارانه با سلاح حقوق بشر به اعمال فشار بر دولتها و ملتهایی می پردازند که طوق بندگی لییرال دموکراسی غرب را به گردن نمی اندازند  و در همان حال از سفاک ترین رژیمها مانند رژیم اسراییل و عربستان و میانمار دفاع می کنند.  

خبر بریدن دست یک سارق حرفه ای و با سابقه در خراسان بازتاب گسترده ای در میان رسانه ها داشته است. رسانه های دشمن و غربی از منظر حقوق بشری و از این زاویه که بریدن دست دزد اقدامی خشن و غیر انسانی است به اجرای این حکم تاخته اند.

حدود الهی  هر چند ظاهری خشن داشته باشد و اجرای در ملأ عام آنها احساسات و عواطف عده از انسانها را فارغ از نگاه عقلانی آنها خدشه دار کند، سرشار از حکمت و مصلحت برای جوامع بشری و شرط لازم برای تحقق امنیت و عدالت اجتماعی است و از همین روست که امام کاظم علیه السلام فرمود: اجرای یک حد الهی  برای اهل زمین سودمندتر از باران چهل روزه است. (تهذیب الاحکام شیخ طوسی)  

اما مساله مهم این است که دین یک منظومه منسجم است که باید تلاش کرد همه اجزای آن مورد اهتمام و تحقق قرار بگیرد و چنانچه به هر دلیلی برخی از اجزای این منظومه، مغفول و متروک  واقع شود و به خصوص به اصول و ارکان آن مانند قسط و عدالت پرداخته نشود و حکومت چه از سر سستی و ناتوانی و چه ازسر بی اعتقادی و آلودگی کارگزاران قضایی و اجرایی و قانونگذاری اش، از اجرای متوازن و غیر تبعیض آمیز احکام و حدود الهی سرباز بزند، اجرای یک حد فرعی الهی نه تنها حکمت و ارزش موجود در بطن آن را محقق نخواهد کرد و اسباب اقتدار حکومت نخواهد بود بلکه مایه تضعیف و ادبار آن خواهد بود. دو روایت بسیار گویا در این زمینه وجود دارد:

1. زنی در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله [که ظاهرا از خانواده و عشیره ای متنفذ بود] در غزوه فتح سرقت کرد. کسانی نگران از اجرای حد بر او شدند و در صدد بر آمدند با واسطه قرار دادن اسامه بن زید که شخص محبوب پیامبر بود، مانع از اجرای حد شوند. وقتی اسامه درخواست خود را با پیامبر در میان گذاشت، رنگ رسول خدا دگرگون شد و به اسامه فرمود: آیا در مورد اجرای حدی از حدود الهی [در مورد فردی صاحب نفوذ] شفاعت می کنی؟! همان شب رسول الله در مسجد خطابه خواند و فرمود: بنی اسراییل از آن رو نابود شدند که وقتی شخص متنفذی سرقت می کرد، او را رها می کردند اما اگر سارق فرد ضعیفی بود، حد الهی را در مورد او اجرا می کردند. انگاه رسول الله صلی الله علیه و آله فرمان اجرای حد را صادر کرد. (الصحیح من سیرة النبی الاعظم)

مساله مهم این است که دین یک منظومه منسجم است که باید تلاش کرد همه اجزای آن مورد اهتمام و تحقق قرار بگیرد و چنانچه به هر دلیلی برخی از اجزای این منظومه، مغفول و متروک  واقع شود و به خصوص به اصول و ارکان آن مانند قسط و عدالت پرداخته نشود و حکومت چه از سر سستی و ناتوانی و چه ازسر بی اعتقادی و آلودگی کارگزاران قضایی و اجرایی و قانونگذاری اش، از اجرای متوازن و غیر تبعیض آمیز احکام و حدود الهی سرباز بزند، اجرای یک حد فرعی الهی نه تنها حکمت و ارزش موجود در بطن آن را محقق نخواهد کرد و اسباب اقتدار حکومت نخواهد بود بلکه مایه تضعیف و ادبار آن خواهد بود.


2. امیرالمؤمنین علیه السلام در روایتی، عوامل ضعف و زوال حکومتها را چهار چیز اعلام می کنند که دو عامل آن عبارت است از: 1. ضایع کردن اصول و ارکان دین، و در همین حال: 2. تاکید و پافشاری و سخت گیری در مورد اجرای فروع دین. (غرر الحکم و دررالکلم)

امروز بر هیچ کس، ضعف نظام در برخورد با فاسدان و سارقان دانه درشت از بیت المال و مجازات بدون تعلل آنها پوشیده نیست و این دردی کهنه و جانکاه برای همه کسانی است که حامی و پشتیبان این نظام هستند و برای تقویت و بقای آن تلاش می کنند. هم اکنون بعضی از بستگان مقامات عالیرتبه در هر سه قوه دارای پرونده هایی با مضمون فساد اقتصادی در دادگستری هستند که در باره آنها نه اقدام لازم صورت می گیرد و نه اطلاع رسانی به مردم انجام می شود. معاون رییس جمهور سابق که تخلفش در زمان مسئولیت و برقراری دولت قبلی مسلم بود، به حال خود رها می شود و بعد از گذشت چندین سال از پایان مسئولیتش پرونده او به جریان می افتد و او اکنون  طلبکارانه به دستگاه قضا حمله می کند و پرونده فساد بستگان مسئولان بلند پایه فعلی را به رخ قوه قضاییه می کشد و آن مسئول عالیرتبه دیگر تهدید می کند که اگر پرونده فساد برادرش مورد رسیدگی قرار بگیرد، اعلام جنگ می کند.

دست دزد گله گوسفند خراسانی در شرایطی قطع شده است که گفته می شود دادگستری برای برادر یکی از مسئولان عالی رتبه دولت، به دلیل تخلف در یک بانک خصوصی، شش هزار میلیارد تومان وثیقه بریده و یا خواهد برید و هیچ اطمینانی هم نیست که حد الهی در مورد این سارق بزرگ در نهایت اجرا شود.

وقتی اوضاع  اجرای عدالت قضایی در کشور چنین است باید با صدایی رسا از قوه قضاییه در خواست کنیم که اجرای حدود الهی را به حکم شرع و عقل هر چه سریعتر متوقف کنید و مایه تضعیف بیشتر دین و جمهوری اسلامی نشوید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 77
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    17 94
    آقای نصیری شما هم در دام استدلال برخی افتادید که می گویند یا همه یا هیچی ؟ می دانید معنای این حرف یعنی چه ؟ شما اگر این استدلال را مبنی قرار دهید بایستی درب قوه قضائیه ، نیروی انتظامی و ... را تخته و متوقفشان کنید . می شود ؟ چرا که در موارد دیگر غیر از سرقت هم همین معنی می تواند مصداق داشته باشد . حتی بالاتر در مساله سیاسی وقتی کسی از سوی مردم در مسند ریاست جمهوری می نشیند که شایسته اش نمی بینیم ، پس مثلا در زمینه نمایندگی مجلس یا شورا هم متوقف بمانیم تا ... ؟
    • GB ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      94 3
      لطفا مطلب رو بخونید ، ایشون میگه حدود رو برای آدمهای دانه درشت هم اجرا کنید ، نه اینکه احرای حد رو متوقف کنید
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      8 0
      اشتباها مثبت دادم.
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      35 2
      من با نظر ایشان موافقم. چون وقتی جامعه ای اینچنین عمل کند که فقط دانه درشتها رها باشند و بقیه در حبس, این ظاهرا عمل به گوشه ای از عدالت است. ولی در واقع عین ظلم است. چرا که فقط جامعه را برای عده ای خاص امن نگاه داشته و مردم را گوسفند با می آورد تا عده ای قلیل گرگ جامعه را بدرند.
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      19 11
      مایه وهن مذهب هست. مانند رجم این حکم هم بنابر مصلحت باید جایگزین پیدا کنه.
    • رضا IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      24 3
      مطلب اقای نصیری به حق و دلسوزانه است. اگر اجرای حدود درباره دانه درشتها پیاده میشد،دزدهای ریز و خرد جرات دزدی پیدا نمیکردند
    • IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
      7 0
      نه چرا متوقف؟اتفاقا من معتقدم باید این حدود الهی در حق تمام دزدهای بیت المال و آقازده های رانتی و رانتخواران و دریا و زمین خواران چه در شهرداری چه سایر نهادها اجرا شود منتهی اسلام شما فقط برای مردم اجرا می شود خودتان مجاز به دزدی هستید
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    12 35
    آخرش خراب کرد. دیگه عالم و آدم میدونن که پرونده بقایی . حرفهای حق نویسنده آخرش باطل شد. امان از سیاسی کاری
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    37 1
    عوامل ضعف و زوال حکومتها را چهار چیز اعلام می کنند که دو عامل آن عبارت است از: 1. ضایع کردن اصول و ارکان دین، و در همین حال: 2. تاکید و پافشاری و سخت گیری در مورد اجرای فروع دین
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    81 0
    بنی اسراییل از آن رو نابود شدند که وقتی شخص متنفذی سرقت می کرد، او را رها می کردند اما اگر سارق فرد ضعیفی بود، حد الهی را در مورد او اجرا می کردند.
  • سهیل بشردوست DE ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    10 5
    ما فراموش کرده ایم اسلام و پیامبر و خانواده آن همه آنها دوستان خدا بوده اند. و من هم دوستان خدا را دوست دارم
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    18 8
    اجرای یک حد الهی اسباب اقتدار حکومت نخواهد بود بلکه مایه تضعیف و ادبار آن خواهد بود
  • سید IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    39 0
    برادر من ضعف نظام در برخورد با فاسدان و سارقان دانه درشت از بیت المال و مجازات بدون تعلل آنها پوشیده نیست
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    26 0
    آی قربون اون دهنت برم؛منم همینو گفتم,مشرق منو سانسور کرد.....ههههههه واقعیتم همینه؛اول شرایط کار,شرایط اقتصاد,شرایط قسط وعدالت باید برقرار باشه...!!!فردا هرکس دزدی کنه مسلحانه دزدی میکنه. یا ضد انقلاب میشه!این درست نیست!
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    6 17
    سارق حرفه ای و باسابقه و ترحم ؟! ندیده و یا نشنیده اید که طرف رفته و مثلا گوسفند پیرزنی یا خانواده فقیری را دزدیده ؟ برای برخورد لازم بدزدد تا ترلیونی شود آنگاه ... ؟ خودتان که می گویید آن وقت دستمان بهش نمی رسه پس الآن هم بیخیالش شویم ؟ وقتی می گویید حرفه ای یعنی کارش این بوده ، و وقتی می گویید باسابقه یعنی چه بیچاره هایی که به خاک سیاه ننشانده ... ، دیگر منتظر چه چیزی هستید ؟ یعنی دوباره زندان و خروج و ناامنی خانواده های نیازمند روستایی ؟
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      6 2
      قطع دستم جزا نیست...
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      3 0
      من خوندم یه نماینده گفته بود دادستان گفته سابقه دار نبوده
  • سحر IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    35 0
    این عالیست که حدود اسلام اجرا شود اما فقط کافیست دست یکی از عوامل اختلاس های میلیاردی قطع شود .انوقت به یکباره فساد اقتصادی در مملکت از بین میرود .بهتر است همین حالا اقدام شود که فردا خیلی دیر است.....تنها راه مبارزه با فساد اقتصادی بعضی مسوولین اجرای حد در مورد انهاست
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      15 0
      زهی خیال باطل!!! چطور انتظار داری که حد الهی رو در مورد اقوام ونزدیکانشان اجرا بکنند!!!!
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    34 0
    اگر دست اختلاس گران و دزدان بیت المال را از همان اول میبریدند مملکت به این روزها نمی افتاد. لعنت خدا بر مشرق اگر سانسور کند.
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    41 1
    خوب چرا دست اونایی که ماهانه 300 ملیون حقوق میگرفتند و وامهای هزار ملیاردی میگرفتند رو قطع نمی کنید،اون موقع من برای یه وام ازدواج 3 ملیونی داشتم دنبال 2 تا ضامن میگشتم که رئیس بانک گفت بودجه نداره!
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    16 1
    کسی نمیگه برخورد نکنید!!!در ملاعام شلاق میزدید؛زندان میکردید!فرضا هر دزد خونه ای که تو تهران دزدی میکنه؛تو برخی محلات؛قفل هم میشکنه,ترس و وحشت دزدی هم باعث میشه؛شب هم میاد باید قطع دست کنید؟؟؟پس چرا نمیکنید!!!چند نفر سالم میمونند...
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    49 12
    حدود رو پله کردید ملت رو ذله کردید
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      7 33
      برو بخواب
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    26 4
    افتخار دولت اینه که من ۶۰درصد دخترها رو بردم سرکار....خب پسرها که تحت حمایت هیچ ارگانی نیستند وبیمه هم نیستند! کارهم که الحمدالله نداری!جامعتم که تبلور تبرج وخودنمایی زنانه هست وراهی هم ندادی!حالا دزد رو اونم تو شب دزدی میکنه ,به مجازات قطع دست میرسانند....آخه چقدر شما احمقید..
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    27 2
    این عالیست که حدود اسلام اجرا شود اما فقط کافیست دست یکی از عوامل اختلاس های میلیاردی قطع شود .
    • علی IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      7 1
      خواب دیدی خیر باشه!!
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    19 1
    وقتی با شتر دزد نمیشه مقابله کرد بهتره همین الان تخم مرغ دزد را تنبیه کنیم تا تولید شتر دزد متوقف بشه....عجب استدلالی :(
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    8 15
    چرا گیر دادی به دولت یعنی تمام مفسدین دولتی هستن؟؟؟در دولت قبل همه امامزاده بودن؟
    • علی IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      10 0
      تنها کسی که میتونه از موقعیتها سوء استفاده و رانت کنه ؛ یا دولتی هست یا وابستگانی در دولت داره خوب
  • کارشناس IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    11 3
    چنین احکامی را با نام اسلام اجرایی نکنید . شما باید دیه کامل قطع دست را به قربانی بی عدالتی پرداخت نمایید . کسی که برای سیر کردن شکم فرزندانش دست به دزدی میزند ، از روی ناچاری است ولی کسی که کارش دزدی است باز نباید باعث نقص عضوش شد . برای اجرای حکم الهی باید از درون شروع کنید و حقوقی ها را مجازات کنید
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      4 1
      دیه ؟! از خودت حکم صادر می کنی ؟!
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      4 1
      یعنی خداوند روزی دزدها رو توی دزدی قرار داده ؟!!!!! اظهار نظر کسی که اطلاعات اجتهادی از مسایل شرعی ندارد حرام و کیغر اخروی خار کننده ای رو در پی دارد ، توبه کنید .
    • کارشناس IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
      0 0
      نه روزی افراد را در دزدی قرار نداده است . خداوند قانونش را بر اساس شرایط زمانه اجرا خواهد کرد . جواب این افراد را کسانیکه بر روی پیشانی کنده کاری کرده اند ولی بیت المال را غارت میکنند خواهند داد .
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    23 0
    جالبه اون دزد دستش قطع میشه چپاولگر بیت المال که با سوء استفاده از مقام فساد میکنه ذخایر انقلاب میشه
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    5 17
    قاضی در قوه قضاییه مستقل است و باید درباره پرونده خود حکم صادر کند. کاری به پرونده های دیگر ندارد.
    • علی IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      8 0
      وقتی پای افراد خاص در میون باشه اینطور نیست
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      2 0
      آون قبل انقلاب بود که مستقل بود الان دیگه مستقل نیست
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      3 0
      قانون مستقل است عنصر قانونی مر قانون است و گرنه قاضی که قانون را بد اجرا کند یا اجرا نکند نظر خودش را بجای قانون اعمال کند استقلال فرد است و نظر شخصی وی
  • علی IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    6 2
    40 سال هست که جمهوری میخواد اسلامی بشه و هر روز دورتر میشه ؛ معلوم میشه دست هرکس ترنج میرسه ؛ دستشو میبره و امان از وسوسه های دنیوی ؛ ((هرکه آمد عمارتی نوساخت )) و این عمارت نو هم نیاز به اصولی داره تا باقی بمونه و تا وقتی که دنیا طلب باشیم ؛ از این دست اقدامات برای فریب مردم و ژست اجرای قوانین و قطع کردن دست آفتابه دزد زیاد خواهد بود
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    5 0
    خیلیها دارن بطور قانونی دزدی میکنن میگن قانون .بدترین و حرفه ایترین و خاینین دزدها در روز دزدی میکنن و نه شب. چقدر پول حروم توی این جامعه افتاده دست دزدها.
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    4 5
    به نظر خيلي از مراجع من جمله حضرت ايت الله خويي إجراي حدود در زمان غيبت جايز نيست
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      1 0
      فکر کنم اشتباه کردی
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    10 0
    پس حکم مسئولین چی میشه
  • مهدی IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    3 12
    باید دید این آقا که همچین افاضاتی فرمودن اگه همون آقا دزده گوسفندای خودشو که همه دارو ندارش بودن میدزدید بازم میگفت دست دزد قطع نکنید!؟ بیرون گود نشسته میگه لنگش کن.اصلا تو مگه حقوق دانی یا قاضی هستی یا دین شناسی؟ همچین میگه حدود الهی رو متوقف کنید که انگار از طرف خدا مسیولیت داره.اجازه بدید هرکسی کار خودشو انجام بده لازم نیست توی هر کاری آدم نظر بده...
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      6 1
      بعد لابد تو قاضی و دین شناسی!!!
  • ناشناس IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    8 1
    خدا خودش قضاوت کند بیچاره تا اخر عمر چکار خواهد کرد اول باید ریشه یابی شود چرا دست دزد های میلیاردی قطع نمیشه مگه چه فرقی دارند
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    3 3
    مایه وهم دین هست. و از همه مهمتر عادلانه اجرا نمیشود. مانند رجم این حکم هم باید ملغی شود
  • ریحانه IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    5 8
    آ قا ی نصیری برای اجرای دستور الهی اما واگر نذارین ،اجازه بدین از یه جایی شروع بشه،میگن حجاب و عفاف تون رعایت کنید ،در جواب میگن حالا همه چیزمان درسته فقط این یکی مونده والی آخر،شما ضمن تقدیر از اجرای حدود الهی باید از بخشی که مغفول مانده انتقاد کنید و بخواهید دزدان بزرگ بیت المال را به اشد مجازات برسانندو مجبوربه باز پرداخت میلیاردها پول بیت المال بنمایند.
  • ریز بین IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    3 0
    گفت چرا ماکیان شدی نشدی شیرتانتوانند به خونت کشند وخورد؟ مرگ برای ضعیف امر طبیعیست هر قوی اول ضعیف گشت وسپس مرد. تابوده اجرای قانون مال ادمهای ضعیف بوده.
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    2 0
    منظور از برادر مقام عالیرتبه کیه؟ برادر رئیس جمهور یا برادر معاون اول رئیس جمهور؟
  • رضا US ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    8 0
    باید دست ان قاضی و ان کسی که حکم را اجرا کرده اگر خودشون دزدی نکردند را بوسید و اگر خودشون دزدی کردند یا اینقدر حقوق میگیرند که احتیاج به دزدی ندارند را از کتف قطع کرد
  • رضا US ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    0 0
    باید دست ان قاضی و ان کسی که حکم را اجرا کرده اگر خودشون دزدی نکردند را بوسید و اگر خودشون دزدی کردند یا اینقدر حقوق میگیرند که احتیاج به دزدی ندارند را از کتف قطع کرد
  • کارمند US ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    3 1
    طلم بالسویه عدل است زمانی که من کارمند بانک خانه فرد بدهکار را تحت فشار سرپرستی حراج میکنم واو را آواره خانه بستگان مینمایم میمانم که چرا نبایست با بدهکاران هزار میلیاردی چنین رفتاری کرد و اینجاست که تفاوت ظلم با عدالت مشخص میشود اگر برای بدهکاران بزرگ نیز چنین کاری انجام شود میشود گفت ظلم بالسویه عدل است
    • US ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
      0 0
      هزاران نکته باریکتر از مو اینجاست برادر کارمند. مسئله مجازات و اختلاص، و رانت.... همگی اولا درست نیست، دوما آنهایی درست است، یکه سلسله مسائلی به آن پیوسته، از جمله دور زدن تحریمها،..... وقتی شما تحت تحریم و حسابرسی هستی، مجبور به سبک خودت از این چالش رهایی یابی، حال در این روش گاها خطاهایی پدیدار میشود، و انسانهایی کارهایی میکنند که قرار نبوده بکنند، قرار بوده امانتدار ملت باشند، و مثلا فلان چیز به نام ایشان باشد، تا فلان جا بدون ایجاد حساسیت، فلان معامله بین المللی صورت گیرد، و مایحتاج تحریم شده مملکت بی دردسر به کشور بزسد. وقتی کسی در این مسیر تخطی کرد، و از شرایط سوء استفاده کرد،..... اونوقت اولا مقصر نظام نیست، دوما نظام باید در بررسی و مجازات اون تخلف اهمال بکنه چون پیگیری اون تخلف میشه رو کردن دست نظام برای غرب و روشهای مخفیانه خودش رو برای دور زدن تحریمها به دنیا نشون دادن، که یعنی خودزنی سیاسی و اقتصادی. همه چیز رو که نمیشه گفت، همه کار رو که نمیشه کرد. ملت در تحریم باید حد اقل به درجه‌ای از شعور رسیده باشه که بفهمه چطور ممکنه اگر همه این اختلاص ها صورت میگیره، و این همه تحریم وجود داشته، طبق اعتراف و آمار سازمان صندوق جهانی پول تا 5 سال پیش این کشور اقتصاد هفدهم دنیا باشه. از نظر صنعتی و تکنولوژی در خیلی زمینه ها جزو 10 کشور برتر دنیا باشه،...حال کار نداریم که به لطف اصلاحات و اعتدال تو این 5 سال پرت شدیم وسط جدول! شما میدونی هزینه تحقیقات و ایجاد زیرساخت برای ساخت کشتی و هواپیما و فضاپیما ،.... چقدر عظیمه؟ یک آدم با انصاف یکبار از خودش پرسید که اگر براستی این همه دزدی و رانتخواری هست، و ثروت این مملکت توسط اشخاص خاص اینجوری دزدیده میشه و عدالتی برای مجازاتش نیست، چطور اینهمه ارتقاء صنعتی، علمی، تکنولوژیکی، نظامی، سیاسی،..... صورت گرفته؟ اگه همه این پولا رو دزدیدن، و ملت هم تحریم بوده، پس پول این تحقیق و گسترش صنعتی و تکنولوژیک از کجا اومده؟ در مجاور هر عدالتی، چیزی هست بنام حکمت، گاها حکمت ایجاب میکنه عدالت بصورت موضعی اجرا نشه، چون اگر بشه خسارتش به کل جامعه فاجعه بارتر از خود جنایت رها شده هست.
  • FR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    5 2
    دزدیهای صدها میلیاردی مرتضی رفیق دوست ها، شهرام جزایری ها، مهدی هاشمی ها، بابک زنجانی ها و ...هیچکدام به قطع دست منجر نشده، دزد دو تا گوسفند را دست می برند!
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      0 0
      هردو ادعات دروغ بود
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    0 0
    رحمت به شیری که خوردی مرد
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    1 0
    منم مخالفم اگه بخوان دست دزدارو قطع کنن ایران میشه سرزمین یکدستان
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    1 0
    سخن رسول الله در مورد علت نابودی قوم بنی اسرائیل یا هر قوم و ملت دیگه، کاملا صادقه.
  • GB ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    2 0
    امروز اگر علی بود چونانکه بر دختر یهودی که خلخال از پایش در آورده بودند گریست؛ میگریست که در حق آن دزد شب رو ظلم شد. چون دست آن دزدی را بریدند که دست بالای دستش بسیار است.
  • محمد تقي ذاكري US ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    1 3
    اجراي حدود الهي درزماني كه نيازهاي جامعه برطرف نشده، موجب وهن دين وهتك حرمت اسلام و قطعاً حرام است. افتخار اسلام به حل مشاكل است نه اجراي حدود. خوب است تحقيق كنيد در دولت رسول خدا وامير مؤمنان چند نفر دستشاب بريده شده است؟ اگر چنين بود، ميبايست شاهد هزاران انسان دست بريده باشيم. انقدر اين قانون مورد نياز نبوده مه در زمان امام جواد(ع) دولت وقت وهمه علماى موجود از چگونگي قطع دست بي اطلاع بودند كه از كجا بايد قطع شود. امير مؤمنان (ع) در عرض ٥ سال حكومتشان براى همه مردم، آب،مسكن، وكار فراهم ساختند. يعني دولت اسلامى اول وظيفه دارد نيازهاى معقول جامعه را برطرف نموده وسپس اجراى حدود نمايد.
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
      0 0
      بدون علم حرف میزنی
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
      1 0
      بدون علم حرف میزنی
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    1 0
    روضه بلند بالایی خوندی که آخرش نتیجه بگیری بقایی دزد بوده؟
  • IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    0 0
    شمشیر ذوالفقار و دست نیرومند علی ع دوست و دشمن نمی شناخت ولی الان برعکس نهند نام زنگی کافور
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    1 0
    آفرین مطالب خوبی بود کسانی که منتقد این مطلب هستند عمق مطلب درک نکردند اشاره ایشان به همان گفته معروف است که قانون برای ضعفا گذاشته شده و مقامات از آن معمولا استثنا هستند .
  • احدی IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    1 0
    این بزرگواری که حکم قطع دست این سارق را داده را مسئول پرونده اختلاس ها کنید تا ببینید مردم از اقدام او چگونه پشتیبانی میکنند حکم شرع بین دزد فقیر و غنی فرقی قائل نشده این مسئولین هستند که جرأت چپ نگاه کردن به دانه درشتها را ندارند
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    2 0
    شما هم مثل بقیه ترسوها فکر میکنید ا گر بخواهید به این دولت انتقاد کنید باید لگدی هم نثار احمدی نژاد کنید.
  • گل محمد IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    3 0
    خدا پدر و مادرتو بيامرزه،حق گفتي
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    0 0
    همه فهمیده اند الا مشرق و دوستانش
  • ناشناس IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    3 0
    از اول اشتباه کردیم که حدود الهی را درست و برای همه اجرا نکردیم حالا هروقت و از هرجا جلو ضرر را بگیریم به نفع است .
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    1 0
    تحریر الوسیله امام راحل رحمة الله علیه جلد چهارم ( همراه با ترجمه البته بدون ترجمه اش دو جلدی است در جلد دوم قرار می گیرد ) صفحه ۲۲۰ به بعد ، حد سرقت و احکام و شرایط آن آمده است چون شماره نوبت چاپ نیامده ، احتمالا چاپ اول بوده باشد مترجم هم علی اسلامی است مطالعه کنیم بجای خدا حکم صادر نکنیم
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    0 4
    لطفا به سایت شایعات مراجعه کنید. این خبر صحت نداره.
  • سیدرضا IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
    0 1
    بسیاری از مراجع معظم در این زمینه نکته دارند
  • علی IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
    3 0
    آقا اصلا حکومت اسلامی فقط باید اجرای حدود الهی که معنی پیدا میکنه.اگر حدود الهی نباشه حکومت اسلامی وجود نداره...
  • صدر GB ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    0 0
    لعنت خدا بر کسانی که مانع از اجرای حدود الهی میشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس