کد خبر 823016
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
صالحی امیری

استعفای صالحی امیری، معاون شهردار تهران در حالی تأیید شد که برای خود شهردار هم قدری غیرمنتظرانه بود زیرا بارها نجفی با اطمینان اعلام کرده بود معاونش او را رها نمی‌کند.

به گزارش مشرق، سید رضا صالحی امیری که هم اکنون معاون اجتماعی شهردار تهران است زمانی که برای انتخابات کمیته المپیک ثبت‌نام کرد گمانه‌زنی ها در مورد ماندن یا رفتنش از شهرداری قوت گرفت و شائبه دو شغله شدن آقای معاون قدری حاشیه ساز شد اما در همین اوضاع بود که شهردار تهران تاکید کرده بود: «صالحی امیری ترجیح می‌دهد در شهرداری بماند تا اینکه به کمیته ملی المپیک برود.»

وی که همزمان با داشتن عنوان معاون اجتماعی شهردار تهران برای انتخابات کمیته المپیک ثبت نام کرده بود حاشیه هایی را برای شهردار تهران بوجود آورد.

این خبر در حالی منتشر شد که نجفی شهردار تهران با صراحت و اطمینان خاطر گفته بود که وی شهرداری را رها نمی کند و همین جا می ماند.

صالحی امیری که در این روزها نسبت به موضوع رفتن یا ماندنش سکوت کرده بود در این سکوت معنادار خود گویا انتخاب اصلح خود را انجام داده است.

وی علاوه بر حضورش در هفتاد و پنجمین جلسه هیأت اجرایی کمیته المپیک، انتخابات این کمیته، معرفی اش به عنوان یکی از خبره‌های ورزشی و انتخابش سرانجام به عنوان رئیس کمیته المپیک و استعفایش، مُهر بطلان بر تمام حاشیه ها زد و تصمیمش را عیان کرد.

حتی شورای شهر هم در واکنش به وجود استفساریه‌ مجلس واکنش نشان داد و پیگیر ماجرا شده بود اما گویا اگر تمام کائنات هم دست به دست هم می دادند نمی توانستند آقای معاون را از تصمیمش منصرف کنند.

معاونت اجتماعی شهرداری تهران دارای پنج اداره کل سلامت، فرهنگی، امور بانوان، آموزش‌های شهروندی و مطالعات اجتماعی و فرهنگی است؛ موضوعاتی که از ابتدای مدیریت نجفی به عنوان شهردار تهران،معاونت مهم و حساسی محسوب می‌شد چراکه وضعیت انتصابات زنان و جوانان و توجه به حقوق شهروندی از جمله موضوعات مهم و البته حاشیه‌سازی برای این مدیر جدید شده بود.

تا جایی که حتی نجفی برای انتصاب صالحی امیری به عنوان معاون اجتماعی تذکرات زیادی از اطرافیان گرفت و حالا که صحبت از ماندن و رفتن وی شده بود، شاید برای شهردار قدری رفتن معاون گران تمام شده باشد چرا که امروز خبر استعفایش تأیید شد و نجفی هم که گویا از این بابت رو دست خورده و معاون دوست‌داشتنی‌اش را از دست داده گفته که آقای صالحی امیری استعفا کرده و این استعفایش مورد پذیرش قرار گرفته است.

نجفی گفته است: ایشان در حال حاضر به عنوان مشاور شهردار در امور اجتماعی و فرهنگی به صورت پاره وقت مشغول فعالیت هستند و برای معاونت امور اجتماعی و فرهنگی چند گزینه مطرح شده و ما در حال بررسی شرایط هستیم.

این درحالی است که صالحی امیری مدعی شده بود براساس استعلام معاونت حقوقی ریاست جمهوری، دبیر کل کمیته ملی المپیک‌ بر اساس اساسنامه‌، عهده‌دار انجام وظایفی‌ خاص است‌ و رئیس‌ آن بیشتر نقش شأنیتی‌ دارد از این رو شغل محسوب نمی‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس