سردار جلالی

عضویت بیش از ۴۰ میلیون ایرانی در شبکه تلگرام را یک فاجعه دانست و گفت: مثلث شکل گرفته در آشوب‌های اخیر، یک ضلع آن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بود، یک ضلع دیگر فضای مجازی و ضلع سوم دشمنان قسم خورده

به گزارش مشرق، سردار غلامرضا جلالی شب گذششته در همایش فضای مجازی فرصت‌ها و تهدیدها که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفا برگزار شد، اظهار داشت: اگر امروز به مدیریت فضای مجازی در کشورمان توجه نکنیم، ایران اسلامی اشغال می‌شود و استقلال و حاکمیت کشور را از دست می‌دهیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: با توجه به پابرجا بودن مشکلات معیشتی مردم و کنترل نکردن فضای مجازی، امکان تکرار آشوب‌های اخیر وجود دارد.

وی با تاکید برلزوم تقویت و توجه به پیام رسان‌های داخلی گفت: امروز ۹۷ درصد از ارتباطات فضای مجازی و بیش از دو سوم حجم ترافیک اینترنت کشور در اختیار تلگرام قرار گرفته است، در صورتی که شبکه پیام‌رسان سروش به خوبی قابل استفاده است و تمامی کاربران و این امکانات باید در اختیار اینگونه شبکه‌های مجازی بومی قرار بگیرد.

جلالی ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی فقط یک پیام‌رسان نبوده و با ارائه خدمات گسترده، جزئی‌ترین مسائل زندگی انسان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: حجم اطلاعات به دست آمده از مردم توسط فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بسیار وسیع و حجیم است واگر این حجم وسیع از اطلاعات در اختیار دشمن باشد، به لحاظ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بر ما مسلط می‌شوند و می‌توانند در برهه‌های حساس کشور از جمله انتخابات به شدت تأثیرگذار بوده و در موضوعات گوناگون در جامعه موج آفرینی کنند.

وی عضویت بیش از ۴۰ میلیون ایرانی در شبکه تلگرام را یک فاجعه دانست و گفت: مثلث شکل گرفته در آشوب‌های اخیر، یک ضلع آن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بود، یک ضلع دیگر فضای مجازی و ضلع سوم دشمنان قسم خورده ایران اسلامی بودند.

جلالی با بیان اینکه باید شبکه‌های اجتماعی را بومی‌سازی کنیم، بیان کرد: ۳۳ هزار شغل در تلگرام ایجاد شده ‌و بزرگنمایی این آمار مشکلی را از کشور برطرف نمی‌کند، بدون تردید با وجود پیشرفت‌های عظیم در کشورمان، برای بومی کردن فضای مجازی موانع علمی نداریم و اگر اراده کنیم انجام خواهد شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن برای ضربه زدن به کشور با بهره‌گیری از فضای مجازی تصریح کرد: شبکه تلگرم به دنبال بسیج کردن مردم علیه نظام اسلامی، آموزش آشوبگری و اغتشاش، راه انداختن عملیات روانی سیاه و مخرب علیه نظام، واگذاری تمام اطلاعات مردم به دشمنان و هدایت جامعه برای براندازی نظام بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 25
  • غیر قابل انتشار: 8
  • هموطن IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    63 10
    اگه صدا سیما اصلاح شود دلیلی برای رفتن بطرف تلگرام نیست
  • علی بشیری IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    57 8
    جناب سردار در زمان جنگ همین جوانان ومردم بودن که با جان ومال خود دربرابر دنیا ایستادن حالا مسولین برن فکر کنن چکار کردن با مردم
    • رضا درویش پور US ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
      21 3
      دقیقا
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
      11 18
      تو همون زمان هم لیبرالها و ملی گراها هیچ حرکتی نکردن نشستن نگاه کردن و فرمودن لنگش کن ایران هشتاد میلیون جمعیت داره ضمنا خیلی از اعضای تلگرام جز نخاله های لیبرال دسته بندی نمیشن
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    6 1
    چرا؟
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    13 21
    افرین بر قاسم سلیمانی عزیز
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    20 2
    به قول شیرازی ها ، کاکو جان فاجعه زیاد است در این مملکت. اینستاگرام که بدتره
  • سید حسین گوهریان IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    20 5
    آقای جلالی همین فضای مجازی است که تصویر و صدای شما به دنیا میرسد
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    26 22
    سردار سلامی عزیز اگر چییزی نداشته باشیم که پنهان کنیم هیچ واهمه ای از تبادل وجود نخواهد آمد
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
      10 15
      انگار شما داری از یه دنیای دیگه کامنت میذاری و تا حالا شاهد غلو و دروغ و لجن پراکنیهای رسانه ای نبودی واقعا در جریان نیستی یا فقط گفتی یه اظهار وجودی کرده باشی
  • حمبد IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    20 1
    تا زمانیکه نظارت وسانسور رسانه ها خصوصا صداو سیما باشد و وقایع واتفاقات داخل ایران مهندسی و لا پوشانی شود همین میشود که 40میلیون کاربر ایرانی اقبال به تلگرام و سایر رسانه های بیگانه داشته باشند .جای دوری نمیرویم همین مشرق تا نظر وکامنتی موافق وبه خواستش نباشد منتشر نمی کند .پس بدیهی است مردم برای رساندن صدایشان به گوش مقامات به تلگرام و بی بی سی وصدای آمریکا وغیره روی می آورند .چرا ؟ چون داخل ایران هیچکس اجازه نمبدهد نظرات متفاوت مردم را بشنود و بازگو کند .وانتظار دارند که به همه ندانم کاریها ،اختلاسها، سوءمدیریتها ،بی کفایتیها ،رانتها و..... که سالها خوره شده به جان مردم ایران .به به وچه چه بگند و آقایان هم کار خودشان را بکنند .
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    3 1
    به نظر مخالفان یعنی فاجعه نیست؟
  • AU ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    9 2
    ۱۰۰% دشمن قسم خورده در حال بسیج مردم علیه خانه خودشان است ولی مقصر اصلی خود شما هستید! آمار گفته شده فقط در مورد یک پیام رسان خارجی نشان از هیجان مردم از نبود کامل یک کمبودی بوده که اصلا هیچ چیزی نبوده! وقتی شما می گویید دو سوم از کل ترافیک اینترنت کشور متعلق به این پیام رسان است یعنی یک فاجعه از بی تدبیری در برنامه ریزی قبلی این زمینه. بنده بشخصه در فضای مجازی شاهدم از شادی و ذوق دشمنان از نقش این پیام رسان. این آمار نشاندهنده یک هیجان کاذب در جامعه از اشتباهات خود شماست در غیر اینصورت هیچگاه در کشورهای دیگر یک پیام رسان قادر به چنین کاری نبوده چون اصلا فضا, فضای تجارت و رقابت است و نه بحث براندازی علیه یک نظام سیاسی. باید اعتماد مردم و کیفیت پیام رسان داخلی را به طور عملی بوجود بیاورید و باید به هر وسیله اتصال مردم و راحتی کار با پیام رسان داخلی بطوری باشد که مردم ترغیب به آن شوند و مطمئن باشید در این حالت هر گونه قطعی یا فیلتر بر روی پیام رسان خارجی کاملا بی اهمیت و لوث خواهد شد.
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
      6 3
      نبود کامل یک کمبود، دقیقا یعنی چی؟ شما احتمالا مستحضرید که دولت، دولت لیبراله و خودش عملا داره سیاست براندازی رو اجرا میکنه دولتی که مردم از ترس دیوارکشی بهش رای دادن
  • موسوی IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    6 17
    پیام رسانهای خودمون مثل سروش و ای گپ عالین و از تلگرام بهتر ولی متاسفانه فرهنگ مصرف کالاها و برنامه های بیگانه مردم ما را رها نمی کند و اینکه دولت از پیام رسانهای داخلی حمایت نمیکند.
  • بیتا فاطمی AU ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    6 12
    بهتر است این مخالفان سر در گم اشغال که مسایل دین خدا را به تمسخر گرفتن و اینو خدا دست یاری به ایران داده حالا خودتون دار بزنید و یا برید اایمانتون درست کنید
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    5 2
    خوب اراده کنید و بجای حرف زدن و انتقاد فضای مجازی بومی با امکانات تلگرام تهیه و به مردم ارائه کنید . مسلما ملت بخاطر دستیابی به اخبار روز دنیا به این فضا نیاز دارند و فکر نکنید که کلا تلگرام هم ازبین برود خطر تهدید و اشوب از بین میرود . ایا ۱۰ یال یا ۲۰ و ۳۰ سال پیش تلگرام بود . واقعا نبود اما ترور و برهم زدن امنیت فراوان بود پس بیاییم پیشرفتهای علمی را بجای سرزنش مال خود کنیم و استفاده مناسب ببریم مثل RQ170

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس