زیدان

با توجه به اختلاف 19 امتیاز رئال مادرید با بارسلونا در لالیگا و بازی سخت این تیم مقابل پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان، رئال مادرید نیاز به تغییر دارد.

به گزارش مشرق، با وجود آنکه رئال مادرید تحت هدایت زین الدین زیدان، در سال 2017 موفق به کسب 5 جام شد، اما در این فصل لالیگا به هیچ عنوان عملکرد خوبی بر جای نگذاشته است. با توجه به اینکه قهرمانی در لالیگا تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد، رئال مادرید می تواند با تغییر نگرش و سیستم در ادامه فصل، حداقل برای دو جام دیگر امیدوار باشد. 

اما زیدان چه تغییراتی می تواند در تیمش ایجاد کند؟ با توجه به شناختی که از مرد فرانسوی داریم، نمی توان انتظار یک انقلاب در رئال مادرید داشت و شاید حتی انقلاب راهکار خوبی نباشد. چیزی که مشخص است، حملات رئال مادرید و سبک بازی این تیم کاملا قابل پیش بینی شده است. 

مارکا در گزارشی، 4 راهکار برای تغییر در تیم زین الدین زیدان ارائه داده است:

آسنسیو به جای کاسمیرو و فشار بیشتر به هافبک و دفاع حریف

بدون کاسمیرو و با آسنسیو، رئال مادرید در زمینه هجوم یک گام به جلو بر می دارد. بهترین ورژن رئال مادرید در این فصل، در بازی برگشت سوپرجام اسپانیا و همچنین بازی با سویا در لالیگا دیده شد. در هر دو دیدار، آسنسیو در ترکیب حضور داشت و کاسمیرو غائب بود. پرس و فشار شدید بازیکنان رئال مادرید، بارسلونا و سویا را کلافه کرده بود و همچنین تسلط آنها بر بازی فوق العاده بود. 


سه مدافع با بال های کناری نفوذ کننده

به طور واضح، مخصوصا مارسلو عملکرد خوبی در تیم زیدان نداشته است. زیزو می تواند با سه مدافع، خط دفاع خود را قدرتمند کند و به مارسلو و کارواخال آزادی عمل برای حمله و نفوذ بدهد. رئال مادرید فصل گذشته این سیستم را تجربه کرد. راموس، ناچو، واران و کاسمیرو با این سیستم آشنا هستند. 


بازسازی بی بی سی

کریم بنزما آماده حضور در میادین است و به نظر نمی رسد زیدان قصد داشته باشد او را روی نیمکت بنشاند. آیا مثلث هجومی بی بی سی باز می گردند؟ مثلثی که در سال های اخیر در مقابل دروازه فوق العاده بودند. مدت زیادی می گذرد که این سه عنصر هجومی در کنار هم به میدان نرفته اند و هر یک به صورت انفرادی عملکرد جالبی نداشته اند. عملکرد ضعیف آنها باعث می شود بازگشت هر سه نفر به ترکیب اصلی چندان جذاب به نظر نیاید اما شاید بهترین راه حل، ساده ترین راه حل باشد. بازگشت به سیستمی که زمانی خوب کار می کرد. 


4-2-3-1 در حالی که وینگر ها کاملا به گوشه های زمین منتقل شوند

لوکاس وازکز یک از معدود بازیکنان رئال مادرید است که در فرم خوبی قرار دارد و انتظارها را برآورده کرده است. او و گرت بیل می توانند وینگرهایی باشند که در گوشه های زمین حریف نفوذ می کنند. رونالدو در این سیستم می تواند 9 کاذب باشد و بدین ترتیب شاید ستاره پرتغالی به روند گلزنی اش باز گردد. 

منبع: طرفداری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس