از گوشه و کنار ورزش

با روایت مشرق از اخبار گوشه و کنار ورزش همراه شوید.

سرویس ورزش مشرق، در روزهایی که همه نگاه ها به کمیته ملی المپیک و برگزاری انتخابات در آن و مشخص شدن تیم جدید مدیریتی معطوف شده بود، اتفاقاتی را در ورزش کشور شاهد بودیم که کمتر مورد توجه قرار گرفت. در این مطلب، مروری بر این رویدادها خواهیم داشت.

* بی انضباط و بی قانونی در سوارکاری استان گلستان اعتراض‌های بسیاری را موجب شده است. درگیری فیزیکی، چاقوکشی و ...، گوشه ای از این روزهای این ورزش در استانی است که تابع قوانین فدراسیون نیست. متاسفانه، برخی افراد با همراهی برخی مقامات استانی به صورت خودسرانه در حال برگزاری رویدادهای مربوط به این رشته هستند که منجر به مجموعه ای از تخلفات و اتفاقات تلخ شده است. در این بین، تذکرات فدراسیون نیز بدون توجه روی زمین مانده و این استان به شکل خودسر به رفتارهای غیرقانونی ادامه داده است. وقت آن رسیده تا دستگاه های نظارتی به این موضوع ورود کرده و با مسببان این وضعیت برخورد قاطع و جدی داشته باشند.

* اگرچه این روزها شاهد انتقاداتی به وضعیت فدراسیون ژیمناستیک هستیم؛ اما بررسی ها نشان می دهد اقدامات صورت گرفته توسط رئیس جدید فدراسیون، غالبا درست و منطقی است. وی که در گام اول، شمار قابل توجهی از نیروهای مازاد این فدراسیون را از گردونه حذف کرد، اینک از سوی برخی جریان ها در فشار است. وی توانسته اصلاحاتی قابل توجه را در حوزه نیروی انسانی ایجاد کرده و فدراسیون را نظم دوباره ای دهد. به نظر می رسد در یک نگاه کلی و در قیاس با گذشته، بتوان نمره قابل قبولی به مدیریت وی داد و امید داشت ژیمناستیک در مسیر صحیحی حرکت می کند.

* اگرچه تمامی نگاه ها در فوتبال ایران معطوف به لیگ برتر و تیم ملی بزرگسالان است؛ اما اتفاقات و رویدادهای لیگ دسته اول در بی توجهی مانده که همین نیز منجر به ابهامات و مسائل مشکوکی شده است. در این بین، رسانه ملی نیز توجه کمتری به حواشی و وقایع این رقابت ها دارد که باعث می شود هاله ای از امنیت برای گروه های ذینفع به وجود آید. در سال های اخیر نیز معمولا توجه چندانی از سوی فدراسیون به این موضوع نشده که بر دامنه تخلفات افزوده است. تداوم این روند نتایج نامطلوبی برای فوتبال ایران در این بخش خواهد داشت که البته در سایر بخش ها مانند لیگ برتر و تیم های ملی نیز رسوخ خواهد کرد.

* ورزش ایران و به خصوص فوتبال، در سال های اخیر با بحرانی به نام سایت های شرط بندی مواجه شده است. این اتفاق که در سایه و بدون تبلیغ آغاز شد، اکنون مانند موریانه در حال نفوذ بی سر و صدا به ورزش پرطرفداری مانند فوتبال است. اگرچه گاهی برخوردهایی از سوی مراجع قانونی و نظارتی صورت گرفته؛ اما شاهدیم که نه تنها مانع از رشد این پدیده نشده که حتی دامنه مخاطبان آن نیز افزوده شده است. نکته جالب توجه این است این سایت ها مخاطب قابل توجهی میان جوانان پیدا کرده و حتی شنیده می شود برخی بازیکنان، مربیان و اهالی فوتبال نیز گرفتار آن شده اند.

* اخبار رسیده به خبرنگار مشرق حکایت از آن دارد که یک دستگاه نظارتی ورود جدی به موضوع قراردادهای یک فدراسیون مشهور کرده است. این بررسی ها اگرچه در مراحل ابتدایی است؛ اما با نکات قابل توجهی همراه بوده. البته، این موضوع در چند فدراسیون دیگر نیز انجام شده که با نتایج قابل توجهی همراه شده است. به زودی جزئیاتی از این بررسی ها به اطلاع مخاطبان محترم خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس