کد خبر 821188
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
شاهرخ شهنازی

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: بدهی مالیاتی در بین افرادی که فعالیت اقتصادی می‌کنند موضوعی طبیعی است و حکم جلبی در کار نبوده است.

به‌ گزارش ‌مشرق، شاهرخ شهنازی درباره حضور یکی از شرکایش برای حکم جلب او گفت: چنین موضوعی درست نیست. چندین بار در این خصوص صحبت کردم. در یک شرکت خصوصی عضو هیأت مدیره هستم و آن شرکت بدهی مالیاتی داشته است. چنین مسائلی برای افرادی که در حوزه اقتصادی فعالیت می‌کنند طبیعی است اما در ورزش بولد می‌شوند. حکم جلبی در کار نبوده است. پروژه‌ای بوده که بعداز جلسه امروز با آنها مذاکره خواهم کرد. اینگونه موارد در اقتصاد عادی است اما شاید با توجه به جایگاهی که من دارم این موضوع پررنگ‌تر جلوه داده شده باشد.بسیاری از مدیران اقتصادی درگیر چنین مسائلی هستند. 

وی درباره انتخاب صالحی‌امیری با قیام اعضا و اینکه آیا این موضوع با این روش قابل قبول بود، گفت: وقتی تمام اعضا روی یک موضوع اتفاق نظر داشته باشند و باتعاملی که بین آنها وجود دارد تصمیم‌گیری کند طبیعی است ما از هم شناخت داریم و از نظرات یکدیگر آگاه هستیم. قبلا این موضوع از اعضا مطرح شده بود که آیا نیازی به رای‌گیری است یا نه که همه موافقت کرده بودند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره  مشغله صالحی‌امیری و اینکه این موضوع باعث سنگین شدن بار مسئولیت او می‌شود، گفت: ابتدا باید از هاشمی تشکر کنیم. در این مدت نهایت همکاری را داشت و در هیچ زمینه‌ای هرگز تضاد پیدا نکرد. 4 سال قبل همین جا به او گفتم چون او رئیس و من دبیرکل هستم، با توجه به شرح وظایف من باید کارها را پیش ببرم و هر جا که تطابق نظر پیدا نکردیم به حرمت احترامی که در جمهوری اسلامی وجود دارد، نظر شما را رعایت خواهم کرد. حتی اگر نظرم متفاوت باشد.

شهنازی تصریح کرد: صالحی‌امیری از مدیران ارشد نظام است. پتانسیلی که او دارد می‌تواند کمک‌کننده باشد. فکر می‌کنم فضای آینده در کمیته ملی المپیک فعال‌تر و بازتر خواهد بود. ما هم تمام توان خود را در اختیار وی قرار می‌دهیم. هیأت اجرایی با تجربه و جوانی داریم که آمیزه‌ای از تجربه و نیروی جوانی هستیم. باقرزاده نائب‌رئیس، علیپور هیأت اجرایی و ما هم به قول آقای خسروی‌وفا کارگر قدیمی هستیم که ما سه نفر از دوره قبل باقی ماندیم. خوشحالم که طاهریان به عنوان یکی از بانوانی که بنیانگذار ورزش بانوان در کشور است انتخاب شد. 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا انتخاب ساعی غیرقانونی نبود، گفت: انتخابات کمیسیون ورزشکاران ربطی به اساسنامه قدیم و اصلاحات نداشت. طبق مصوبه IOC نماینده ورزشکاران به صورت خودکار عضو هیأت اجرایی می‌شود. برای اینکه تمام قوانین را رعایت کرده باشیم اساسنامه را به تائید IOC رساندیم و به هیأت دولت دادیم اما برای رعایت قانون نامه‌ای به امیدوار رضایی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی زدیم و استعلام کردیم. با توجه به طولانی بودن این پروسه تائید کردند با همین اساسنامه و بدون تغییرات انتخابات برگزار شود و بعدا مصوبات را از هیأت دولت بگیریم. اگر انتخابات برگزار نمی‌شد ورزش کشور دچار مشکل می‌شد چون IOC روی این مسائل حساس است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص اینکه آیا در انتخابات قبلی این موضوع رعایت شد؟ گفت: خیر، چون در آن زمان این مصوبه از سوی IOC مطرح نشده بود. یکی از افتخارات هیأت اجرایی قبلی برگزاری انتخابات کمیسیون ورزشکاران بود که ما جزو 35 کشوری هستیم که این موضوع را پیاده کردیم. 

شهنازی در پاسخ به این سؤال که آیا پتانسیل بیشتری در ورزش ما وجود ندارد که افرادی که مسئولیت سیاسی دارند، عهده‌دار کمیته ملی المپیک به عنوان یک نهاد ورزشی می‌شوند، گفت: در بسیاری از کشورها رؤسای جمهوری ریاست کمیته ملی المپیک را بر عهده دارند. IOCحتی می‌گوید سعی کنید از مقامات رده بالای سیاسی استفاده کنید. تا بتوانند جنبش المپیک را یاری کنند. این موضوع جدیدی نیست. از ابتدای انقلاب هم نفراتی مانند غفوری‌فرد، کلانتری، محلوجی و هاشمی‌طبا افرادی بودند که در دولت‌های قبلی سمت‌های مهمی داشتند. حضور آنها می‌تواند باعث رونق ورزش شود. 

وی درباره تعامل کمیته  ملی المپیک با وزارت ورزش برای پیشبرد کارها گفت: ستاد عالی ورزش کشور با حضور رئیس، دبیرکل کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش و معاونانش تشکیل می‌شود و تمام سیاست‌ها برای حضور در بازی‌های آسیایی، بازی‌های المپیک، بازی‌های ساحلی، بازی‌های داخل سالن و المپیک نوجوانان به صورت متمرکز در آن ستاد پیگیری می‌شود و از این نظر عقب نیستیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره تخریب‌هایی که پیش از انتخابات صورت گرفت، گفت: توجهی به این تخریب‌ها نداشتم و تمام ذهنیتم برگزاری خوب انتخابات بود و از تمام دوستانی که به من اعتماد کردند تشکر می‌کنم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس