اکبر عبدی

اکبر عبدی درباره چگونگی پذیرفتن نقش زن و شروط آن برای ایفای نقش در سینمای ایران توضیح داد.

به گزارش مشرق- اکبر عبدی ژانر کمدی را جدی‌ترین ژانر دانست و در این‌ باره گفت: شما اگر در کمدی زندگی نکنید و نقش خودتان را به خوبی و با جدیت بازی نکنید، کسی آن نقش را باور نمی‌کند و اگر کسی نقش کمدی را جدی بازی نکند، شما خنده‌تان نمی‌گیرد. در واقع آنقدر بازیگر طنز نقش خود را به خوبی بازی می‌کند که بیننده می‌تواند به آن نقش بخندد.

عبدی با اشاره به اینکه وقتی بازیگر جدی باشد، کمدی کمدی می‌شود، گفت: متأسفانه در سینمای ایران، کمدی را جدی نمی‌گیریم و فکر می‌کنیم فیلمی که جدی باشد و مردم را بگریاند، هنری است؛ حال آن که کار کمدی سخت‌تر است و همیشه در هر فرهنگی و در هر جای دنیا هنرپیشه‌های کمدی به اندازه انگشتان دست و کمتر از سایر هنرپیشه‌ها هستند.

وی درباره پذیرفتن نقش زن در کارنامه کاری‌اش توضیح داد: وقتی در نقش‌هایی که به من پیشنهاد می‌شود به یک منطق نرسم، آن را قبول نمی‌کنم. بعد از فیلم سینمایی «آدم برفی» بود که پیشنهادات زیادی به من شد که نقش زن را بازی کنم؛ اما تا امروز ۴ بار این کار را انجام دادم.

عبدی با بیان اینکه نقش زن برای خودم هم هیجان‌انگیز است و این موقعیت برای هر کس پیش نمی‌آید، افزود: وقتی فیلم سینمایی «آدم برفی» به من پیشنهاد شد، عبدالله اسکندری گفتند که از ابتدا این نقش را برای تو در نظرگرفتم و وقتی دیدم قصه، قصه جذابی است، من آن را پذیرفتم.  

بازیگر فیلم سینمایی «خواب‌زده‌ها» از شرطش برای پذیرفتن نقش زن در این فیلم گفت: با رضا عطاران شرط گذاشتم. گفتم می‌آیم گریم می‌شوم. وقتی مردم و خودم و شما پذیرفتیم که واقعاً مادرت شدم، قبول می‌کنم که این نقش را بازی کنم؛ اما اگر مابین مامان و بابا بودم، این نقش را بازی نمی‌کنم.

وی ادامه داد: رفتیم گریم شدیم و آمدم بیرون تاکسی گرفتم و در طول مسیر کسی من را نشناخت و با همان گریم که چهار ساعت طول می‌کشید رفتم به منزل و باز هم در آن ساختمان کسی من را نشناخت و من بازی کردم.

عبدی درباره بازی ماندگارش در فیلم «مادر» با اشاره به اینکه مرحوم علی حاتمی در سر صحنه فیلم سینمایی «مادر» به من گفت که سیمرغ را می‌گیری، توضیح داد: دوبلور من در این فیلم و در فیلم سینمایی «دزد عروسک‌ها» منوچهر اسماعیلی است که دستشان را می‌بوسم. او در کار دوبله آنقدر استاد است که دقیق مثل خودم حرف زده است و  من وقتی این فیلم‌ها را نگاه می‌کنم فکر می کنم خودم صحبت  کرده‌ام. این فیلم یک دیالوگ خیلی ماندگار دارد که غلامرضا می‌گوید: «مادر مرد... از بس که جان ندارد...».

 این بازیگر نقش های ماندگار سینما و تلویزیون که این روزها خود را برای تهیه کنندگی و کارگردانی و بازیگری همزمان در یکی دو اثر در آینده نزدیک آماده می کند، در پایان اظهار کرد:  می‌شود گفت هیچ هنرپیشه‌ای، هیچ وقت تا آخر عمرش هم نخواهد توانست اوج و انتهای بازیگری را ارائه کند و بازیگری و هر هنری دیگری هیچ وقت نقطه پایان ندارد. با این حال بازیگر و هنرمند هیچ وقت از کار خود خسته نمی‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    13 2
    کاش این بازیگر بزرگ تبلیغ سگ بازی نمیکرد افسوس...
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
      1 7
      وا چه حرفا
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    0 0
    هرچی درطول بازیگریش محبوبیت بدست آورد باپخش ویدئوی سگ بازیش حیثت خودش را برد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس