کد خبر 820906
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
جعبه سیاه

علت یابی حادثه نفتکش سانچی باید با بازشدن جعبه سیاهی که گفته می شود آرشیو کاملی از داده های ثبت شده در رادارهای کشتی، صحبت های ضبط شده پیش از بروز حادثه در اتاق فرمان و ...را در دل خود دارد،صورت گیرد.

به گزارش مشرق، نفتکش ایرانی سانچی پس از 8 روز سوختن ، ظهر دیروز در آبهای چین غرق شد. پس از گذشت ساعتها از غرق شدن این نفتکش، شعله هایی با بلندی 30 تا 40 متر در محل غرق شدن این نفتکش دیده می شد؛ اما بامداد امروز شعله های آتش نیز خاموش شد و هیچ اثری از نفتکش ایرانی باقی نماند.

"جعبه سیاه" نفتکش سانچی تنها اثر باقی مانده از این کشتی عظیم الجثه است که ابتدا به کشور پامانا و سپس به ایران تحویل خواهد شد. سید احمد مقیمی رئیس هیئت مدیره شرکت ملی نفتکش در این خصوص با بیان اینکه شدت برخورد با نفتکش سانچی به حدی بود که لایه فولادی زخیم و لایه آب تعادل دو متری و لایه سوم مخزن صدمه دید و حادثه ایجاد شد، گفت: تا زمانی که جعبه سیاه باز نشود اظهار نظرها درباره علت حادثه گمانه زنی است.

همانطور که این مدیر مسئول اشاره کرده، علت یابی حادثه باید با بازشدن جعبه سیاهی که گفته می شود آرشیو کاملی از داده های ثبت شده در رادارهای کشتی، صحبت های ضبط شده پیش از بروز حادثه در اتاق فرمان و ... را در دل خود دارد، صورت گیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • جلال دهقانی اناری IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    85 8
    دولت و موج سواری سیاسی بر نفتکش ایرانی سانچی : آقای ربیعی (وزیر کار) که در آستانه استیضاح قرار داشت و با کارشکنی رئیس مجلس و معاونش پزشکیان از قبول و وصول استیضاح توسط مجلس موقتا نجات یافت ، طی یک سناریو طراحی شده از سوی رئیس جمهور روحانی و برای فرار از استیضاح ، پس از 8 روز از سانحه تراژیک و هولناک آتش گرفتن نفتکش ایرانی به چین اعزام شده و پس از یک عملیات تبلیغاتی و شوی تلویزیونی گریه و زاری در مقابل دوربین و ... توانست افکار عمومی مردم و مسئولان را از فجایع صورت گرفته در کشور در امور بیکار کردن شاغلان و بیکار ماندن بیکاران منحرف کرده و توانست ترحم مجلس و مردم را نیز به خود جلب نماید - چرا با وجود وزیر نفت زنگنه، وزیر خارجه ظریف - وزیر راه و شهرسازی آخوندی که مسئول امور حمل و نقل جاده ای و هوایی و دریایی و ریلی است ، وزیر کار و تعاون ( ربیعی ) که در آستانه استیضاح نمایندگان قرار دارد بایستی به این ماموریت خطیر و کانون توجه تمام مردم ایران اعزام شود و البته پس از 8 روز از وقوع حادثه که امکان زنده ماندن حتی یک نفر وجود نداشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟البته استفاده سیاسی از حوادث تلخ و هولناک در این دولت تدبیر و امید سابقه دار است و هنوز یادمان نرفته در قضیه زلزله غرب کشور و جان باختن حدود 700 نفر از عزیزان هموطن در این زلزله ، معاون اول دولت تدبیر و امید ( جهانگیری) بود که در سرکشی از محل زلزله در اولین سخنرانی خود به جای دلداری مردم داغدیده و آسیب دیده و هماهنگی امور و رسیدگی به وضعیت مردم ، به طرزی ناجوانمردانه و به دروغ مسکن مهر را مسبب جان باختن هموطنان عنوان کرد تا لگد دیگری بر دولت قبلی نثار کرده باشد و دولت خود را برتر از آن معرفی کند و با اقدام سیاسی دوباره در ماجرای تلخ کشتی نفتکش ایرانی که به جان باختن 30 هموطن انجامید دوباره همان سناریو توسط دولت برای پوشاندن کم کاری ها اجرایی شود
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
      44 3
      گل گفتی دهقانی
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
      16 7
      احسنت نکته ی جالبی بود چرا وزیر کاره هیچ ربطی نداره!؟
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    17 1
    تا وقتی خون مفت و پول مفت هست وضع همین است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس