کد خبر 820117
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
بودجه

کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست محسن رضایی و اعضای کمیسیون تشکیل جلسه داد.

به گزارش مشرق، کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به منظور بررسی و انطباق لایحه بودجه سال 97 کشور با سیاست‌های کلی نظام تشکیل جلسه داد. کمیسیون نظارت به ریاست محسن رضایی و با حضور نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و اعضای کمیسیون تشکیل جلسه داد.

در این نشست گزارش هیئت انطباق حقوقی کمیسیون نظارت در خصوص مغایرت تعدادی از بندهای لایحه بودجه 97 کشور با سیاست‌های کلی نظام ارائه شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه نظارتی، نقش مجمع را در این خصوص بسیار مهم دانست و گفت: حسب دستور مقام معظم رهبری، مجمع می‌بایست نظارت خود بر نحوه اجرایی شدن سیاست‌های کلی را اعمال نماید که با توجه به اهمیت قانون بودجه کشور، بررسی میزان انطباق لایحه‌ی پیشنهادی دولت با این سیاست‌ها مورد توجه جدی و در دستور کار مجمع قرار گرفته است.

رضایی نگاه مجمع به مقدورات و مضایق دولت را واقع‌بینانه و با رویکرد گره‌گشایی در چارچوب اسناد بالادستی کشور دانست و گفت: در راستای مراقبت و عدم انحراف قانون بودجه سال آتی، مواردی که پس از توضیحات دولت، به عنوان مغایرت با سیاست‌های کلی به تصویب  مجمع تشخیص برسد، به شورای محترم نگهبان ارسال خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس