کد خبر 820069
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
کرباسیان

وزیر اقتصاد گفت: مردم با توجه به کاهش سود بانکی می‌توانند با آوردن سرمایه‌های خرد خود به عرصه سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای نوپا زمینه‌ساز رشد و توسعه این نوع کسب و کارها نیز بشوند.

به گزارش مشرق، مسعود کرباسیان در حاشیه نشست امضای پیش‌نویس آیین‌نامه طرح‌های تامین مالی جمعی که با حضور وزیر ارتباطات در وزارت اقتصاد برگزار شد گفت: تصویب این آیین‌نامه قدم مثبتی در راستای جذب سرمایه‌های خرد مردم در طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط با کسب و کارهای نوپا می‌باشد.

به گفته وزیر اقتصاد سازمان بورس تاکنون تنها در زمینه نقل و انتقال عادی سهام فعال بوده و به بازار سرمایه‌های اولیه توجهی نمی‌شد این در حالیست که با امضای این پیش‌نویس و تصویب آن در شورای عالی بورس فضای جدیدی پیش روی تامین مالی کسب و کارهای نوپا ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: راههای مختلفی برای تامین مالی از قبیل فروش اوراق سرمایه یا جمع‌آوری منابع مالی وجود داشته اما به طور کلی عمده روش‌های تامین مالی از طریق سیستم بانکی انجام می‌شده است. این در حالیست که از این فصل کسب و کارهای نوپا و استارت‌آپها می‌توانند از طریق مدل شراکت نیز برای تامین مالی پروژه‌های مالی استفاده کنند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه برای اجرای این مدل تامین مالی به یک طرح نظارتی نیز نیاز داشتیم گفت: وزارت ارتباطات وظیفه نظارت و پایش در مدل‌های تامین مالی در فضای مجازی را برعهده خواهد داشت.کرباسیان ابراز امیدواری کرد که این مدل تامین مالی به سایر زمینه‌ها و کسب و کارها نیز توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به کاهش نرخ سود سپرده طی ماههای اخیر گفت: مردم با توجه به کاهش سود بانکی می‌توانند با آوردن سرمایه‌های خرد خود به عرصه سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای نوپا زمینه‌ساز رشد و توسعه این نوع کسب و کارها نیز بشوند.

به گفته کرباسیان نمی‌توان تخمین دقیقی از اثرات این قبیل طرح‌ها بر ایجاد شغل در کشور مطرح کرد اما به طور کلی باید توجه داشت که برطرف کردن موانع از مسیر سرمایه‌گذاری می‌تواند تا میزان زیادی منجر به ایجاد اشتغال شود.

وزیر اقتصاد در پایان به مردم توصیه کرد: سرمایه‌های خرد و فامیلی و خیریه‌ای خود را به این مسیر آورده و با سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای نوپا و استارت‌آپ‌ها زمینه‌ساز توسعه این فعالیت‌ها در کشور شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس