سوریه ادلب

نیروهای جبهه مقاومت در سه روز گذشته در جنوب شرق و شرق استان ادلب حدود ۲۵ شهرک را به کنترل خود درآوردند.

به گزارش مشرق، جبهه میدانی شرق استان ادلب برخلاف روز گذشته که شاهد درگیری های سنگین بی سابقه و تلاش فراوان تروریست ها و حامیانش برای قیچی کردن نیروهای جبهه مقاومت بود تا لحظه تنظیم این گزارش روزی آرامی را پشت سر گذاشته است.

امروز تحولات میدانی در حومه فرودگاه ابوظهور چشمگیر نبود و  رسانه ها همچنان در انتظار یکسره شدن کار تروریست ها در این محور حساس هستند؛ در حال حاضر، فاصله نیروهای مقاومت با فرودگاه ابوظهور کمتر از یک کیلومتر است.

** برای مشاهده بهتر جزییات روی نقشه کلیک کنید**

اگر چه درگیری ها امروز در شرق استان ادلب به صورت موقت فروکش کرد اما مواضع تروریست ها در شهرک های «خان شیخون، التمانعه، سکیک، الطامنه، کفرزیتا، جرجناز، معره النعمان و سراقب» در استان های حماه و ادلب به شدت توسط جنگنده های روسی هدف قرار گرفته شدند.

در جریان حملات سنگین جنگنده های روسی، دهها تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند و براساس اطلاعات به دست آمده ۶ انبار سلاح و یک پایگاه تروریست ها هم منهدم شد.

غرب دریاچه «جبول» و حومه جنوبی شهر «السفیره» در جنوب غرب استان حلب امروز تنها مناطقی به شمار می آمدند که شاهد پیشروی های جبهه مقاومت بودند؛ این جبهه جدید امروز به منظور برهم زدن تمرکز تروریست ها باز شد.

در عملیات غافلگیرانه نیروهای مقاومت در این محور که با پشتیبانی یگان موشکی صورت گرفت شهرک های «العمیریه، ابوجلوس، برج السما، تل عنبر، ابوعبده، ام عنکش، الصالحیه، برج حسین ضاهر، تل صومعه، جب اطناش فوقانی، جب اطناش تحتانی، سحور، الحردانه، الاسدیه، رسم العمیش، حویر الحص، البناوی، جب الاعمی» از اشغال تروریست ها خارج شدند و حدود ۳۰ تروریست از پای درآمدند. (مناطق آبی رنگ با خط زرد در نقشه میدانی)

کاروان نظامی تروریست های جبهه النصره در منطقه «الناجیه» در حومه شهر «جسرالشغور» هم امروز خود را برای اعزام شدن به حومه فرودگاه ابوظهور آماد می کرد که توسط یک انتحاری هدف قرار گرفته شدند.

در این حمله حدود ۳۰ تن از عناصر تروریستی جبهه النصره به هلاکت رسیدند؛ در لیست کشته شدکان نام چهار فرمانده میدانی تروریست ها (احمد زرزوری، محمد کنعان، محمد زیاد بکور و ابراهیم مشوار» دیده می شود.

به گزارش مشرق، نیروهای جبهه مقاومت در سه روز گذشته در جنوب شرق و شرق استان ادلب حدود ۲۵ شهرک را به کنترل خود درآوردند که مساحت حدود ۲۸۵ کیلومتر مربع را در این محور شامل می شود. ۲۰۰ تن از عناصر تروریستی هم در جریان عملیات پاکسازی این مناطق کشته و زخمی شدند. (مناطق آبی رنگ با خط زرد در نقشه میدانی)

شهرک های «رسم النیاص – العزیزیة – جب الابیض – رئیفه – البیاعه الصغیره - البیاعه الکبیره – راس العین – البویدر – کولة البویدر – رسم الجحش – رسم البرج – العادلیه – ام طماخ -رسم الخشوف – زفیر صغیر – زفیر کبیر – رسم الدبشیة – رسم عابد – رسم عابد بویطة – ام جرین – أم جورة  و تل سلمو» مهم ترین مناطق آزاد شده در جنوب شرق و شرق استان ادلب به شمار می آیند.

در حومه جنوبی استان حلب (حومه جنوبی شهرک خناصر) هم نیروهای جبهه مقاومت حدود ۱۸ شهرک را از اشغال عناصر تروریستی خارج کردند که مساحتی حدود ۲۰۰ کیلومتر مربع را در بر می گیرد. در این محور ۵۵ تن از تروریست ها هم از پای درآمدند. (مناطق آبی رنگ با خط زرد در نقشه میدانی)

** برای مشاهده بهتر جزییات روی نقشه کلیک کنید**

ارتفاعات «بورویل والمقبرة» و شهرک های «حوارین – رملة – مزیعلة – نوارة – رسم الشیخ- تل الصبحة- ام العمد قبلی، علف، ام غراف، ام غبار، صبیحه، عطیه، ام سنابل و ام خان» مناطق آزاد شده در جنوب استان حلب هستند.

در روزهای گذشته نیروهای جبهه مقاومت عملیاتی را از حومه شهرک خناصر برای پیشروی به سمت شهرک «عقله البویدر» در جنوب فرودگاه ابوظهور  و محاصره تروریست ها در جنوب استان حلب و شمال شرق حماه آغاز کردند.

با پاکسازی های صورت گرفته، نیروهای جبهه مقاومت فقط ۵ کیلومتر با شهرک «عقله البویدر فاصله دارند تا عناصر تروریستی در مساحتی حدود هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع محاصره شوند. (مناطق آبی رنگ با خط زرد در نقشه میدانی)

پیروزهای جبهه مقاومت در روزهای گذشته فقط به جنوب استان حلب و شرق استان ادلب منحصر نشد و تروریست ها با از دست دادن شهرک های «الشاکوسیه، الرهجان و ام میال» شکست های سنگینی را متحمل شدند.

به گزارش مشرق، در ۷۵ روز گذشته در جنوب استان حلب، جنوب و شرق استان ادلب و شمال شرق استان حماه تاکنون مساحت حدود هزار و ۳۴۵ کیلومتر مربع (مناطق آبی رنگ نقشه میدانی) توسط نیروهای جبهه مقاومت پاکسازی شده است.

عناصر تروریستی داعش هم در ۲ ماه گذشته در جریان درگیری های سنگین با تروریست های جبهه النصره  در شمال شرق استان حماه موفق شدند پیروزهای میدانی قابل توجه ای را کسب کنند و مساحت تحت اشغال خود را در این محور به حدود ۳۶۵ کیلومتر مربع افزایش دهند. تروریست های داعش در یک هفته گذشته بیش از ۲۰ شهرک را در شمال شرق حماه از اشغال گروه تروریستی جبهه النصره خارج کردند. (مناطق قهوه ای رنگ با خط زرد و سبز)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی آقای گل IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    32 0
    با سلام نقشه کاملی بود ممنون از زحمات و پیگیری شما
  • علی آقای گل IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    22 0
    اگه میشد و جبهه ای نزدیک جسرالشغور و یا خان طومان و یا باهم باز میشد خیلی خوب بود ولی حتما ایرادی هست وگرنه فرماندهان ما بهترینند
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    9 0
    درود بر رزمندگان اسلام؛ تا پیروزی نهایی راهی نمانده فقط یک یا حسین دیگر (ع)
  • عماد 313 IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    12 1
    برای پیروزی رزمندگان اسلام و تعجیل در ظهور آقا امام زمان 5 صلوات اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس