تیم ملی عربستان

در روزهای اخیر موضوع روزه گرفتن یا نگرفتن بازیکنان تیم ملی عربستان به موضوعی داغ در بین اهالی فوتبال این کشور تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، تقارن تمرینات تیم ملی عربستان برای آمادگی در راه جام جهانی با ماه رمضان، برخی صحبت ها از سوی مقامات رسمی و البته واکنش مردم به این صحبت ها را به همراه داشته است.

چند روز پیش رئیس فدراسیون فوتبال عربستان در همین خصوص گفتگویی انجام داد و گفت که شاید تصمیم بگیریم بازیکنان در تمرینات پیش از جام جهانی روزه نگیرند! این جمله واکنش کاربران توییتری در عربستان را به دنبال داشت و بسیاری از سعودی ها عقیده داشتند که می توان تمرینات را پس از  اذان مغرب برگزار کرد تا بازیکنان بتوانند روزه بگیرند!

یکی از روزنامه های سعودی نیز به واکاوی این اتفاق پرداخته و نوشته:« اصلا شوخی با موضوعات دینی نیز جالب نیست و در این خصوص باید مراجع دینی تصمیم گیری کنند. در واقع آن ها هستند که اگر قرار باشد فتوایی صادر شود، آن را صادر کنند و رئیس فدراسیون صلاحیت صحبت در این خصوص را ندارد.»

البته هیچ فتوایی در خصوص عدم بازی یا تمرین بازیکنان صادر نشده و بعد از انتشار این اخبار نیز رئیس فدراسیون این موضوع را شوخی دانسته است.

البته واکنش اهالی فوتبال در عربستان نیز جالب و تامل برانگیز بوده است. آن ها در ابتدا شوخی هایی با این موضوع داشتند اما واکنش اکثریت مردم به این اتفاق، منفی بوده است. سعودی ها معتقدند که می توان جوری برنامه ریزی کرد که بازیکنان بتوانند واجبات خود را انجام دهند و اگر بازی رسمی نباشد، هیچ لزومی برای انجام تمرین در طول روز نیست.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس