کد خبر 819269
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
پرچم روسیه

وزارت خارجه روسیه طی بیانیه ای اعلام کرد که از برگزاری مذاکره بین کره شمالی و کره جنوبی، استقبال می کند.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، وزارت امورخارجه روسیه طی بیانیه ای اعلام کرد که مسکو از توافقاتی که در جریان مذاکرات کره جنوبی و کره شمالی به دست می آید، استقبال می کند.


در این بیانیه گفته شده است که ما از توافقات به دست آمده در جریان این مذاکرات، به ویژه شرکت کردن ورزشکاران کره شمالی در مسابقات المپیک زمستانی حمایت می کنیم. ما امیدواریم که اجرای این توافقتنامه ها به کاهش تنش در شبه جزیره کره کمک کند و ثبات منطقه را تضمین کند.

این وزارتخانه افزود: ما انتظار داریم تمام طرف های ذینفع از اقداماتی که کره شمالی و کره جنوبی برای از سرگیری گفتگوها انجام می دهند، حمایت کنند. ما مطمئن هستیم که تنها راه یافتن راه حل های برای مسئله شبه جزیره کره راه حل سیاسی و دیپلماتیک است و این همان چیزی است که کشور ما خواستار آن بوده است.

این وزارت خانه در پایان عنوان کرد که ما امیدواریم روند مثبتی در گفتگوی بین دو کره ادامه یابد و مسکو نیز آماده است تا همه اقدامات را برای تسهیل در روند مذاکرات انجام دهد.

گفتنی است که از روز ۹ ژانویه هیئت هایی از دو کشور کره جنوبی و کره شمالی برای نخستین بار پس از ۲ سال مذاکراتی رسمی را با یکدیگر آغاز کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس