هواپیمای روسیه

هدف قرار دادن مواضع نیروهای ارتش روسیه در فرودگاه «حمیم» در غرب استان لاذقیه بازی خطرناکی بود که عناصر تروریستی و حامیان آنان در سوریه آغاز کردند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه اواخر سال گذشته میلادی اعلام کرد با پایان کار گروه تروریستی داعش، همه تلاش‌ها در سال ۲۰۱۸ به نابودی گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه اختصاص می‌یابد و نیروهای متحد برای تحقق این هدف مشترک عزم خود را جزم کرده‌اند.

مدتی از انتشار این بیانیه نگذشته بود که تحولات میدانی در جنوب امارت خودخوانده گروه تروریستی جبهه النصره تغییر کرد و پیروزی‌های میدانی جبهه مقاومت و متحدان در استان ادلب رنگ دیگری به خود گرفت که در ۳ سال گذشته بی سابقه بود.

هفته گذشته پیشروی‌های جبهه مقاومت به حدی محسوس بود که نتیجه‌گیری از نوع تاکتیک‌های نظامی نشان داد، رسیدن به فرودگاه ابوظهور از دو محور و محاصره عناصر تروریستی در مساحتی حدود هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع در جنوب استان های ادلب و حلب در دستور کار قرار دارد.

پاکسازی دهها شهرک و بیش از ۴۰۰ کیلومتر مربع در مرحله نخست عملیات در جنوب استان ادلب موضوعی نبود که به مذاق حامیان عناصر تروریستی خوش بیاید و با چراغ سبز آنان تروریست ها بازی خطرناکی را در شمال سوریه آغاز کردند.

براساس گزارشی که روزنامه «کامرسانت» منتشر کرده هدف قرار دادن مواضع نیروهای ارتش روسیه در فرودگاه «حمیم» در غرب استان لاذقیه بازی خطرناکی بود که عناصر تروریستی و حامیان آنان در سوریه آغاز کردند.

براساس این گزارش، در جریان حملات خمپاره ای تروریست ها، ۴ فروند جنگنده سوخو ۲۴، ۲ فروند جنگنده چند منظوره سوخو ۳۵s به همراه یک فروند هواپیمای ترابری AN-۷۲ منهدم شدند؛ براساس این گزارش، ۹ تن از پرسنل فنی پایگاه هم در جریان حملات مجروح شدند.

پس از انتشار این گزارش، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای بدون نام بردن از گروه خاصی این حملات را به یک واحد خراب کار شبه نظامی نسبت داد و با تکذیب خبر انهدام جنگنده‌ها، اعلام کرد: در این حملات دو تن از پرسنل پایگاه جان خود را از دست دادند.

اگر چه برخی رسانه‌ها در روزهای گذشته تلاش کردند میان گزارش روزنامه کامرسانت و بیانیه وزارت دفاع روسیه تضادهای شدت حملات را پر رنگ کنند اما منابع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کردند: تروریست‌ها از خطوط قرمز عبور کردند و حالا باید منتظر عواقب کار خود باشند.

منابع میدانی با توضیح این مطلب که عناصر تروریستی شروع کننده این بازی خطرناک بودند، تصریح کردند: تمام کننده این اقدام خطرناک دیگر تروریست ها نیستند و نیروهای متحد در سطحی بسیار بالا انتقام خواهند گرفت.

به گزارش مشرق، رصد تحولات میدانی جنوب استان ادلب در ۳ روز گذشته نشان می دهد ردپای گروه های تروریستی در حملات به پایگاه نظامی «حمیم» وجود دارد چرا که نیروهای جبهه مقاومت و جنگنده های روسی در این مدت ضرباتی را به عناصر تروریستی وارد کرده اند که در نوع خود بی سابقه است.

در سه روز گذشته، شدت حملات هوایی جنگنده های روسی به حدی بود که تروریست ها فقط فرصت فراری دادن خانواده ای خود را داشتند و نتوانستند تجهیزات خود را به مرکز استان ادلب منتقل کنند.

حجم حملات در جنوب استان ادلب به حدی افزایش یافت که شهرک ها یکی پس از دیگری از وجود تروریست ها تخلیه شد و مجموع مساحت پاکسازی شده به بیش از ۸۰۰ کیلومتر مربع رسید.

نقشه میدانی شمال غرب سوریه؛ استان های ادلب و حماه
**برای مشاهده بهتر جزییات روی نقشه کلیک کنید**

از سویی دیگر، نیروهای جبهه مقاومت هم با ادامه پیروزی ها بر روی زمین، به ۴ کیلومتری فرودگاه ابوظهور رسیدند تا گام نخست برای محاصره تروریست ها در جنوب استان های ادلب و حلب محکم برداشته شود.

براساس اطلاعات به دست آمده، جنگنده های روسی همچنین چند پایگاه گروه های تروریستی را در مناطق اشغالی استان لاذقیه به شدت هدف قرار دادند که منجر به انهدام کامل آنان شد.

**برای مشاهده بهتر جزییات روی نقشه کلیک کنید**

این تمام ماجرای اتفاق افتاده نیست و با انتشار اطلاعات دیگر ثابت شد افزایش حملات بی سابقه جنگنده های روس و نیروهای متحد علتی دیگری هم دارد و آن چیزی جزء اصرار عناصر تروریستی به ادامه بازی خطرناک در شمال سوریه نبود.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از جزئیات مهم تری پرده برداشت و اعلام کرد: شنبه شب عناصر تروریستی درصدد بودند حملات خود را به پایگاه های نظامی روسیه دوباره تکرار کنند اما مرحله دوم حملات با مرحله نخست تفاوت داشت.

وی با بیان این که تروریست ها این بار تلاش کردند با پهبادهای خود به پایگاه های روسیه در استان های لاذقیه و طرطوس سوریه حمله کنند، افزود: تروریست ها با ۱۳ پهپاد تلاش کردند مواضع نیروهای روس را در این پایگاه هدف قرار دهند.

این منبع میدانی گفت: در حمله دوم، ۱۰ پهباد تروریست ها به سمت پایگاه نظامی « حمیم» در غرب استان لاذقیه حرکت کردند و ۳ پهپاد دیگر هم برای هدف قراردادن پایگاه نظامی در استان طرطوس به پرواز درآمدند.

وی با بیان این که تمامی یگان های نظامی روسیه در آماده باش کامل قرار داشتند، افزود: پدافند هوایی روس‌ها، ۱۰پهپاد عناصر تروریستی را قبل از رسیدن به پایگاه ها رهگیری و منهدم کرد؛ سه پهپاد دیگر هم توسط نیروهای روسیه شکار شدند و سالم بر روی زمین فرود آورده شدند.

به گزارش مشرق، حمله دوم و البته ناکام عناصر تروریستی نشان می‌دهد آنان با حمایت حامیان خود دست به این اقدام زده‌اند تا جایی که پهپادهای جاسوسی آمریکا هم در منطقه حضور داشتند اما باید منتظر ماند و دید  واکنش نیروهای متحد به حمله دوم تروریست‌ها باز هم بیشتر می‌شود یا در سطح فعلی باقی می‌ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • طاهری IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    52 75
    روسیه ابرقدرت تو صنایع هوائیه یعنی انقد هواس پرت بودن که نتونستن تو حمله اول چندتا پهبادفزرتی رو منهد م کنن
    • محمد IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      4 4
      سایز کوچک بودن و انتحاری..چجور متوجه میشدن که جلوشونو بگیرن..بار دومم حتما با سامانه اپتیک رهگیری شدن و نتونستن با رادار و قفل رادار منهدمشون کنن..
    • US ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      6 2
      این پهبادها دارای سطح مقطع راداری بسیار کمی هستند و در ارتفاع پایین پرواز میکنن و سرنگون کردنشون وقتی از فاصله نژدیک به پرواز دربیان و حمله کنند بسیار سخت هست
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
      3 0
      دفعه اول حمله خمپاره ای بوده و توسط چند نفر تروریست از فاصله نزدیک ( مثلا 2 الی 5 کیلومتری ) به سوی پایگاه هوایی روسیه خمپاره پرتاب کردند و میدانید که در یک منطقه عوارض طبیعی وجود دارد که دید اپتیکی را محدود میکند و چند نفر انسان رو نمیتوان تشخیص داد و حتی فهمید که تروریست هستند
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    38 10
    الله اکبر
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      55 25
      الله اکبر مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر حامیانشان
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      48 15
      سلام خدا بر مجاهدان راه حق . به امید پایان یافتن فتنه ها با حضور حضرت صاحب الامر عجل الله انشاءالله.
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      سلام ان شاءالله اصله
  • محمد IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    64 29
    احمقهای جبهه النصره تا به درک واصل نشن ادم نمیشن دفعه قبل که حمله کردن و تا حما پیش رفتن بعدش روسا چنان بمبارانشون کرد تمام مراکز ادلب با خاک یکسان کرد کار به جایی رسید که حتی نان برای خوردن نداشتن و با کلی تلفات عقب نشینی کردن اما این دفعه راهی برا در رفتن ندارن !!
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    31 13
    همانطور که جنایتکاران تاریخ همچون مغولها و قبل از آ« بنی امیه و بنی عباس و در قرن بیستم هیتلر و دیگر جنایتکاران خاورمیانه به دیار نیستی سپرده شدند این جنایتکاران نیز به حول و قوه الهی به زودی به جنایتکاران تاریخ خواهند پیوست انشاءالله
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      سلام ان شاءالله اصله
  • حسین IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    31 14
    الله اکبر و درود بر رزمندگان اسلام
    • US ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      10 4
      درود بر رزمندگان واقعی اسلام جبهه مقاومت در مقابل تروریست های وهابی عبری غربی
  • درود بر جیلان اوزالپ قهرمان IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    39 9
    داعش و النصره همشون یک مشت وحشی عقب مانده ذهنی هستند.تمام تروریست ها یک مشت سلفی بی عقل هستند و علیرغم انکه هیچ شانسی برای بقا در سوریه ندارند همچنان به جنگ بیهوده ادامه می دهند.قطعا همشون مغلوب می شوند.
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    6 4
    خوبه اینطوری برای حفظ وجهه هم شده روسیه مماشات با ترکیه و نظرات ترکیه رو میذاره کنار
  • GB ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    7 0
    پهپادهاشونو انگار با صندوق میوه ساختن.
  • AE ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    19 11
    مرگ بر آمریکا
  • US ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    14 13
    مرگ بر تروریست های نوکر اسرائیل و امریکا
  • US ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    19 11
    ان شا الله سوریه از وجود مزدوران امریکا و اسرائیل پاک شود
  • لیان IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    15 10
    فکر کنم هواپیمای بمب افکن روسی موسوم به روز قیامت باید دوباره بیاد سراغ این آمریکایی ها
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    4 8
    باید روسیه هم همین شیوه را در مقابل آمریکا در پیش بگیرد یعنی گروههای مقاومت را بیشتر مسلح کند تا به پایگاههای آمریکایی حمله کنند و دخلشون رو بیارند و مستقیما با آمریکا روبرو نشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس