سفیر انگلیس در ایران

سفیر انگلیس در ایران، چند روز بعد از پایان اغتشاشات در ایران، آن را مسئله داخلی ایران دانسته و گفته کشورش در آنها دخالت نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، «نیکلاس هاپتون»، سفیر انگلیس در ایران در اظهاراتی عصر سه‌شنبه و در حالی که آتش اغتشاشات در ایران فروکش کرده گفت که مسائل داخلی ایران ارتباطی به انگلیس ندارد. 

به نوشته پرس‌تی‌وی، آقای «هاپتون» این اظهارات را عصر سه‌شنبه در نشستی که به همت اندیشکده ایرانی «شورای راهبردی روابط خارجی» برگزار شد مطرح کرد.  

حدود دو هفته پیش تظاهرات‌هایی که در برخی از شهرها برای اعتراض به وضع معیشتی آغاز شده بود به خشونت و درگیری کشیده شد و عده محدودی از معترضان تلاش کردند تظاهرات مسالمت‌آمیز مردمی را به شورش‌های خیابانی تبدیل کنند. 

رسانه‌های دولتی انگلیس در زمان جاری بودن این اغتشاشات به طور گسترده به پوشش آن پرداختند و در مواقعی تظاهرات‌کنندگان را به شورش ترغیب کردند. این اقدامات،  اعتراض رسمی تهران را به همراه داشت. 

 سفارت ایران در انگلیس با ارسال نامه‌ای به  نهاد عالی نظارت بر رسانه‌ها و شبکه‌های صوتی و تصویری انگلستان (آفکام) درخواست کرد که با توجه به آنکه برخی از رسانه‌های خبری فارسی زبان مستقر در انگلستان با نقض صریح قوانین داخلی انگلستان و قوانین بین المللی تلاش بسیاری را برای ترغیب معترضین در ایران به شورش و درگیری مسلحانه به عمل آورده‌اند، لازم است آفکام برای توقف خبر سازی ناسالم این شبکه‌ها با هدف صیانت از اطلاع رسانی حرفه‌ای اقدامات لازم را اتخاذ کند. 

«هاپتون» در اظهاراتش روز سه‌شنبه تلاش کرد دولت انگلیس را از اقدامات جنجالی رسانه‌های این کشور جدا کند. او مدعی شد رسانه‌های انگلیسی، به صورت مستقل درباره نحوه پوشش خودشان تصمیم می‌گیرند و لندن «هیچ کنترلی» بر آنها اعمال نمی‌کند.

دیپلمات انگلیسی در ادامه ادعاهای خود گفت: «موضع دولت انگلیس این است که مسائل داخلی ایران، نگرانی خود این کشور هستند. مردم ایران خودشان باید درباره آزادی بیان، آزادی اعتراض و حقوق خوشان تصمیم بگیرند. اینکه این تظاهرات‌ها به دنبال چیست، هیچ ارتباطی به دولت انگلیس ندارند و دولت ما دخالتی در آنها اعمال نخواهد کرد.»

سفیر انگلیس در بخش دیگری از اظهارات خود پایبندی «کامل» کشورش به توافق هسته‌ای ایران با کشورهای موسوم به 1+5 (برجام) اعلام کرد. او همچنین درباره اقدام احتمالی دولت آمریکا برای خروج یکجانبه از برجام ابراز امیدواری کرد واشنگتن به تعهداتش در این توافق هسته‌ای پایبند بماند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    17 0
    انگلیس خبیث
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    5 0
    اره جون ..مت تو راس میگی .به زودی گردن شما و مزدورانتون در منطقه را خواهیم شکست .طوری که صداش در امریکا و اروپا شنیده بشه.
  • هاتف IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    0 0
    کثافتهای خبیث
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    0 0
    انگلیس کثیف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس