از گوشه و کنار ورزش

با روایت مشرق از اخبار گوشه و کنار ورزش همراه شوید.

سرویس ورزش مشرق - در روزهایی که انتخابات ریاست فدراسیون ها در حال برگزاری است تا مشکل اداره آنها توسط سرپرست ها حل شود، در گوشه و کنار ورزش شاهد اتفاقاتی هستیم که کمتر دیده می شود. با هم مروری بر برخی از مهمترین آنها خواهیم داشت.

* مهدی طارمی و حاشیه‌هایش به قدری زیاد شده که حتی هواداران متعصب او و پرسپولیس نیز امیدی به او ندارند؛ انتشار خبر انتقال احتمالی طارمی به قطر، نوعی دهن کجی و توهین به این تیم و هوادارانش بود. اما ریشه این اتفاقات را باید در مماشات و رفتار غلط مدیریتی با وی دانست. اگر برابر تخلفات و رفتارهای خارج از عرف وی در گذشته ایستادگی شده و برخورد درستی صورت می گرفت، کار به این توهین و هزینه‌سازی‌ها برای پرسپولیس نمی رسید. اکنون نیز وی بی اعتنا به میلیون‌ها هوادار و یک باشگاه و حتی بر خلاف اصول اولیه اخلاقی، رهسپار قطر شده است. کاش مدیران فوتبال ما با سوء مدیریت خود موجب این اتفاقات نمی شدند؛ اگرچه ضرر این رفتارها به زودی دامن طارمی را خواهد گرفت.

* در شرایطی که تا چند روز دیگر وارد یازدهمین ماه سال خواهیم شد، فدراسیون ها بخش قابل توجهی از بودجه تخصیصی خود را دریافت نکرده اند. کمیته المپیک به زحمت سی درصد از تعهدات خود را پرداخت کرده و برای تکمیل آن نیز هیچ اراده‌ای دیده نمی شود. بیشتر مشکل فدراسیون ها نیز هم اکنون مسائل مالی است که در چنین سال سختی، از حداقل امکانات مالی بهره نبرده اند. رفع نشدن این مشکل باعث شده تا فدراسیون ها در انجام امور جاری نیز دچار مشکل حاد باشند.

* انتخابات کمیته ملی المپیک هفته آینده برگزار می شود تا تیم جدید مدیریتی مشخص شود. اگرچه نامزدهای متعددی برای پست های کمیته ثبت نام کرده اند؛ اما تجربه تلخ چهار سال گذشته تجربه ای برای اعضای مجمع عمومی است. در چهار سال قبل، کمیته المپیک عملا از استانداردها فاصله گرفت و نتوانست کمکی قابل توجه برای فدراسیون ها باشد. مدیریت چند پاره و غیر کارشناسی، رها شدگی و بی برنامگی، نداشتن استراتژی مشخص و مدون، کارنامه مبهم مالی و اقتصادی و ...، مواردی بود که موجب شد تا این چهار سال تجربه ای ناموفق و شکست خورده باشد.

* وقتی رفتارهای خارج از عرف کارلوس کی روش بدون جواب ماند، نتیجه این شد که این رفتار به مربی خارجی فعال دیگر در فوتبال کشورمان تسری پیدا کند؛ البته از نوع ساحلی اش. اوکتاویو که تا قبل از این رفتاری متعارف داشته و یک مربی منظم به شمار می رفت، پس از مرخصی تا کنون، نه تنها به ایران برنگشته که حتی خبری هم از او نیست. براساس اخبار غیر رسمی، این مربی در این دوران بی خبری هدایت یک تیم دیگر را نیز برعهده داشته است. می توان گفت که مماشات بی منطق برابر کی روش، چنین وضعیتی را برای مربیان خارجی دیگر فراهم کرده که تصور می‌کنند هر رفتاری داشته باشند، به کسی پاسخگو نخواهند بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    1 0
    چشم عراقچی روشن!!!!
  • کورش IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    3 0
    با سلام واقعا جای چنین افرادی در تیم بزرگی همچون پرسپولیس نیست.تیم خیلی بخاطر ایشون ضرر کرد..
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      2 0
      چه بهتر که رفت مگر پرسپولیس بدون اون تا الان ضرر کرده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس