موسویان

رئیس مرکز رسانه دیجیتال وزارت ارشاد گفت: رونمایی از یک شبکه اجتماعی بومی که کدنویسی آن در داخل صورت گرفته و شبیه تلگرام است در روزهای آینده صورت خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، سید مرتضی موسویان گفت: هم‌اکنون رقابت شدید و سنگینی بین شبکه‌های مختلف اجتماعی و پیام‌رسان‌های بومی وجود دارد، لذا کوچ از یک پیام‌رسان به یک پیام‌رسان دیگر وجود نخواهد داشت؛ چرا که رقابت آنها فقط در خصوص کیفیت، سرعت، امکانات و امنیت است.

وی افزود: بر اساس نظر مرکز ملی فضای مجازی، قرار است حمایت‌هایی از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های ایرانی صورت بگیرد اما قرار نیست این خدمات و حمایت‌ها به صورت ویژه از شبکه اجتماعی «سروش» باشد و من تاکنون خبری در این خصوص نشنیده‌ام. اما فرقی هم برای مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص حمایت از شبکه‌های اجتماعی بومی وجود ندارد.

رئیس مرکز رسانه دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تا چند روز دیگر خبری در مورد یک شبکه اجتماعی بومی که کدنویسی آن در داخل صورت گرفته و شبیه تلگرام است منتشر خواهد شد و بر همین اساس مردم می‌توانند از آن استفاده کنند، ضمن اینکه با رسانه‌های دیجیتالی که کد شامد گرفته‌اند صحبت‌هایی صورت گرفت و می‌کوشیم حق‌وحقوق آنها را بر اساس زیرساخت جدید حفظ کنیم و هماهنگی لازم بین آنها و شبکه اجتماعی جدیدی که در روزهای آینده رونمایی و اعلام خواهد شد، صورت می‌گیرد.

وی گفت: تمام کسانی که برای تلگرام ربات نوشته‌اند، با همان ربات می‌توانند در این شبکه و پیام‌رسان ایرانی اقدامات خود را انجام دهند، ضمن اینکه تمام کسانی که عضو (ممبر) بالا دارند در این شبکه پیام‌رسان تلاش شده شرایطی به وجود آید که آن اعضاء و ممبرها به زیرساخت جدید منتقل شوند.

موسویان خاطرنشان کرد: دقیقاً کیفیت و سرعت و دیتای این شبکه اجتماعی و بومی شبیه تلگرام است، ضمن اینکه مهم آن است که تکنولوژی ساخت این شبکه اجتماعی بومی است.

وی تصریح کرد: تکنولوژی تلگرام نسبت به «واتس‌آپ» و «وایبر» پیشرفته‌تر و برای تعداد بیشتری از اعضاء و ممبرها طراحی شده است، ضمن اینکه پاسخگویی سریعی هم برای مخاطبان در بردارد.

رئیس مرکز رسانه دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه حدود 1.5 سال تعداد زیادی از کارشناسان برای راه‌اندازی این شبکه اجتماعی و بومی تلاش کرده‌اند،‌افزود: معتقدم با توجه به فرهنگ‌سازی و ایجاد یک بستر جدید و اعطای کد شامد به صفحات اجتماعی و کانال‌های مختلف‌،‌می‌توانیم این امکان را برای مردم جهت استفاده از فضای سالم، مفید و ایمن در فضای مجازی ایجاد کنیم.

موسویان اظهار داشت: بحث و موضوع قطع دسترسی مردم به فضای مجازی با توجه به تکنولوژی‌های فعلی سخت، مشکل و هزینه‌بر است، لذا باید خود را با تغییرات جدید همراه کرده و بدانیم که شفافیت و تکنولوژی‌های جدید اجازه اقدامات سلبی را به ما نمی‌دهد،‌البته در شرایط بسیار بحرانی خیلی کارها را می‌تواند کرد، اما در شرایط عادی باید با اقدامات ایجابی مسائل را حل کرد.

وی گفت: در مرکز ملی فضای مجازی برنامه‌هایی برای پیام رسان ایرانی مشابه اینستاگرام هم در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز رسانه دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در چند روز اخیر که تلگرام فیلتر شده است، اقبال بسیار زیادی از سوی مردم نسبیت به شبکه‌های اجتماعی بومی صورت گرفته است که برای مثال می‌توان به استفاده مردم از پیام‌رسان سروش اشاره کرد،‌ البته به دلیل اقبال زیاد مردم در استفاده از این پیام‌رسان،‌ترافیک ایجادشده منجر به اخلال در این پیام‌رسان شده بود.

موسویان گفت: مردم ایران در رقابت سنگین فعلی که برای انتخاب بستر و شبکه اجتماعی موردنظر خود دارند، قطعاً به سمت شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های با سرعت بالا، با کیفیت خوب، سوق پیدا خواهند کرد.

وی در پایان گفت: پیام‌رسان بومی که در چند روز آینده رونمایی خواهد شد، توسط یکی از مؤسسات فرهنگی و دیجیتالی استانی که زیرنظر مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد فعالیت می‌کند، طراحی شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    24 5
    اگر پیام رسان بومی باشه که دیگه نیازی نیست به تلگرام که بخواهند آن را رفع فیلترینگ کنند
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
      6 4
      من که چشمم آب نمیخوره دولت چنین کاری بکنه
  • رحمان IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    22 5
    ماهم میاییم توی پیامرسان داخلی عضو میشیم
    • NL ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
      6 17
      از تلگرام جُم نمیخوریم
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    10 10
    عالی به نظر میاد
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    7 13
    این کار عملی نیست. یک: زیرساخت اینترنت ایران ضعف داره و جوابگوی سرعتی که برای ارتباط بین سرورها لازمه نیست. دو: سرمایه‌ی لازم برای اینکار وجود نداره. سرمایه‌ی شرکت تلگرام چیزی حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومنه!
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    14 10
    سروش عالیه. تماس صوتی رایگان و جذاب
  • توحید AE ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    9 10
    دست تون درد نکنه ولی ای کاش ۱ماه زودتر می شدتاتلگرام جولانگاه آتش بیاران اغتشاشگران قرارنمی گرفت
  • سیدیازاج IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    17 6
    چقدر حضرت آقا در خصوص فضای مجازی و تلاش مرکز ملی فضای مجازی تاکید کردند ولی آقایان عمل ننمودند.
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    0 0
    آخه یه کپی کاری که رونمایی نداره..خخ
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    0 0
    افرین
  • حسن شجاعی IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    0 0
    فعلاً همه با فیلتر شکن سراغ تلگرام می روند شما فکری به حال خودتان کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس