کد خبر 817955
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
سیدحسین حسینی

لیگ هفدهم با درخشش چند دروازه‌بان جوان همراه شد، گل سرسبد این دروازه‌بانان آینده‌دار سید حسین حسینی است.

به گزارش مشرق، درخشش این دروازه‌بانان جوان منجر به محو شدن چند گلر باتجربه لیگ شده است. با سابقه‌ترین دروازه‌بانان فعلا روی نیمکت حضور دارند و مشخص نیست آینده آنها چه می‌شود؟

مهدی رحمتی

کاپیتان استقلال را باید مهم‌ترین نیمکت‌نشین دروازه‌بانان دانست. شماره یک آبی‌ها فصل را به عنوان دروازه‌بان اصلی استقلال شروع کرد و اتفاقا نمایش بدی هم داشت. رحمتی در چهار بازی اول دو گل خورد که هر دو پنالتی بود. رحمتی پس از باخت دو-صفر استقلال مقابل پدیده نیمکت نشین شد، اختلاف او با علیرضا منصوریان نیمکت نشینی‌اش را تداوم بخشید. حسین حسینی از این فرصت طلایی به خوبی استفاده کرد. حالا کسی سراغی از رحمتی نمی‌گیرد. مگر می شود رکورددار گل نخوردن در تاریخ لیگ برتر را نیمکت‌نشین کرد؟ حسین حسینی بعید است جای خود را به رحمتی پس بدهد. او در ۱۰ بازی اخیرش در لیگ تنها یک گل خورده که آن هم یک پنالتی در دربی بوده است. حسینی می تواند مسافر روسیه هم باشد و بر اساس نمرات سایت نود او بهترین دروازه‌بان لیگ است.

با این حساب رحمتی ۳۷ ساله(به استناد سازمان لیگ) یا ۳۵ ساله شانس زیادی برای حضور ثابت در دروازه استقلال ندارد. باید دید او برای آینده خود چه تصمیمی می گیرد. رحمتی البته می تواند منتظر استفاده از فرصت ها بنشیند. وینفرد شفر احتمالا به سبک اکثر مربیان اروپایی در جام حذفی از دروازه‌بان دوم خود ( حمتی) استفاده خواهد کرد. کاپیتان استقلال می تواند از این فرصت بهره ببرد و دوباره نام خود را مطرح کند. در شرایط کنونی اما اینکه بخواهیم در سال آینده هم رحمتی را در استقلال تصور کنیم کار سختی است. میانگین نمرات رحمتی در پنج هفته ای که بازی کرد ۳،۵۰ بود که نمره متوسطی است. این در حالی است که حسینی به مراتب نمرات بهتری گرفته است.

رحمان احمدی

این دروازه‌بان باتجربه هم در این فصل جای خود را به یک جوان داد. احمدی ۳۷ ساله هم سرنوشتی مثل رحمتی داشت. کاپیتان پیکان هم کارش را به عنوان دروازه‌بان اول شروع کرد و از هفته ششم جای خود را به یک جوان داد. پیام نیازمند دروازه‌بان ۲۲ ساله پیکانی‌ها از هفته ششم وارد دروازه تیمش شد و درخشش خود را شروع کرد. نیازمند یکی از گلرهای موفق این فصل بوده و بر اساس نمرات گروه آنالیز نود پس از حسین حسینی دومین دروازه‌بان موفق لیگ به شمار می‌رود. احمدی هم برای پس گرفتن خود از یک دروازه‌بان جوان کار سختی دارد. حتی زمزمه انتقال او به یک تیم دیگر هم شنیده شد. باید دید او برای آینده خود چه تصمیمی می گیرد. میانگین نمرات احمدی ۳،۶۰ است که نمره متوسطی محسوب می شود.

شهاب گردان

دروازه‌بان ۳۳ ساله پدیده فصل را خوب شروع کرد. یک اشتباه وحشتناک در بازی با پارس جنوبی در هفته هشتم جایگاه گردان را متزلزل کرد. رضا مهاجری، سرمربی پدیده از هفته یازدهم ترجیح داد به دورازه بان جوانش سعید جلالی‌راد میدان بدهد. در این ۱۸ هفته ۱۱ بازی سهم گردان بوده و هفت بازی هم به جلالی‌راد رسیده است. نمرات گروه آنالیز نود نشان می دهد که عملکرد جلالی راد ۲۲ ساله بهتر از گردان بوده و گردان باتجربه هم برای بازگشت به جایگاه قبلی‌اش کار سختی دارد.

محمدرضا اخباری

در ابتدای فصل با هیاهوی زیاد به سایپا برگشت، تراکتوری‌ها با توجه به محرومیتشان از جذب بازیکن دوست داشتند اخباری را حفظ کنند اما علی دایی اصرار داد اخباری پس از پایان خدمت سربازی‌اش به سایپا برگردد. اخباری ۲۵ ساله اما در این فصل نتوانست انتظارات را برآورده کند. فاصله گرفتن او از اوج باعث شد هم تیم ملی را از دست بدهد و هم جایگاهش در سایپا را. در هفت بازی اخیر سایپا تنها در یک دیدار اخباری به بازی کرده است و حامد فلاح زاده جای او را گرفته است. به نظر می رسد علی دایی فعلا اعتماد خود به اخباری را از دست داده و او برای ثابت بازی کردن باید صبر کند. اخباری البته جوان است و می تواند در آینده دوباره به اوج برگردد. با این حال افت و نیمکت‌نشینی او در مقطع بدی رقم خورد و احتمالا به قیمت از دست دادن جام جهانی تمام می‌شود.

سایر دروازه‌بانان

به غیر از مهدی رحمتی، رحمان احمدی، شهاب گردان و محمدرضا اخباری چهار دروازه‌بان شماره یکی که در ابتدای فصل هیچ کس تصور نیمکت نشینی آنها را نمی‌کرد چند شماره یک دیگر هم در طول فصل جایگاه خود را از دست دادند. ناصر سالاری( صنعت نفت آبادان)، محمد ناصری(سیاه جامگان)، لی اولیویرا( سپاهان) به چنین سرنوشتی دچار شدند. درخشش شهاب عادلی دروازه‌بان چوان نفت تهران هم زنگ خطر را برای میلاد فراهانی دروازه‌بان باتجربه این تیم به‌صدا در آورده است.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس