غوطه شرقی دمشق

نیروهای ارتش سوریه در جدیدترین تحولات میدانی از صبح امروز عملیات را علیه عناصر تروریستی در حومه شرقی ساختمان استانداری ادامه دادند و توانستند ۱۵ مجتمع مسکونی را در شمال مسجد «ابوبکر» بازپس بگیرند.

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از حومه شرقی دمشق حاکیست، درگیری های سنگین مانند روزهای گذشته همچنان در جریان است و نیروهای ارتش سوریه در تلاش هستند مناطق اشغال شده را در حومه شهرک حرستا دوباره به کنترل خود در بیاورند.

نیروهای ارتش سوریه در جدیدترین تحولات میدانی از صبح امروز عملیات را علیه عناصر تروریستی در حومه شرقی ساختمان استانداری ادامه دادند و توانستند ۱۵ مجتمع مسکونی را در شمال مسجد «ابوبکر» بازپس بگیرند.

گروهی دیگر از نیروهای سوری هم عملیاتی را علیه تروریست ها از دو منطقه «اداره راهنمایی و رانندگی و اداره امنیت» آغاز کردند و به سمت مناطق «الحدائق و العجمی» در حومه جنوبی شهرک حرستا پیشروی کردند.


پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته در نهایت حدود ۲۵ مجتمع مسکونی از لوث وجود عناصر تروریستی پاکسازی شد و به کنترل نیروهای ارتش سوریه درآمد؛ در جریان پاکسازی این مناطق حدود ۲۵ تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: نیروهای سوری از شرق اداره راهنمایی و رانندگی و اداره امنیت در حال پیشروی به سمت بیمارستان «البشر» هستند؛ فاصله نیروهای سوری از این محور با نیروهای محاصره شده ارتش در پایگاه نظامی (اداره مرکبات) در جنوب شهرک حرستا حدود ۴۵۰ متر است.

درگیری های سنگین در حومه بیمارستان «البشر» ادامه دارد و نیروهای ارتش سوریه درصدد هستند با رساندن خود به بیمارستان و بازپس گیری مجتمع های مسکونی در غرب منطقه، محاصره نیروها را در پایگاه نظامی بشکنند و مسیر ارتباطی تروریست ها را از شهرک حرستا به شهرک عربین قطع کنند.

در ساعات گذشته جنگنده های سوری و روسی به شدت مواضع عناصر تروریستی را در محله «العجمی و حومه پایگاه نظامی» در حومه جنوبی شهرک حرستا با دستور کار قطع خطوط کمک رسانی تروریست ها هدف قرار دادند. در جریان این حملات ۳۰ تن از تروریست ها از پای درآمدند و یک انبار سلاح آنان منهدم شد.

به گزارش مشرق، عناصر تروریستی با نقض آتش بس در غوطه شرقی دمشق و حمله سنگین به نیروهای ارتش سوریه تلاش کردند با اشغال پایگاه نظامی در جنوب شهرک حرستا، مسیر انتقال نیرو و تجهیزات را از شهرک حرستا به شهرک عربین باز کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    0 0
    نباید از اشغالگران آمریکایی در شمال سوریه غافل شد و باید عملیات کامادویی به روش ویتنامی ها را برای آزادی شمال سوریه برنامه ریزی کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس