کد خبر 817729
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۰
 بافت فرسوده

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس پیشنهاد این کمیسیون برای احیاء بافت‌های فرسوده را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه اختصاص یافته برای نوسازی بافت‌های فرسوده در بودجه سال آینده، گفت: بودجه در نظر گرفته شده برای بازسازی بافت‌های فرسوده در بودجه سال ۹۷ نسبت به سال‌های گذشته بیشتر است اما این بودجه نیز کافی نبوده و با این میزان بودجه اقدام چندانی نمی‌توان انجام داد.

وی افزود: نوسازی بافت‌های فرسوده نیاز به بودجه کلانی دارد و دولت باید عنایت ویژه‌ای برای حل این مسئله داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وسعت بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در حدود ۱۳۰ هزار هکتار است، ادامه داد: در حدود ۲۰ میلیون نفر در ۲۰۰ هزار واحد بافت فرسوده و تاریخی سکونت دارند.

بدری با بیان اینکه سود تسهیلات ۱۸ درصدی برای نوسازی این بافت‌ها بسیار بالاست، تصریح کرد: دولت باید وام‌هایی با  سود کمتر در اختیار مردم برای بازسازی بافت‌ها قرار دهد و مابه‌التفاوت سود ۱۸ درصدی را به بانک‌ها بپردازد تا مردم تشویق شوند بافت‌های فرسوده خود را نوسازی کنند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: اعضای کمیسیون عمران پیشنهادی مطرح کرده‌اند تا معادل ۳۵۰ میلیارد تومان از صندق توسعه ملی به بودجه نوسازی بافت‌های فرسوده اختصاص یابد که موافقت با این طرح بستگی به نظر کمیسیون تلفیق و نمایندگان در صحن علنی مجلس دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    0 0
    غریب به چهل ساله که انقلاب شده هنوز کاری برای بافت های فرسوده نشده تاکی باید ادامه داشته باشدمادر این مملکت ثروت زیاد داریم اما میدیر دلسوز نداریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس