به گزارش مشرق، یکی از اولین چهره‌هایی که علنا از آشوب‌های اخیر کشور حمایت کرد، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بود.

 ترامپ بی‌تجربه در همان ساعات ابتدایی با حمایت علنی از اغتشاشات در ایران، بیانیه کاخ سفید را در حساب توییتری‌اش منتشر کرد و نوشت: «گزارشات زیادی از تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز شهروندان ایران که از فساد رژیم و هدر دادن ثروت این کشور برای تأمین منابع مالی تروریسم در خارج این کشور خسته شده‌اند، وجود دارد».

ترامپ چندی بعد دوباره از برخی ناآرامی‌ها در ایران حمایت کرد و در توییتی مدعی شد سران ایران تنها از توان نظامی آمریکا و مردم ایران می‌ترسند.

وی همچنین پا را فراتر گذاشت و با گرسنه خواندن مردم ایران نوشت: «مردم بزرگ ایران برای سال‌های زیادی سرکوب شده‌اند. آنها گرسنه‌ی غذا و (تشنه) آزادی هستند».

ترامپ بار دیگر بر این دیدگاه خود تاکید کرد که «مردم (ایران) غذای زیادی ندارند و با تورم عظیم روبرو هستند و در این کشور حقوق بشر نیست.»

توئیت های چند روز اخیر ترامپ با واکنش های شدید کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی روبرو شد و با هشتگ  ShutupTrump# به استقبال از دخالت‌های تاجر آمریکایی رفتند.

به تازگی نیز موجی دیگر از اعلام انزجار مردم از ترامپ در فضای مجازی به راه افتاده است و کاربران توئیت هایی را به زبان فارسی و انگلیسی و با هشتگ منتشر می‌کنند.

در ادامه بخشی از کامنت‌هایی که کاربران پایین توییت ترامپ نوشته‌اند او و اظهاراتش را به تمسخر گرفته‌اند را می‌خوانید:

 یکی از کاربران آمریکایی با حالتی تمسخرآمیز نوشت: تو واقعا نمی‌دونی داری چه غلطی می‌کنی، حتی آرایشگر تو هم دقیقا نمی‌دونه چه غلطی می‌کنه!

وحیدیامین پور در پاسخ به توییت ترامپ نوشت: بر مبنای گزارش Bureau of Investigative Journalism's figures، فقط تا سال ۲۰۱۴ در حملات هواپیماهای بدون سرنشین و سایر عملیات‌های مخفی آمریکا، بین ۲۷۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر کشته شده‌اند که بیشتر از ۱۱۰۰ نفر از غیرنظامیان در پاکستان، یمن، سومالی بوده‌اند. بنابراین... #ShutupTrump

کاربر دیگری نوشت: «لطفا برای رضای خدا دهنتو ببند!»

حسین کازرونی در این باره توییت کرد: ترامپ، نتانیاهو، بن‌سلمان، رجوی همینا کافیه از یه قضیه حمایت کنند تا ۹۹درصد مردم ایران خلافش حرکت کنند. دست گلتون درد نکنه!

کاربر خارجی دیگری نوشت: اوباما به آنها پول نداد؛ پول خودشان بود که آمریکا آنها را مسدود کرده بود!

در صفحه توییتری «سوگند» هم آمده است: یه ضرب المثل داریم.میگه ساکت باشی نمیگن لالِ پس لطفا #ShutupTrump

یکی از بازیگران هالیوود نیز این نکته را به ترامپ یادآور شد: «عجیبه! اگر اینقدر حس همدردی با مردم ایران داری، چرا اجازه نمی‌دی وارد آمریکا بشن؟!»

 فرد دیگری به کنایه به ترامپ گفت: «لطفا رژیم خودت رو هم تغییر بده»

مهرداد خوشبختی هم این مطلب را باز نشر داد: توحش، دلقک بازی و سیاست همه در تو جمع شده اند.

رضا جوکار هم نوشت: حرکت خود جوش مردم عزیزمان در کل کشور یه پیام واحدی داشت : ShutupTrump#

یکی از فعالان فضای مجازی هم نوشت: هرجا سخن از اغتشاش است نام روسای جمهور آمریکا می درخشد

صدف طاهری هم به زبان طنز توییت کرد: ببین آقای ترامپ خوبه ما هم بیایم تو مسائل آمریکا دخالت کنیم هروقت گفتن خاک انداز خودتو جلو بیانداز.

کاربر دیگری این مطلب را بازنشر داد: مهم نیست ارزشی باشی یا اصلاح طلب یا .... مهم اینه اگه ایرانی هستی به خاطر ایرانی بودنت باید به کسی که تحریمت میکنه ویزا نمیده یا گرسنه و تروریست خطابت میکنه باید بگی ShutUpTrump#

سیدمحمد رضوی هم نوشت: این مجانینی که به جای shutUpTrump# دارند التماس میکنن ازش که بیاد صداوسیما را تحریم کنه از جنس همونهایی هستند که بعد از آزادی ایذه از دریا دنبال تور گردشگری سواحل ایذه میگشتن یارو میخواد سر به تن همه‌ی ملت باهم نباشه بعد اینا التماس کمک دارن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    1 0
    #روحانی_استعفا
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    1 0
    مرگ بر امریکا
  • محمد IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    0 0
    تر امپ بروکشکتو بساب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس