کد خبر 817700
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۰
فتنه

دشمنان انقلاب و جمهوری اسلامی ایران که هیچ گاه درد مردم برایشان اهمیت نداشته اعتراض ساده مردم ایران به گرانی را مصادره کرده وگویی که بوی کباب شنیده‌اند حیله‌گری خود را آغاز کردند.

به گزارش مشرق، می‌گویند می‌خواهیم نظام جمهوری اسلامی را تغییر بدهیم؛ خب کِی بوده که شما نخواستید این کار را بکنید؟ همیشه خواستید، همیشه هم سرتان به سنگ خورده، همیشه دماغتان به خاک مالیده شده؛ بعد از این هم همین خواهد بود. این‌ها ملت ایران را نشناختند؛ این مفاهیم، ملت ایران را زنده نگه داشته است. (مقام معظم رهبری ۲۸ /۳/ ۱۳۹۶)


ماجرا از اعتراض به گرانی، بیکاری و رکود آغاز شد، پیش از روی کارآمدن دولت دوازدهم بارها کارشناسان و صاحبنظران هشدار داده بودند که برنامه‌های اقتصادی دولت به قولی نیازمند اصلاحات درست و درمانی است.


با روی کار آمدن دولت جدید وعده‌های رنگینی هم به مردم داده شد و با تکاپوی تیم رسانه‌ای دولت وعده‌ها یکی پس از دیگری بر روی آمارها، پشت تریبون‌ها محقق می‌شد اما در واقعیت جلوه‌ای درمعیشت مردم نداشت و آن را به یک چالش مهم تبدیل کرد.


از این رو با توجه به موقعیت استراتژیک جمهوری اسلامی ایران و کینه و عدواتی که دشمنان نسبت به این نظام دارند، هرگونه چالشی در داخل اگر درست مدیریت نشود می‌تواند زمینه را برای فرصت‌طلبان فراهم کند تا گریزی برای ضربه به کشورمان باشد.


ذوق‌مرگی دشمنان  و صحنه‌سازی ناشیانه رسانه‌ای


دشمنان انقلاب و جمهوری اسلامی ایران که هیچ گاه درد مردم برایشان اهمیت نداشته و خود با جنایات بی‌حد و اندازه‌شان مفهموم آزادی و انسانیت را جا به‌ جا کردند، اعتراض ساده مردم ایران به گرانی را مصادره کرده وگویی که بوی کباب شنیده‌اند حیله‌گری خود را آغاز کردند.


آنقدر از هول حلیم داخل دیگ افتادند که زودتر از موعد دستشان رو شد درحالی که شرافت مردم ایران هیچ گاه بر نمی‌تابد که به اموال عمومی خسارت وارد کنند یا مانند آنچه در ایالات متحده در جریان است حمل سلاح گرم و سرد مرسوم باشد!


 همچنین با یک دو دوتا چهارتای ساده می‌توان دریافت که آتش زدن پرچم جمهوری اسلامی کار هیچ ایرانی با غیرتی نمی‌تواند باشد، چراکه پرچم مقدس ایران اسلامی برای هر طیفی حرمت دارد.


اما شاهد بودیم با یک برنامه سازمان یافته در دنیای مجازی تلاش کردند تا آشوب به پا کرده و درد مردم را با القای خواسته‌های نا مشروع خود جا به جا کنند.


به عنوان مثال طی یک بررسی ساده می‌بینیم که رسانه معاند بی‌بی‌سی که در زمان جنگ سوریه تروریست‌ها را «پیکارجو» معرفی می‌کرد و در حوادث تروریستی فرانسه یا آمریکا همان پیکارجوها را تروریست می‌نامید اکنون نیز آشوب و تخریب اموال عمومی، جنایت‌ها و کشتن مردم بی‌گناه در ایران را «اعتراض» نامیده درحالی که روی دادن همین بحران در سطح وسیع‌تر و مخرب‌تر را در لندن و دیگر نقاط اروپا «اغتشاش» می‌نامد.


دیگر شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای معاند که حوادث ایران را دنبال می‌کردند نیز ناشیانه تظاهرات دیگر کشورها و یا حوادث سال‌های قبل را به عنوان آشوب در ایران منعکس کرده صحنه‌سازی کردند اما آن‌قدر احمقانه و ناشیانه بود که به عنوان سوژه و خنده در فضای مجازی تبدیل شد.


در دیگر طرف ماجرا حکام سعودی نیز که دستشان به خون هزاران کودک یمنی آغشته است، پیش از این نیز با وقاحت تمام اعلام کردند آشوب‌ها را به داخل ایران خواهند کشاند اما این لقمه بزرگ‌تر از دهنشان بود و بدون شک بعد از شکست‌های متعددشان در منطقه و تبدیل شدن ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای، دور از ذهن نبود که آنها هم مانند کرکس دور ایران خواهند چرخید و از این حوادث اخیر سوءاستفاده می‌کنند.


رد پای سعودی‌ها در فضای مجازی بسیار مشهود بود، هرآنچه تروریست داشتند پای اینترنت نشاندند تا هشتگ آزادی و اعتراض سراسری در راستای آشوب بزنند، جالب اینجاست کشوری که خود بویی از دموکراسی نبرده و همچنان نظام شاهنشاهی دارد و به راحتی در سرنوشت کشورهای منطقه دخالت می‌کند اکنون خود را در کنار مردم ایران دیده و نوای آزادی سر می‌دهد!


مهدی فضائلی تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی می‌گوید: «کارشناسی بحث رسانه‌ها دو مرحله دارد، یکی به قبل از این جریانات باز می‌گردد و دیگری مربوط به همین جریانات اخیر می‌باشد.»


وی ادامه می‌دهد: «اینکه چه فضایی از شرایط کشور ترسیم می‌شود و بستر چه اتفاقاتی خواهد شد باید مد نظر رسانه‌ها قرار گیرد. از سوی دیگر بحث مطالبه‌گری مطرح است، هنگامی که این مطالبه‌گری از سوی رسانه‌ها ضعیف می‌شود مردم احساس می‌کنند کسی حرف آنها را نمی‌زند یا صدای آنها منعکس نمی‌شود در نتیجه به نقطه‌ای می‌رسند که خودشان حرف بزنند و دشمن از این مسئله سوءاستفاده می‌کند.»


فضائلی می‌افزاید: «در مقطع کنونی رسانه‌ها وظیفه مهم آگاهی بخشی دارند چرا که این موضوع یک ظاهر، باطن و عمقی دارد به این معنی که بخشی از مردم به دلیل مشکلات و مطالبات به حق اقتصادی از جمله بیکاری و رکود دست به اعتراض زدند و این ظاهر ماجراست که دشمن در بزنگاه آن را تسخیر می‌کند اما واقعیت ماجرا را ما باید از شعارها و تجمعات دریابیم.»


تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی با ‌اشاره به اینکه رفتارهای آشوبگران هیچ تناسبی با مطالبه به حق اقتصادی مردم ندارد، اظهار می‌دارد: «رفتارهای پرخاشگرانه و تخریب‌گری که نه تنها شرایط اقتصادی را بهبود نمی‌بخشد بلکه به آن ضربه می‌زند هیچ تناسبی با مطالبه مردم ندارد و رسانه‌ها یک وظیفه آگاهی بخشی نسبت به این پشت صحنه و باطنی آشوب‌ها دارند.»


وی تاکید می‌کند: «از سوی دیگر پیگیری مطالبات مردم و تبیین آن، از کارهایی است که رسانه‌ها باید انجام دهند و مردم را به یک تحلیل دقیق‌تر مجهز کنند همچنین پیامدهایی که این نوع رفتارهای تخریبی می‌تواند بر حوزه اقتصاد و امنیت کشورداشته باشد مانند سوءاستفاده‌هایی که گروهک‌های تروریستی می‌توانند از این شرایط داشته باشند نیز باید ذیل مقوله آگاهی بخشی از سوی رسانه‌ها قرار گیرد.»


فضائلی با ‌اشاره به اینکه دشمن اصلی جمهوری اسلامی ایران آمریکا و رژیم صهیونیستی است، می‌گوید: «عربستان سعودی نیز در آشوب‌های اخیر کشورمان نقش ایفا کرده است که اطلاعات موجود کاملا مبین این مسئله است، پیش از این هم خود حکام سعودی در اظهاراتی صریح چنین موضوعی را گفته بودند. در نتیجه قطعا در این آشوب‌ها پای دلارهای کثیفشان وسط بوده است.»


تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی یادآور می‌شود: «عربستان به نیابت از رژیم صهیونیستی در تلاش است تا حاشیه امنی را به وسیله آشوب در کشورهای دیگر برای اسرائیل درست کند در رصد فضای مجازی هم می‌بینیم که چگونه سعودی‌ها وارد کار شدند لذا نقش آنها در آشوب کشورمان روشن است.»


نفرت از منافقین  نقطه ‌اشتراک هر ایرانی


یکی از نقاط مشترک هر ایرانی نفرت از گروهک تروریستی منافقین است، که در ظلم و جنایت در حق مردم ایران از هیچ تلاشی فروگذاری نکردند و از پیروزی انقلاب تا کنون دست و پا می‌زنند تا جایی و گوشه‌ای از دنیا تحویلشان بگیرند در نتیجه ابزار دست استکبار شدند و مردم ایران به سرعت با بینش و درک بالای خود و با نفرت تمام از آنان اعلام برائت کردند.


سید محمدجواد هاشمی‌نژاد دبیرکل بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) می‌گوید: «باید منافقین را یک وسیله‌ای برای اجرای دستورات شوم استکبار دانست، آنها همواره در طول حیات ننگین سیاسی، نظامیشان نشان دادند که دستاویز استکبار هستند.»
وی ادامه می‌دهد: «این گروهک تروریستی همواره به دنبال تامین منافع نامشروع غرب بوده و طبیعتا اگر موضع‌گیری کسانی را که دشمن ملت ایران هستند بررسی کنید می‌بینید که منافقین دقیقا در تراز خواسته‌های آنان عمل می‌کنند و هنگامی که موضوعی در کشورمان با جنبه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مطرح می‌شود که رنگ و بوی اعتراضی دارد بلافاصله عوامل استکبار تلاش می‌کنند آن را به پدیده خشونت تبدیل کنند.»


هاشمی نژاد می‌افزاید: «در طول سال‌های پس از انقلاب شاهد عملیات کور منافقین در زمینه ترور و اقدامات مسلحانه علیه مسئولین کشورمان و مردم بودیم. همچنین، خدمت بزرگی که به صدام کردند و به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌ای کشورمان با همکاری رژیم صهیونیستی هرگز از ذهن‌ها پاک نخواهد شد و همگی این اقدامات در جهت تامین منافع استکبار بوده است و حضور در آشوب‌های اخیر نیز به موازات و هم صدا با آمریکا و اسرائیل بوده است.»


نسخه فتنه ۸۸ اما با شکلی جدید!


واشنگتن‌نشینان به همراه مغزهای جنایتکار صهیونیستی در ماجرای فتنه ۸۸ علنا موضع خود را اعلام کردند و اسناد و مدارک موجود نشان می‌دهد که طی یک برنامه از پیش تعیین شده تلاش کردند تا نظام جمهوری اسلامی ایران را به پرتگاه بکشانند و در آن آشوب‌ها نیز با ماسک مضحک «درکنار مردم ایران هستیم» شعار حقوق بشر و آزادی سر دادند.


در آشوب‌های اخیر نیز اگر شاهد دخالت پشت پرده‌های آمریکایی صهیونیستی نبودیم جای تعجب داشت.


در اتفاقات اخیر، ترامپ که یک چشمش به کشور داری است و یک چشمش به توئیتر، از در دوستی خاله خرسه وارد شد و هر از گاهی نوشت؛ مردم ایران غذای کمی دارند، تورم بالایی دارند و هیچ حقوق بشری ندارند، ایالات متحده حواسش هست!


اما همین شیطان بزرگ خودش از درون با چالش‌های جدی و اساسی روبروست.


بنا بر اعلام آمار رسمی از جمله اطلاعات سازمان آمریکایی امداد برای کمک به گرسنگان آمریکا (فیدینگ آمریکا) که هر کس می‌تواند با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت به آن دسترسی داشته باشد، از هر هشت نفر جمعیت آمریکا یک نفر گرسنه است.


 بر اساس این آمار وحشتناک، ۴۲ میلیون نفر از مردم آمریکا در گرسنگی به سر می‌برند که ۱۳ میلیون نفر از آنان از کودکان و بیش از پنج میلیون نفر از آنان از سالمندان هستند.


از سوی دیگر نیز کاخ سفید ایران را به بهانه آشوب‌های اخیر به اعمال تحریم‌های جدید تهدید کرد و کیست که نداند قربانی اصلی تحریم‌های ظالمانه آمریکا در طول تاریخ مردم شریف ایران بوده‌اند و حالا این دوستی دروغین آنان که حتی یک ساعت هم دوام نمی‌آورد تنها نفرت مردم ایران را از آنها و هم‌پیمانشان رژیم صهیونیستی بیشتر می‌کند.


فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا می‌گوید: «واضح است که ترامپ دوست مردم ایران نیست و همین چند وقت پیش سفر ایرانیان به آمریکا را متوقف کرد و ما را تروریست نامید که این نشان از دشمنی آشکار آنها دارد.»


وی ادامه می‌دهد: «تحریم‌های جدیدی هم که در تلاش هستند صورت دهند ادامه سیاست‌های خصمانه قبلی است، طبیعتا وضع تحریم‌های بیشتر نیازمند دلیل وتوجیه است، بنابراین همان‌طور که پس از فتنه ۸۸ تحریم‌های اصلی را وضع کردند اکنون نیز می‌خواهند به بهانه آشوب‌ها تحریم‌های جدید وضع کنند.»


ایزدی تصریح می‌کند: «اروپایی‌ها معتقدند برجام توافق خوبی است و همراه ترامپ نبودند اما آشوب‌هایی که راه انداختند خودش کمک می‌کند تا نظر آنها به ترامپ نزدیک شود.»


هر چقدر هم که رسانه‌های جهان در دست استکبار بچرخد و تلاش کنند تا با فتح افکار عمومی به اهداف خود برسند و همه ابزاهای خود را به کار گیرند تا مردم را از نظام اسلامی جدا کنند، تنها شکستی دیگر به کارنامه خود خواهند افزود، چرا که ما در آخر با اعتقاد راسخ به این وعده قرآنی کار را تمام خواهیم کرد؛ «نصر من الله و فتح قریب!»

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • مشرق IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    8 3
    فقط گرانی نبود مشرق
  • ایرانی IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    15 1
    اینم شد اسمش فتنه باشه کی بشه دیگ مردم از گرانی فساد بدبختی فلاکت به جوش بیاد
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    21 1
    نرید راحت بخوابید که خنثی شده اتش زیر خاکستره باید بهوش باشید و بفکر ملت باشید و در کنار ملت برید از مراکز مردمی سرکشی کنید ببینید چه بر سر ملت می گذرد نه اسوده بخوابید بفکر بیکاری و تورم و پارتی بازی ها باشید نکنه سرتان بکنید تو برف
  • سید IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    6 6
    انگار دعای مرگ بر آمریکای ملت ایران و دیگر مستضعفان جهان اندک اندک در حال محقق شدن است! کمی صبر باید.
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    15 7
    تا ما زنده ایم این فتنه گران مثل اربابشون امریکا هیچ غلطی نمیتوانند بکنند. به لطف خدا این انقلاب رو تحویل امام زمان میدیم
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    18 3
    تا وقتی واقعیت های مشکل مملکت را نبینید و همه تقصیر ها به گردن دشمن بندازید هیچی درست نمیشه اول جلوی فساد و رانتخواری را بگیرید
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    4 0
    ما از نظام و ولایت مان تا آخرین قطره خونمان حمایت می کنیم ماخواستار برچیده شدن فساد مالی که اختلاس های عجیب و واردات بی رویه، باعث ورشکستگی کارخانجات شده وبیکاری زیادی را دنبال داشت را هستیم .واز خداوند منان نابودی بد خواهان نظام که به بدنه نظام چسبیدندرا هستیم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس