کد خبر 818143
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۶
مهدی فضائلی

مطالبه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی و مبارزه با فساد؛ دو مطالبه مهم مردم است که بارها از سوی رهبری هم نه فقط مورد تاکید قرار گرفته بلکه در باره هریک پیگیری ها و اقداماتی نیز صورت پذیرفته است.

به گزارش مشرق، «مهدی فضائلی» تحلیلگر مسائل سیاسی در یادداشتی در روزنامه جام جم نوشت:

آشوب های چند روزه اخیر که فتنه 96 نامیده شد و احتیاط حکم میکند آنرا کاملا" پایان یافته تلقی نکنیم؛ هرچند کوتاه بود اما درس های مهمی داشت که باید فراگرفته شوند.


نخستین درس این فتنه، توجه دوباره به این هشدار امیرالمومنین(ع) در انتهای نامه 62 به اهالی مصر است که فرمود" و انّ اخا الحَربِ الاَرِق و من نامَ لَم یُنَم عنه" یعنی: مرد جنگجو همیشه هوشیار است و هر کس از دشمن آسوده بخوابد دشمن نسبت به او نخواهد خفت.


دشمن مترصد فرصت است برای ضربه زدن.او میگردد منفذ و رخنه ای پیدا کند تا ضربه خود را وارد نماید لذا معنای واقعی هوشیاری در برابر دشمن،از بین بردن زمینه ها و منافذی است که میتواند مورد بهره‌برداری دشمن قرار گیرد.


اگر چه ماهیت این آشوب ها ضد انقلابی و با طراحی دشمن بود اما این رخنه در شرایط فعلی،مطالبات درست و واقعی مردم از دولتمردان خودشان است که بصورت مستقیم یا غیر مستقیم توسط خود مردم هم انتخاب می شوند.


مطالبه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی و مبارزه با فساد؛ دو مطالبه مهم مردم است که بارها از سوی رهبری هم نه فقط مورد تاکید قرار گرفته بلکه در باره هریک پیگیری ها و اقداماتی نیز صورت پذیرفته است.


همه دستگاه ها و خصوصا" قوه مجریه باید اهتمام بیشتری بورزند و برای پر کردن این منفذ تلاش موثر و عاجل انجام دهند.


تغییر رویکرد دولت شامل،قطع امید از بیگانگان و اتکا به توانمندی های داخل، انس با مردم، پرهیز از حاشیه سازی و توجه به اولویت ها، تلاش در جهت تقویت همبستگی ملی و تصمیم گیری بر اساس مصالح واقعی کشور و مردم می‌تواند نوید بخش گشایش های مهم در جهت مطالبات مردم باشد.


درس دوم، به زمان این فتنه بر میگردد و گویای این واقعیت است که هرگاه نظام اسلامی در عرصه مهمی، به دستاورد و افتخاری نایل آمده است همان زمان باید منتظر توطئه ای از سوی دشمن باشد.


پیشرفت نظام اسلامی در هر عرصه ای، قدمی است به سمت تقویت این الگوی جدید در نگاه مردم جهان و خصوصا" مسلمانان و این همان چیزی است که دشمن را به هراس می اندازد.لذا هر گاه نشانه های مهمی از این پیشرفت نمایان گردد، با توطئه ای سعی در خنثی سازی آن میکند.


از باب نمونه، فتنه 88 پس از انتخابات باشکوه ریاست جمهوری با آن مشارکت شگفت آور که بعد مردم سالاری نظام اسلامی را به رخ میکشید و فتنه 96، پس از فتوحات حیرت انگیز منطقه ای که اقتدار نظام اسلامی و شکست دشمنانش را نمایان ساخت، طراحی و اجرا شد که البته فائق آمدن بر آنها خود جلوه دیگری از کارآمدی نظام را به تصویر کشید.


سومین درس، واقعی بودن دشمن، و شناخت او و جبهه اوست.هر گاه فتنه ای شکل میگیرد بلافاصله دست های دشمن و در راس آنها امریکا آشکار و جبهه پرتعداد و یکدست دشمنان در کنار هم و پشت سر فتنه انگیزان داخلی ابراز وجود میکند. در این فتنه نیز همچون فتنه های گذشته از آمریکا تا رژیم صهیونیستی و از برخی حکام نگون بخت منطقه تا ایرانیان فراری از کشور و از سلطنت طلب ها تا منافقین را دست در دست هم دیدیم.


درس چهارم این فتنه، نقش همبستگی و یکپارچگی ملی در خنثی کردن فتنه هاست.


در فتنه 88 این همبستگی وجود نداشت و متأسفانه برخی از کسانی که باید به مقابله با فتنه برمی خاستند، با همراهی یا حداقل سکوت نابجایشان، فتنه انگیزان را یاری کردند لذا ایران عزیز، ماه ها شاهد آشوب و اغتشاش بود.اما اینبار هم مسئولان کشور و هم جریان های سیاسی مختلف، این آشوب ها را محکوم کردند و این مساله خود عاملی برای عصبانیت بیشتر دشمن شد.( البته دوباره فرصت طلبی هایی از سوی جریان فتنه 88 آغاز شده است!)


بی اعتبار بودن منابع رسانه ای دشمن،پنجمین درس فتنه اخیر بود.


رسانه هایی که بصورت مستمر، رسانه های داخل کشور را متهم به دروغگویی میکردند،خود وقیحانه ترین و بزرگترین دروغ ها را این روزها به خورد مخاطبانشان دادند.


این رسانه ها که ذکر نامشان هم ملال آور است با کشته سازی، انتشار عکس ها و ویدئو های تقلبی،انتشار اخبار از تجمعات جعلی و بزرگ‌نمایی اجتماعات،مخاطبان خود را تحریک به اغتشاش و آشوب میکردند.


رسانه های جبهه دشمن،جمعیت حداکثر بیست تا سی هزار نفری آشوبگران سراسر کشور از جمعیت حدود هشتاد میلیونی را که در کمتراز 5 درصد مجموع حدود 1400 شهر کشور دست به تخریب و جنایت زده بودند،آنچنان بزرگ نمایی کردند که گویا میلیون ها ایرانی در سراسر کشور قیام کرده اند!


و درس ششم و آخرین درسی که در این مجال میخواهم به آن اشاره کنم نقش مردم مومن و انقلابی کشورمان در مقابله با تهدیدات دشمن است.


در یک بزنگاه دیگر، دوباره مشاهده کردیم تکیه گاه اصلی انقلاب و نظام، پس از خداوند، مردم هستند؛ همان ها که امام ولی نعمتشان خواند و رهبری حکیم هم گفت: من به تک تک این ملت اعتماد دارم.


جایگاه این‌ مردم و قدر این تکیه گاه را بیشتر بدانیم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس