محصولات جدید گروه صنعتی ایران خودرو

در ۹ ماه نخست امسال واردات قطعات و لوازم برای مونتاژ خودرو با افزایش دو برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده که نتیجه رونق گرفتن مونتاژ پس از برجام است.

 سرویس اقتصاد مشرق - پس از اجرایی شدن برجام، شرکت‌های خودروسازی کشورمان قراردادهای جدیدی با خودروسازان فرانسوی منعقد کردند. کارشناسان از همان اول معتقد بودند این قراردادها نهایتا به مونتاژ خودروهای فرانسوی در ایران خواهد انجامید، اما مسئولان دولتی تاکید داشتند که در قراردادهای جدید، تولید داخلی و تولید مشترک بر مونتاژ ترجیح دارد.

مسئولان وزارت صنعت به هنگام عقد قراردادهای جدید خودرویی با فرانسوی‌ها اعلام کردند که  خودروهای جدید باید با حداقل ۴۰ درصد داخلی‌سازی، تولید شوند.

اما این روزها آن وعده‌ها کاملا به فراموشی سپرده شده و قطعه‌سازان ایرانی از واردات انبوه قطعات و لوازم مونتاژ خودروها گلایه‌مندند.

آمارهای رسمی نیز رونق گرفتن مونتاژ خودرو در کشور را تایید می‌کنند. بر اساس آمار گمرک، واردات قطعات جهت مونتاژ خودرو در ۹ ماه اول امسال آنچنان افزایش پیدا کرده که رتبه اول واردات به کشور را به خود اختصاص داده است.

مطابق این آمار، در ۹ ماه اول امسال یک میلیارد و 240 میلیون دلار قطعات مونتاژ خودرو وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۴ درصد رشد نشان می‌دهد. سال گذشته در همین مدت 607 میلیون دلار قطعات مونتاژ خودرو وارد کشور شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    2 1
    صنعت مونتاژ بد نیست چون ۴۰ درصد قطعات وارد میشوند و بقیه آن ها تولید داخل است درضمن خودروی مونتاژی که بهتر از وارداتی است
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    0 0
    وقتی نرخ سود پول به این گرانی است تولید داخل نمی تواند در قیمت و حتی کیفیت رقابت کند در نتیجه از بین می رود و می شود همان که نوشته اید
  • ناشناس IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    0 0
    بعد هم اسمش رو ميذارم توليد داخل
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    0 0
    وقتی با این همه حمایت و بالابردن تعرفه و ... باز هم نمیتونیم یه خودرو سالم بسازیم بدین معنی نیست که صنعت خودرو تو ایران نمیگیره و باید برای رفاه مردم هم شده تعطیلش کرد و انرژی ها رو صنایع دیگه متمرکز بشه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس