کد خبر 816832
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
جهانبخش

بازیکنی که هر هفته، در لیگ هلند و نه مقابل تیم‌های نه چندان نامدار که برابر قدرت‌هایی چون آژاکس آمستردام، فاینورد روتردام و پی‌اس‌وی آیندهوون می‌درخشد شایسته تمجید است.

به گزارش مشرق، گل زدن یا ارسال زیباترین و دقیق‌ترین پاس‌ها برای هم‌تیمی‌هایش در آلکمار، خبری است که این روزها بیشتر از همیشه مخابره می‌شود. آن هم از هلند و لیگی که او یکی از ستاره‌های خارجی‌اش محسوب می‌شود.


اینها را نوشتیم تا برسیم به یک نام: «علیرضا جهانبخش‌» ستاره این روزهای آلکمار که فصل را درخشان آغاز کرد و رویایی ادامه‌اش داد تا نیم فصل که تعطیلات ژانویه فرا برسد و به ایران بیاید و چند روزی را کنار خانواده سپری کند، به دور از فوتبال و تمام حواشی آن، البته با افتخارات بزرگی که نصیب‌ش شده؛ حضور در تیم منتخب نیم فصل و گل‌هایی که به ثمر رسانده یا پاس گل‌هایی که داده.


حالا چرا می‌گوییم فصل رویایی جهانبخش؟ به آمار او توجه کنید. 17 بازی در لیگ برتر انجام داده، 1461 دقیقه در زمین بوده و 7 گل به ثمر رسانده. گل‌هایی یکی از دیگری زیباتر. جهانبخش فقط به تیم‌های کم نام و نشان گل نزده. او دروازه آژاکس -تیم دوم جدول‌-‌ را باز کرده، به زوله - تیم چهارم جدول- گل زده و تور دروازه اوترخت - تیم ششم جدول - را هم فرو ریخته. او البته گل‌های دیگری هم مقابل هراکلس، توئنته، ویلم و خرونینخن به ثمر رسانده است.


این تنها تاثیر جهانبخش در نیم فصل نخست اردی‌ویژه نبوده. او در 17 بازی 5 بار هم سایر بازیکنان آلکمار، بخصوص ویگهورست را در موقعیت گل زدن قرار داده و در این راه هم موفق بوده. جهانبخش در بخش بهترین پاسورهای لیگ هلند، عنوان سوم را به خود اختصاص داده. فران سول، هافبک اسپانیایی ویلم با 7 پاس گل در رده اول قرار دارد، ماتاوز از ویتسه با 6 پاس گل رده دوم را به خود اختصاص داده و علیرضا جهانبخش همراه با لوزانو از پی‌اس‌وی آیندهوون و نیکولای یورگنسن از فاینورد در رتبه سوم قرار دارند.


همه این موفقیت‌ها البته باعث نشده جهانبخش برای بازی در جام‌حذفی هلند بی‌انگیزه شود. علیرضا به همراه آلکمار در 3 بازی جام حذفی نیز به زمین رفته و باز هم بازیکنی کلیدی و موثر برای تیمش بوده. بال راست تیم ملی ایران یک گل مقابل فورتاناسیتارد به ثمر رسانده و 4 پاس گل هم برای سایر بازیکنان آلکمار مهیا کرده.


آمار جهانبخش در 20 بازی که برای آلکمار انجام داده، 8 گل و 9 پاس گل است. او روی هم 1699 دقیقه در لیگ و جام حذفی هلند برای آلکمار بازی کرده. یعنی به ازای هر 100 دقیقه روی یک گل تاثیر گذاشته و همین مساله نام جهانبخش را میان بهترین و موثرترین بازیکنان لیگ هلند قرار داده. آماری شگفت‌انگیز که نشان می‌دهد این بازیکن ایرانی سال به سال، ماه به ماه، هفته به هفته و روز به روز پیشرفت می‌کند و به مرز تکمیل شدن نزدیک می‌شود.


وقت پرواز علیرضا جهانبخش به تیمی بهتر و لیگی معتبرتر از هلند فرا رسیده. او پنجمین فصل حضور در هلند را سپری می‌کند و این برای بازیکنی با کیفیت او کافی است. علیرضا البته در این مدت پیشنهادهای بسیاری هم دریافت کرده. پیشنهادهایی از 3 قدرت برتر فوتبال هلند، یعنی آژاکس، فاینورد، پی‌اس‌وی آیندهوون و البته برایتون و واتفورد در انگلیس. درباره پیشنهاد ناپولی هم که پیش از این بارها شنیده‌ایم.


جهانبخش در لیگ هلند، هرگز بازی در تیمی دیگر جز آلکمار را تجربه نخواهد کرد. از نظر علیرضا آلکمار باشگاه کاملی است و انتقال به آژاکس یا پی‌اس‌وی و فاینورد برای او پله‌ای بالاتر محسوب نمی‌شود. پس اگر دیدیم جهانبخش در پایان فصل سوم از قرارداد 5 ساله‌اش با آلکمار که همراه می‌شود با اتمام جام جهانی، به تیمی در انگلیس، اسپانیا یا ایتالیا رفت نباید چندان شگفت‌زده شویم. زمان وداع او با فوتبال هلند فرا رسیده و چه بهتر که این جدایی بعد از درخشش احتمالی علیرضا در جام جهانی باشد.


منتظر خرداد 97 می‌نشینیم. احتمالا در این ماه از سال آینده اتفاق‌های مثبتی هم برای فوتبال ایران و هم بازیکنانی نظیر علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس و حتی علیرضا بیرانوند و مرتضی پورعلی گنجی رخ خواهد داد. شاید شاهد انتقال این بازیکنان به لیگ‌های معتبر اروپایی باشیم تا دیگر حسرت نخوریم که چرا کره جنوبی و ژاپن اینقدر در لیگ‌های معتبر نماینده دارند و ایران نه.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس