کد خبر 816570
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
 راهپیمایی مردم مشهد در محکومیت اغتشاشات اخیر

حماسه نه دی تنها جلوه‌ای از حمیت و غیرت اسلامی و انقلابی مردم ایران بود نه عمق استراتژیک آن.انقلابی که ریشه در خون دارد با این نسیم‌های توطئه از جا نمی‌جنبد.

به گزارش مشرق، پس از اینکه ملت انقلابی ایران در سال ۱۳۸۸ با خلق حماسه ماندگار نه دی، فتنه و فتنه گران را با هم سرکوب کردند؛ تحلیلگران برجسته در ایران و در آمریکا درباره چرایی شکست فتنه به نتیجه مشابهی رسیدند. هر دو گروه تایید کردند؛ علت اصلی شکست فتنه تمرکز آن در تهران و عدم گسترش آن به شهرهای دیگر و حمایت آن از سوی طبقه مرفه بود.

یکی از نکات تأملی برانگیز پس از پایان فتنه ۸۸ اقدام اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا است که به گفته هیلاری کلینتون در کتاب "انتخاب‌های سخت" دهها میلیون دلار صرف آموزش ۵۰۰۰ نفر علیه ایران کرد. اوباما با این کار سرمایه ارزشمندی برای اقدامات براندازانه علیه ایران برای دولت و دستگاههای امنیتی بعد از خودش به ارث گذاشت.

دونالد ترامپ نیز مانند سایر روسای جمهور آمریکا پس از ورود به کاخ سفید درصدد تهیه طرح راهبردی مقابله با ایران برآمد تا اینکه چندی پیش "اسکات مادل" افسر امنیتی آمریکا و متخصص در امور ایران با حضور در جلسه استماع کنگره طرح ۷ محوری با عنوان "ایران زیر نظر" ارایه داد؛ ‌ اما در مقدمه آن تاکید کرد: علیرغم همه فشارها و اقدامات آمریکا علیه ایران، جمهوری اسلامی ایران با وجود کاستی‌ها و کوتاهی‌هایی که دارد، در شرف سقوط نیست و در حال حاضر شرایط لازم برای اصلاحات عمده در ایران یا "بهار پارسی" وجود ندارد. در بخشی از این طرح آمده است: رسانه‌های فارسی زبان باید توجهات را به سمت تظاهرات سوق دهند. از تظاهرات کارگردان کارخانه‌ها و گروه‌های نژادی گرفته تا فعالان مدافع حقوق زنان و معلمانی که دچار فقر هستند. پیشنهاد دیگر وی شبکه سازی با استفاده از چهل و چهار میلیون کاربران اینترنتی، بیست میلیون کاربر شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام رسان امن و هیجده میلیون دارنده تلفن‌های هوشمند است. ما دل در بخش دیگری با استفاده از تجربه فتنه ۸۸ و آنچه که تحلیلگران ایرانی و امریکایی به آن رسیدند، توسعه اعتراضات را به سطح کشور پیشنهاد می‌کند و می‌گوید: هر چند این تظاهرات به صورت محلی و گذرا برگزار می‌شوند اما ما باید کمک کنیم تا این خوشه‌های نارضایتی از هم گسسته، به هم پیوند بخورند و منجر به رفتار قوی‌تر ضد رژیمی شوند. تا اینجا سه موضوع یاد شده منطق شکل‌گیری آشوبهای روزهای اخیر را آشکار می‌کند؛ اما پرسش مهم در این باره این است که با وجود اظهار صریح مادل در جلسه استماع کنگره به اینکه در حال حاضر شرایط ایران آماده "بهار پارسی" نیست؛ چرا آشوبها کلید زده شد؟ در پاسخ باید گفت: آمریکایی‌ها از زمانی که طرح براندازی داخل را راهکار کارآمدی برای مقابله با ایران محکم و سرسخت تشخیص دادند؛ ضمن آماده‌سازی زیرساخت‌ها و ملزمات این برنامه و اصلاح دائمی آن، پیوسته در حال رصد و ارزیابی تحولات ایران هستند تا در لحظه مقتضی برنامه‌شان را اجرا کنند. زمزمه اعتراضات معیشتی که از مدتها پیش به گوش می‌رسید و در نهایت در مشهد در شکل اعتراض جمعی و خیابانی عینیت یافت؛ دشمن مترصد بر آن داشت تا این فرصت طلایی را مغتنم شمرده و آن را محمل و بهانه آماده برای اجرای برنامه‌اش بداند و به شبکه از پیش فراهم شده دستور آشوب سراسری بدهد. از این رو بود که شعارهای اعلام نارضایتی از وضع معیشتی خیلی زود حذف شد و جای خود را به شعارهای توهین آمیز و ساختار شکن بی‌ربط به مطالبات معیشتی داد.

پس از اینکه سرکردگان آموزش دیده آشوبگری خیلی زود رهبری و هدایت تجمعات کم تعداد تخریب و آشوب را در دست گرفتند و ماهیت خود را آشکار ساختند، برخی از چهره‌های گروههای سیاسی، از سر تجاهل و یا از سر ناآگاهی و عدم تشخیص درست به جای روشنگری درباره شورشهایی که دست دشمن به وضوح در آن مشاهده می‌شد؛ به بحث جناحی روی آوردند و به نحوی مشمئز کننده مسئله را جناحی کردند و این دقیقاً یکی از اهداف مرحله‌ای دشمن برای تشدید آشوب در حین ایجاد حاشیه‌اش برای آن به حساب می‌آمد. در وضعیت حاضر درباره این رفتار سخیف و ناپسند آنچه که می‌توان فصل الخطاب مشترک باشد؛ دقت درباره دو دیدگاه از دو فرد منتسب به دو جریان رقیب است. حکیمی‌پور از چهره‌های منتسب به اصلاحات درباره حوادث اخیر می‌گوید:"جناح‌های سیاسی جزو ملت هستند و در این فضا بایستی هوشیار باشند، چرا که دشمنان و معاندان قصد دارند موج سواری کنند. مسائلی که در کشورمان هست بحثهای درون خانوادگی است و باید راه‌های اعلام مطالبات صنفی و گروهی از طریق تشکل‌های مدنی فراهم شود. " احمد توکلی از چهره‌های منتسب به جریان اصول‌گرایی نیز در این باره برخی ادعاها که اعتراضات اخیر را مخالفان دولت سازماندهی کرده‌اند گفت: "من نمی‌دانم منظور آنها از مخالفان دولت چه کسانی است و نمی‌دانم کدام مخالفان احمقی هستند که می‌خواهند کشور را به سمت ناامنی ببرند. من بعضی از مخالفان دولت را می‌شناسم و خودم با بعضی از سیاست‌های دولت مخالف هستم اما آدمهایی به این احمقی را نمی‌شناسم که بخواهند کشور را ناامن کنند... کسانی که این تهمت‌ها را می‌زنند طرف مقابل را هم درگیر رفع اتهام می‌کنند و دیگر وقتی برای رفع مشکلات مردم باقی نخواهد ماند. " مرکز تلاقی این دو نگاه که برآمده از دقت در وضع جاری است می‌تواند دریچه‌ای برای مشاهده واقعی صحنه باشد و گشودن هر دریچه دیگری که صحنه غیرواقعی را در برابر دیدگان قرار دهد و مانع تمرکز مردم و مسئولان بر دشمن پیدا و پنهان شود؛ آب به آسیاب دشمن ریختن و دادن آدرس عوضی به نفع آن خواهد بود که موجب رسوایی و سیاه‌رویی خواهد شد.

مقامات آمریکایی از جمله:‌ نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، تام کاتن سناتور تند روی ضد ایرانی، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه امریکا، پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، تد کروز نماینده مجلس سنا، جان مک کین رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و هیلاری کلینتون و جان کری وزرای خارجه اسبق و سابق آمریکا و همچنین ییسرائیل کاتز وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی، نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب فلسطین، مریم رجوی سر کرده منحوس سازمان منافقین و رژیم پوسیده وهابی عربستان، که با مشاهده چند جوان فریب خورده و تعدادی مزدور و اجیر شده و سرداده شدن شعارهای ضدنظام در تعدادی از شهرهای کشور ذوق زده شده بودند از سر نفهمی و از فرط کینه و عقده با حمایت ناشیانه و ابلهانه از این مجموعای آشوبگر و اندک، با رو کردن دست خود و پرده برداشتن از ماجرا باعث غربال این جمع‌ها شدند و مردم هوشیار و انقلابی و پایبند به نظام حتی آنهایی که مطالبات به حق معیشتی داشتند با مشاهده پیوند خوردن با آشوبگران مزدور خائن با چشم پوشی از مطالباتشان صحنه را ترک کردند تا این جمع مرکب غربال شود و مزدوران بدون نقاب و پوشش مردمی، در صحنه باقی بمانند تا کار نیروهای امنیتی-انتظامی برای برخورد آسانتر شود.

پس از غربال گروههای آشوبگر و دستگیری بخشی از آنها که در میان آنها چند تن از سرکردگان میدانی و هدایت‌گر هم بود با سخنان حجت الاسلام موسی غضنفر آبادی رئیس دادگاه انقلاب گام برخورد با آشوبگران که قطعاً سختگیرانه‌تر از قبل است، برداشته خواهد شد. غضنفرآبادی ضمن اعلام محاکمه افراد دستگیر شده در آشوبها در آینده نزدیک تاکید کرد:" هر روزی که از اغتشاشات بگذرد و افراد دستگیر شوند، جرم و مجازاتشان بیشتر می‌شود و ما اینها را معترضین نسبت به حقوقشان نمی‌دانیم بلکه این افراد کسانی هستند که می‌خواهند به اصل نظام ضربه بزنند. " وی همچنین گفت: "خوشبختانه برخی افراد مزدور که در آسمانها به دنبال‌شان می‌گشتیم در اغتشاشات اخیر دستگیر و خانه‌های تیمی آنها نیز شناسایی شده است. "

با ورود وضعیت آشوبها به مرحله جدید؛ ‌ یعنی مرحله‌ای که دیگر معترضان معیشتی در آن حضور ندارند و مردم شهرها نیز ضمن ابراز انزجار از این اقدامات با محکوم ساختن تخریب و جنایات آنها این مزدوران را تنها گذاشته‌اند؛ ضمن ابراز ترحم و دلسوزی برای پادوها و پیاده نظامی که جاهلانه بازیچه این مزدوران و خائنان شده‌اند؛ باید به سرکردگان جانی و مزدور و خائن این آشوبها در داخل و اربابان خارجی آنها اعلام کرد که بغض و کینه شما از انقلاب اسلامی از سیلی که در منطقه از ایران خوردید آنچنان وجدان را آزرد و در برگرفت که چشمانتان را از دیدن حقایق بازداشت و عقلتان را از تعقل و تشخیص عاجز ساخت تا جایی که نتوانستید بفهمید؛ حماسه نه دی تنها جلوه‌ای از حمیت و غیرت اسلامی و انقلابی مردم ایران بود نه عمق استراتژیک آن. دشمن چون کور دل است؛ حقیقت را نمی‌بیند و کور برنامه‌ریزی می‌کند و چون از سر پنهان و ریشه قدرتمند این انقلاب و حامیان و جانبازانش بی اطلاع است برنامه‌هایش به سنگ می‌خورد. انقلابی که ریشه در خون دارد با این نسیم‌های توطئه از جا نمی‌جنبد؛ حتی اگر این نسیم‌ها به توفان تبدیل شود باز هم این انقلاب از جا نمی‌جنبد؛ چرا که توفانی به پا می‌کند که هر توفانی را می‌بلعد. این انقلاب ریشه در خون دارد.  

رضا گرمابدری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    7 4
    احسنت....عالی بود
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    6 2
    این انقلاب ریشه در خون دارد.
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    5 2
    لطفا از نویسنده مطلب یک عکس بگذارید
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    5 2
    دشمن چون کور دل است؛ حقیقت را نمی‌بیند و کور برنامه‌ریزی می‌کند
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    5 1
    خوشبختانه برخی افراد مزدور که در آسمانها به دنبال‌شان می‌گشتیم در اغتشاشات اخیر دستگیر و خانه‌های تیمی آنها نیز شناسایی شده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس