کد خبر 816552
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
ترکان

دیروز آغاز عملیات اجرایی برنامه نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده با حاشیه‌ روبرو شد که می‌توان به حضور ناگهانی اکبر ترکان و جلوس وی بر صندلی عباس آخوندی اشاره کرد.

به گزارش مشرق، دیروز با حضور وزیر راه و شهرسازی در چهار راه سیروس کلنگ آغاز عملیات اجرایی برنامه نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده به زمین زده شد. عباس آخوندی در این مراسم گفت: تمام بحث ما این است که باید به دنبال کیفیت زندگی باشیم، پروژه سیروس باید به عنوان نمونه در کشور اجرا شود تا زندگی مردم ارتقا یابد و بتوانند از زندگی در یک محیط لذت ببرند و بتوانیم خاطره‌های تاریخی ایرانی را زنده کنیم.

وی با تاکید بر این‌که ما قیم مردم نیستیم و مردم خودشان می‌دانند چه کار کنند، افزود: دولت، مردم و تمامی ساکنین محلات باید روی تصمیمات و سیاست‌های گذشته خط بطلان بکشند و دوران ساخت بیغوله را به پایان برسانند.

وی با بیان  این‌که اقداماتی مانند هدررفت هزاران میلیارد تومان از پول مردم در بیابان‌ها و ایجاد فضایی زشت نباید دیگر تکرار شود و باید از بر باد رفتن ثروت ملی در این مناطق جلوگیری شود، تصریح کرد: شهر باید جایی برای گفت‌و گو، نفس کشیدن و لذت بردن باشد. شهر باید مکانی باشد تا ساکنان آن بتوانند از حال یکدیگر باخبر شوند و این اقدامی است که قطعا از سوی دولت اجرا نمی‌شود بلکه باید ضمن سیاست‌گذاری از سوی دستگاه حاکمیتی توسط مردم و خود شهر اجرا شود.

یکی از حواشی انتشار اظهارات وزیر راه و شهرسازی اشتباه برخی رسانه‌ها در نگارش "بیغوله" بود،‌ به طوریکه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از "بیقوله" استفاده کرد. گذشته از این ماجرا، حضور ناگهانی اکبر ترکان در مراسم دیروز باعث تعجب حاضران از جمله وزیر راه و شهرسازی شد. وی در زمانیکه آخوندی در حال سخنرانی بود وارد محل مراسم شد و دقیقا روی صندلی وزیر راه و شهرسازی آرام گرفت.

4 دیماه امسال رییس‌جمهوری در حکمی  اکبر ترکان را به عنوان مشاور رییس جمهوری در امور هماهنگی نوسازی بافت های فرسوده و ناپایدار شهری منصوب کرد. در این حکم خطاب به رییس شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان آمده است؛ «نظر به مراتب تعهد و سوابق ارزنده اجرایی جناب‌عالی، به موجب این حکم به عنوان «مشاور رییس جمهور در امور هماهنگی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهری» منصوب می‌شوید.

ضرورت استحکام بخشی و مقاوم‌سازی بناهای شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده به عنوان یک پروژه ملی و مهم دولت دوازدهم نیازمند مدیریت و هماهنگی همه دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط است انتظار دارد جناب‌عالی در اجرای مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی و با هماهنگ نمودن دستگاه‌های ذی‌ربط، خصوصاً وزارت راه و شهرسازی، شهرداری‌ها و با استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی کشور و بخش خصوصی با حذف موانع موجود، روند نوسازی بافت‌های فرسوده کشور را ساماندهی و تسهیل نمایید.»

گفته می‌شود وزیر راه و شهرسازی چندان از صدور احکام جدید برای برخی دولتمردان راضی نبوده و همین مسئله گویا دیروز حاشیه‌هایی را به همراه داشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    0 0
    فقط منافقین و دشمنان با طرح مسکن مهر مخالفت میکنند اگر این طرح ایراد دارد برطرف کنید نه اینکه به کلی جلوی ساخت مسکن ارزان قیمت را بگیرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس