آرم سپاه

شهادت دکتر مفتح کار را برای ما سخت کرد. ما نمی‌دانستیم آیا خانه‌های تیمی فرقان را که تا کنون شناسایی کرده‌ایم بزنیم یا نه.

سرویس تاریخ مشرق-  محسن رضایی خاطرات خود از روزهای پس از ترور شهید مطهری و چگونگی نفوذ در گروه فرقان را این‌گونه بیان می‌کند:

یک روز آقای مرتضی الویری کسی را به من معرفی کرد که به نوعی با گروه فرقان ارتباط پیدا کرده بود. من این فرد را به آقای رمضانی و دکتر محمدی دادم و این آقا نفر اصلی برای نفوذ در تشکیلات فرقان شد. او به ما خبر داد یکی از نیروهای کادر فرقان در جست و جوی خانه‌ای برای اجاره است. ما از این فرصت استفاده کرده، خانه دو طبقه‌ای در نزدیکی بیت حضرت امام را اجاره کرده و در طبقه اول، یکی از برادران پاسدار به نام آقای قایقران را با خانواده‌اش قرار دادیم تا از نزدیک مراقب اوضاع باشد و طبقه دوم را از طریق عامل نفوذی خود به کادر فرقان پیشنهاد دادیم. خوشبختانه آن فرد آمد و در طبقه دوم مستقر شد. ما به کمک دوستانمان در اداره دوم ارتش در همه‌ جای آن خانه میکروفون کار گذاشته و گفت‌وگوی افراد و جلسه‌های گروه فرقان را شنود می‌کردیم. از خلال شنودها به اطلاعات خوبی دست یافتیم. به علاوه، تیم تعقیب و مراقبت ما نیز فعال شد و ما با تعقیب افرادی که به آن خانه تردد داشتند، اطلاعات خود را پیرامون فرقان تکمیل کردیم.

متأسفانه شهادت دکتر مفتح کار را برای ما سخت کرد. ما نمی‌دانستیم آیا خانه‌های تیمی فرقان را که تا کنون شناسایی کرده‌ایم بزنیم یا نه و اگر به این خانه‌ها حمله کنیم، آیا موفق خواهیم شد تا از ترور افراد دیگر توسط فرقان جلوگیری کنیم یا اینکه احتمال دارد اعضای فرقان هوشیار شده و از دسترس ما خارج شوند. این تردید تا دی ماه(سال ۱۳۵۸) که همه خانه‌های تیمی گروه فرقان را شناسایی کرده و به آنها حمله کردیم، بین دوستان ما مطرح بود. [۱]

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    نیروهای اطلاعاتی درهر کشور رکن اصلی ثبات وپایداری در همه زمینه های کلی وجزیی یک کشور مقتدر میباشند
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
      48 35
      کدوم ابلهی منفی داده
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    0 0
    من موندم سپاه با این همه توانایی چرا بین اختلاسگران و مفسدان نفوذ نمیکنه
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    0 0
    اگر اینقدر روی فرقان اشراف اطلاعاتی داشته اند و جلسات آنها را هم شنود می کرده اند چطور از برنامه ترور شهید مفتح باخبر نشده اند؟ و اگر خبر داشته اند چرا جلوی ترور را نگرفته اند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس