کد خبر 816191
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
اغتشاشات

پخش برخی تصاویر در رسانه‌های خارجی از تجمعات و خرابکاری‌های صورت گرفت توسط عده‌ای قلیل در شهرهای ایران، چهره‌ای منفی و سیاه را از ایران مطابق خواست بدخواهان به جهانیان مخابره خواهد کرد.

به گزارش مشرق، در روزهای اخیر شاهد تجمعاتی غیرقانونی در تهران و برخی شهرهای ایران بودیم که در ابتدا آنگونه که گفته شد به نشانه اعتراض نسبت به گرانی، بیکاری و وضعیت نامناسب اقتصادی در کشور، برخی سیاست‌های اقتصادی دولت و کم کاری های دیگر قوا و دستگاه های حکومتی بوده است. متاسفانه با اقدام های ناشایست برخی فرصت طلبان در تخریب اموال عمومی و اخلال در نظم و امنیت کشور، این موضوع شکل و شمایل دیگری به خود گرفت که در این میان عوامل مختلف داخلی و خارجی دخیل است و البته در این مجال ما صرفا به بررسی برخی ابعاد بین المللی این ماجرا خواهیم پرداخت.

یکی از ویژگی‌های حکومت‌های دموکراتیک و باز، برخورداری از سعه صدر بالا در نقدپذیری نسبت به نواقص و احیانا کم‌کاری‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های اجرایی و حکومتی است که منجر به پویاتر شدن آن جامعه، افزایش آگاهی عمومی مردم آن کشور و برطرف شدن عیوب سیستم های حاکم بر آن حکومت است که نظام جمهوری اسلامی ایران هم از این قاعده مستثنی نیست و نسبت به انتقادات سازنده و صادقانه به همراه ارائه راهکارهای منطقی و دلسوزانه گوش شنوا دارد.

نکاتی چند پیرامون ابعاد بین المللی اتفاقات اخیر در ایران قابل ذکر است:

_ ذوق زدگی رسانه های بیگانه چون بی بی سی فارسی و رسانه های وابسته به سلطنت طلبان از اتفاقات اخیر در ایران که نشانه آن هم پوشش گسترده و دامن زدن به برخی تجمعات غیرقانونی داخل ایران است، هر چند سیاست آنها در قبال این مساله تکراری و از منظر مردم ایران بی ارزش است و در جریانات سال 88 هم چنین رویکردی را از آنها شاهد بودیم، اما می توان گفت که سیاست های آنها در قبال مسائلی چون تروریسم، مبارزه با آن و مصادیق گروه های تروریستی، دفاع از حقوق بشر و همچنین اصل عدم دخالت در امور داخلی کشورها، به وضوح دو و یا چند گانه است.

_ رسانه های مدعی دفاع از حقوق بشر خیلی راحت چشمان خود را بر روی جنایات گسترده ای که حداقل در سال های اخیر در بحران سوریه، عراق، یمن، بحرین و همچنین بیش از نیم قرن ظلم به مردم مظلوم فلسطین روا داشته شده بسته اند و اینک با ادعای دفاع از حقوق مردم ایران از معدود فرصت طلب و اغتشاش گر در سطح خیابان های تهران حمایت می کنند.

_ تلاش سعودی ها در تحریک معترضین در ایران به منظور ایجاد ناآرامی و آشوب در کشورمان به خصوص در توئیتر بسیار به چشم می خورد به نحوی که با در نظر گرفتن اظهار نظرات گذشته مقامات عالی رتبه آن رژیم همچون محمد بن سلمان که گفته بود آشوب و جنگ را به داخل مرزهای ایران می کشانیم، می توان شواهد و انگیزه های بیشتری را برای دخالت سعودی ها در این مساله مشاهده کرد.

_ در کنار عربستان، می توان از حمایت های امارات متحد عربی که در سال های اخیر نسبت به ایران واکنش های منفی داشته است هم یاد کرد، این کشور در اتفاقات اخیرهم با استفاده از فضای مجازی در تهییج و تحریک اغتشاشگران جهت تخریب اموال عمومی و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم کشورمان نقش بسزایی داشته است.

_ حمایت تمام قد آمریکا و رژیم صهیونیستی از اعتراضات داخلی ایران. ترامپ نزدیک به سه ماه پیش بود که مردم ایران را تروریست خوانده بود و امروز از آنها حمایت می کند! این در حالی است که حتی در داخل آمریکا هم برخی رسانه ها و سیاسیون نسبت به موضع ترامپ انتقادات فراوانی داشتند و او را به سکوت در این خصوص دعوت کردند.

_ پخش برخی تصاویر در رسانه های خارجی از تجمعات و خرابکاری های صورت گرفت توسط عده ای قلیل در شهرهای ایران، چهره منفی و سیاهی را از ایران مطابق خواست بدخواهان ما به جهانیان نشان می دهد و این در راستای پیشبرد پروژه ایران هراسی در منطقه و در عرصه بین المللی قطعا موثر است.

همانطور که گفته شد اغتشاش و التهاب فضای سیاسی جامعه می تواند امنیت کشور را دچار اخلال کرده و نظم عمومی را به هم زند که این به منزله هدف قرار دادن یکی از مهم ترین دست آوردهای نظام جمهوری اسلامی خواهد بود. ناامن شدن ایران به معنای محقق شدن آرزوی دشمنان و بدخواهان ما است که سال ها با ایجاد توطئه های مختلفی سعی در پیاده سازی آن داشتند.

بنابراین حضور درخیابان ها تا جایی که قانونی و مسالمت آمیز باشد منعی نداشته و نخواهد داشت اما از آنجا که وارد فاز اغتشاشی و تخریب اموال عمومی شود به یقین هیچ گاه راه حل مناسبی برای احقاق حقوق مردم نخواهد بود؛ بلکه تاثیر منفی و عکسی را هم خواهد داشت و بنا به آنچه گفته شد امری است درتضاد با منافع و امنیت ملی و همچنین در راستای افزایش ایران هراسی و کمک به دشمنان این مرز و بوم تلقی می گردد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس