ظریف

در حالی ترامپ و اغلب مقامات آمریکایی با دخالت در امور داخلی کشورمان از ناآرامی‌ها اخیر حمایت کرده‌اند وزیر خارجه کشورمان هنوز واکنش درخور توجهی در این زمینه از خود بروز نداده است.

سرویس سیاست مشرق - دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در روزهای اخیر هم‌زمان با برخی آشوب‌ها در چند شهر کشورمان، پیام‌های متعددی را در صفحه توئیتر خود در حمایت از این ناآرامی‌ها منتشر کرده است.

وی در جدیدترین پیام توئیتری خود در حالی که مردم آمریکا و بسیاری از کشورها در تعطیلات سال نو میلادی به سر می‌برند در اظهاراتی خصمانه و کینه توزانه گفت:

ایران با وجود توافق وحشتناکی که با دولت اوباما حاصل کرد، در حال شکست خوردن در تمام سطوح است. جمعیت زیادی از مردم ایران سال‌هاست که هدف سرکوب قرار گرفته‌اند. آنها برای غذا و آزادی گرسنه هستند. علاوه بر حقوق بشر، ثروت آنها نیز در حال غارت شدن است. اکنون زمان تغییر است.

گرسنه خواندن ایرانیان و تکرار توئیت‌های مداخلانه‌جویانه ترامپ درباره مسایل داخلی ایران اما باعث نشده که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که حضور فعال و بین‌المللی در شبکه اجتماعی توئیتر دارد پاسخ رئیس‌جمهور آمریکا را بدهد.

ظریف در آخرین توئیتی که داشته کریسمس را تبریک گفته و آرزو کرده که جهان در سال پیش رو میلادی پیام صلح حضرت مسیح (ع) را درک کند و پاسخی به توئیت توهین آمیز ترامپ که ایرانیان را گرسنه خوانده نداده است.

درحالی ظریف در برابر دخالت‌های مکرر ترامپ در امور داخلی کشورمان سکوت اختیار کرده که روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به حمایت رئیس‌جمهور آمریکا از آشوب ها در داخل نوشت:

مشاوران سیاست خارجی ترامپ احتمالا به این فکر می‌کنند که از این اعتراض‌ها پشتیبانی کنند اما بهتر است که رئیس‌جمهور ساکت باشد و هیچ کاری انجام ندهد.

آخرین توئیت ظریف که در آن کریسمس را تبریک گفت

این توهین ترامپ به ایرانیان تا جایی بوده که حتی مقامات پیشین و کارشناسان سیاسی و رسانه‌ای آمریکا نیز از ترامپ خواسته‌اند که زبان در کام بگیرد و نسبت به وقایع ایران سکوت کند؛ فرصتی که دیپلماسی ایرانی برای نشان دادن چهره واقعی آمریکا تا به اینجا از دست داده است.

همچنین سوزان رایس، مشاور امنیت ملی باراک اوباما رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به انتقاد از مداخله‌های دونالد ترامپ در ماجرای اعتراضات در ایران و حمایت وی از تظاهرکنندگان پرداخت و نوشت:‌

چگونه ترامپ می‌تواند به معترضان در ایران کمک کند؟ (ترامپ) ساکت باش.

در همین رابطه، سامانتا پاور نماینده پیشین آمریکا در واکنش به اعتراض‌ها در ایران در پیامی طعنه‌آمیز گفت:

ما آن قدر در کنار مردم ایران هستیم که اجازه نمی‌دهیم اینجا بیایند.

وی به دستور مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اشاره دارد که بر اساس آن ورود اتباع چند کشور از جمله ایران به خاک آمریکا ممنوع شده است. این دستور اولین بار در ژانویه 2017 صادر شد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در واکنش به اظهارات سخیف و مداخله‌جویانه مقامات آمریکایی گفت:

مردم رشید ایران وقعی به شعارهای فرصت‌طلبانه و ریاکارانه مقامات آمریکا نمی‌گذارند.

با توجه به وقایه اخیر، اگرچه وزارت خارجه کشورمان در مقابل این موضوع سکوت نکرده است اما انتظار می‌رفت در سطحی بالاتر با توجه به توهینی که ترامپ به ایرانیان داشته است، وزیر خارجه که در توییتر فعال است، پاسخ به جا و محکمی به این فضولی آشکار ترامپ بدهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    63 2
    بله واقعا جالب است. حداقل بیان قسمتی از تاریخ در مورد دستهای پشت پرده آمریکا در کودتای 28 مرداد الان ضروری به نظر میرسد. جالب است بی بی سی فارسی از یک ماه قبل با سلسه گزارشهایی در مورد وضعیت اقتصادی ایرانیان با شاه کلید فقیرتر شدن ایرانیان زمینه ساز پشت پرده اغتشاشات بود که باز هم از دید رسانه های ما مغفول مانده بود.
  • هاتف IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    102 3
    دیپلماسی بسیار ضعیف و نابود.
  • احدی IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    75 3
    تقصیر این بنده خدا چیه این عزیز مادرزادی ظریغه از خشونت و بگو مگو خوشش نمیاد فقط لبخند ای جونم بخند عمو جواد
  • جاسم IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    75 1
    اقای ظریف باامریکاییها دست داده وقدم زده .چطوری به آنها چیزی بگوید؟ بی ادبی خواهد بود!!
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    72 2
    از ديپلماسي لبخند چه انتظاري داريد!؟
  • طریق IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    54 1
    خوب به عوض بی کاری ایشان و به دست آوردن دل غربیان / غرب سنگ تمام گذاشتند و مردم ایران را به توپ بستند و جملات سخیف به ملت تاختند.
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    49 2
    همین که ظریف ذوق زده نشده خودش پاسخیست در خور توجه!!!
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    53 2
    شاید حرفی برای گفتن نداره!!
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    46 4
    اینکه گفته گرسنه توهین هست باید به سرعت آقای ظریف جواب بدهد... نمی دانم شاید توئیتش خراب باشه!!!!
  • عادل IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    60 1
    خوب علتش این است که ایشان در حد و اندازه ریاست یک ngo است که وزیر خارجه شده! فقط می توانند دیپلماسی خنده را در پیش بگیرند
  • عباس IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    56 1
    از درسخونده ی آمریکا چه توقعی دارید
  • امیررضا IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    58 1
    خوب دلیلش واضح ایشون شهروند اونجاست مگه بعد از پایان وزارتش نمی خواد برگرده به کشوری که چندین و چند سال اونجا زندگی کرده؟
  • LB ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    28 0
    تویترش فیلتر شده. وی پی ان ها هم بسته شده! خخخخ
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    31 1
    احتمالا بنده خدا هنوز توشوکه بخاطر همین هنوز جواب ترامپو نداده
  • علی حقجو IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    4 0
    خودکارش گم شده وگرنه با یه پرتاب جانانه جواب میداد
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    0 0
    ظریف میدونه که حرف حساب جواب نداره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس