کد خبر 815790
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
مهدی علی نژاد

رئیس فدراسیون ووشو که کاندیدای دبیرکلی کمیته المپیک شده است، گفت: از ارتباطاتی که دارم می توانم به خوبی برای تقویت مسائل مالی و روابط بین الملل این کمیته بهره ببرم.

به گزارش مشرق، مهدی علی نژاد که امروز دوشنبه با حضور در محل کمیته ملی المپیک برای پست دبیرکلی و خزانه داری این کمیته در انتخابات ۲۵ دی ماه ثبت نام کرد، در گفتگو با خبرنگار مهر، برنامه های خود را تشریح کرد.

وی تصریح کرد: به عنوان کسی که یازده سال در ووشو گیرنده خدمات از کمیته ملی المپیک هستم، نیاز فدراسیون ها را در این حوزه می دانم. در واقع من از جنس خود فدراسیون ها هستم و فکر می کنم در جایگاه دبیر کل کمیته المپیک می توانم نیازهای آنها را پاسخ دهم.

رئیس فدراسیون ووشو با بیان اینکه طی چهار سال گذشته کاهش حمایت مالی از طرف کمیته ملی المپیک بودیم، خاطرنشان کرد: تا امروز که در ماه دی قرار داریم فقط ۳۸ درصد بودجه خود را دریافت کرده ایم و این اوضاع خیلی خوب نیست. در بحث مالی کمیته المپیک به حمایت بیشتر مجلس و سازمان برنامه ریزی و بودجه نیاز دارد و من فکر می کنم با تعامل خوبی که با هر دو نهاد دارم بتوانم در این زمینه اقدامات موثری انجام داده طوری که جذب بهتری داشته و توزیع مناسب تری هم میان فدراسیون ها انجام دهم.

کاندیدای انتخابات کمیته ملی المپیک همچنین به فعالیت هایی که در زمینه بازاریابی و جذب اسپانسر برای ووشو داشته است اشاره کرد و گفت: به خاطر عدم حمایت مالی از نهادی مثل کمیته ملی المپیک فعالیت های زیادی در این زمینه داشتیم که کمک کرد تا قهرمانی آسیا پیش برویم. قاعدتا در صورت ورود به کمیته می توانم از ظرفیت های داخلی و خارجی در حوزه بازاریابی استفاده کنم و جهت قابل توجهی را در بحث مالی ایجاد کنم.

علی نژاد تصریح کرد: ورزش نیاز به آرامش دارد. باید وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در یک جهت حرکت کند. من فکر می کنم با ارتباط مناسبی که با وزارت ورزش دارم می توانم این هم سویی را بیشتر کنم. وزارت ورزش به عنوان محور ورزش باید مورد عنایت کمیته ملی المپیک باشد، نه اینکه کاری شود که در ابعاد داخلی و خارجی تنش ایجاد شود. البته در این زمینه نمی خواهم به مصداق های گذشته اشاره ای داشته باشم.

وی به دیگر برنامه کلی خود از حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک اشاره کرد و گفت: اعتقادم این است دبیر کل کمیته حکم وزیر خارجه برای ورزش را دارد. باید تعاملات بین المللی را بشناسم و روابط خوبی هم با مسئولان بین المللی داشته باشم. با ویژگی هایی که در این زمینه دارم یکی از برنامه هایم تقویت ارتباطات بین المللی ورزش ایران از جایگاه کمیته ملی المپیک است.

رئیس فدراسیون ووشو در این رابطه ادامه داد: قطعاً حضورم در کمیته به خصوص به عنوان دبیر کل کمک می کند تا روابط با کمیته بین المللی المپیک بیشتر شود. در حال حاضر ما در این کمیته و حتی کمیسیون های آن هیچ جایگاهی نداریم و ضرر این موضوع تنها متوجه فدراسیون می شود که به هنگام حل مشکلاتشان تنها می مانند مثل بحث فدراسیون کشتی و مشکلی که اخیراً با آن مواجه شده است. در این باره خود رسول خادم هم اشاره کرده که تنها است.

علی نژاد تاکید کرد: حوزه بین المللی یک حوزه استراتژیک است. رئیس فدراسیون جهانی وشو در حال حاضر نایب رئیس کمیته بین المللی المپیک و عضو کمیسیونی است که انتخاب اعضای کمیسیون ها را بر عهده دارد. من دوستی صمیمی به این فرد دارم و حتی دو سه هفته پیش در چین مذاکرات مفصلی با او داشتم و این قول را گرفتم که در صورت انتخاب به عنوان دبیر کل کمیته ایران، از کمک هایش برای تقویت روابط و تعاملات استفاده کنیم.

مهدی علی نژاد همچین در پایان گفت: اینها دلایل من برای حضور در کمیته ملی المپیک است. البته علاوه بر این باید این موضوع را هم لحاظ کرد که منشور المپیک فقط قهرمانی و مدال آوری نیست. در این منشور به اخلاق و روح ورزش هم توجه زیادی شده است که لحاظ کردن آنها باعث می شود نگاه گلخانه ای به ورزش نداشته باشیم. اینها هم از مواردی است که در برنامه انتخاباتی خود به آنها توجه دارم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس