کد خبر 815604
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
شهید رازمیک خاچاطوریان

من رازمیک خاچاطوریان هستم. این هم خانه ابدی من است. پدر و مادر عزیزم، هرگز برایم غمگین و دلتنگ نباشید. قبول دارم که من غنچه‌ای هستم که خیلی زود از بوته جدایم خواهند کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «رازمیک خاچاطوریان»، فرزند دوم خانواده «نِرسِس» و «سیرانوش» خاچاطوریان، در بهمن ۱۳۴۳ در تهران  متولد شد. تحصیلات ابتدایی را تا کلاس چهارم در دبستان ارامنه «نائیری»  پشت سر گذاشت. اما به علت اوضاع  نامناسب اقتصادی خانواده، مجبور به ترک تحصیل شد تا با کار خویش، از همان دوران نوجوانی، کمک حال خانواده باشد.

رازمیک به عنوان باطری‌ساز تا ۱۸ سالگی در کارگاه پلاستیک سازی کار کرد. با جدیت و پشتکاری که داشت به سرپرستی کارگاه ارتقاع پیدا کرد. پس از آن با معرفی خود به سازمان نظام وظیفه، وارد ارتش شد. دوره آموزشی را در تهران گذرانده و پس از آن در نیروی هوایی به خدمتش ادامه داد.

در تاریخ ۱۳۶۶/۴/۱ به جبهه جنوب اعزام و بعد از ۸ ماه حضور در جبهه (۱۸ ماه خدمت)، در تاریخ چهاردهم اسفند ۱۳۶۶ به علت واژگون شدن جیپ حامل وی در جاده اهواز-امیدیه، دچار ضربه مغزی شده و پس از یک هفته در بیمارستان اهواز در ۲۳ سالگی به شهادت رسید.

پیکر شهید «رازمیک خاچاطوریان» بعد از انتقال به تهران و انجام تشریفات مذهبی با حضور جمعیت کثیری از هموطنان مسیحی و مسلمان در قطعه شهدای ارمنی جنگ تحمیلی در تهران به خاک سپرده شد. نام این شهید به عنوان نخستین شهید پیرو ادیان توحیدی پدافند هوایی ارتش در تاریخ دفاع مقدس به ثبت رسیده است.

دیدار مقام معظم رهبری با خانواده شهید رازمیک خاچاطوریان در سال ۱۳۹۳


این شهید در دست نوشته‌ای نوشته است: «من رازمیک خاچاطوریان هستم. این هم خانه ابدی من است. پدر و مادر عزیزم، هرگز برایم غمگین و دلتنگ نباشید. قبول دارم که من غنچه‌ای هستم که خیلی زود از بوته جدایم خواهند کرد، ولی هرگز پژمرده وخشک نمی‌گردم. من باید از شما جدا شوم زیرا دشمن به خاک ما حمله کرده است. من باید از شما جدا شوم. نه فقط من بلکه هزاران و صدها هزاران نفر همچون من باید که جان خود را فدای کشورم، ملتم وخانواده‌ام کنم.


پدر عزیزم و مادر گرامی به شما می‌گویم. بگذارید که رشادت و شجاعتم برای شما تسلی بخش باشد. همیشه یاد من و خاطرات من جاوید بماند. هزاران هزار رازمیک‌ها و رزمنده‌ها بودند و خواهند بود. من نه اولین شهید این آب و خاک هستم و نه آخرینش خواهم بود. خداحافظ - دیدار در روز قیامت».

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سدید IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    18 4
    بی غیرتایی که پرچم ایرانو آتیش زدن روز قیامت باید جوابگوی خون مطهر این شهید و شهدای عزیز دیگه باشن که برای برافراشته شدن پرچم ایران در جهان از جوانی و جان شیرینشون گذشتن درود و سلام خدا بر شهید رازمیک و همه ی شهدا
  • بهزاد IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    22 2
    فتنه گران به این خونها دارند خیانت می کنند. آگاه باشید.
  • آباد باش ای ایران ای جان جانانم IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    9 1
    احسن به تمام پدر و مادرهای این سرزمین کهن که چنین شیر مردانی را می پرورانند روحت شاد ای دلاور
  • ایران سربلند IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    9 1
    روحت شاد هم وطن خوش غیرت
  • پویا IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    10 1
    سگ در خونه شما شهدای مسیحی به اون کسانی که پرچم مملکت را آتش زدند شرف دارد
  • Ramin KE ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    6 0
    روحت شاد هم وطن مسیحی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس