کد خبر 815307
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
بالگرد

خبرگزاری سوریه از اقدام آمریکا در انتقال شماری از سرکرده‌های داعش از اردوگاهی «الحسکه» به مکانی نامعلوم خبر داد.

به گزارش مشرق، در چارچوب سیاست‌های حامیانه واشنگتن از داعش، بالگردهای آمریکایی شماری از تروریست‌های این گروه تکفیری را از اردوگاه «السد» در جنوب شهر «الحسکه» به سوی منطقه‌ای ناشناس منتقل کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» با انتشار این خبر نوشت: منابع آگاه محلی در ریف الحسکه (شمال شرق سوریه) خبر دادند که ائتلاف بین‌المللی ضد داعش شماری از اعضای این گروه تروریستی را در اردوگاه السد در ریف جنوبی، با بالگردهای آمریکایی به  مکان نامعلومی منتقل کردند. این بالگردها در اطراف سد «الباسل» در جنوب الحسکه فرود آمدند و این تروریست‌ها را از این نقطه منتقل کردند.

پیش از این اعلام شده بود که شماری از اعضای داعش، با بالگردهای آمریکایی از ریف «دیرالزور» و به طور مشخص از روستاهای «الشعیطات»  به این اردوگاه انتقال یافته بودند.

بر اساس این گزارش، چهارشنبه پیش، بالگردهای آمریکایی از ریف شمالی دیرالزور حرکت و در ارتفاع پایین بر فراز اردوگاه «السد» پرواز کردند و در نزدیکی سد «الباسل» واقع در جنوب الحسکه فرود آمدند.

به گفته این منابع، بالگردهای آمریکایی حامل چندین سرکرده داعش بودند که به گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه پناه برده بودند؛ گروهی که بیشتر عناصر آن کُردند و با حمایت آمریکا در رقه و استان دیرالزور بارها توافق کردند و پس از خروج داعش از این مناطق، اراضی تحت اشغال این گروه را به تسلط خود در می آوردند.

این برای دومین بار است که بالگردهای آمریکایی دست به چنین اقدامی می‌زنند و ماه گذشته چند بالگرد در نزدیکی سد الباسل فرود آمدند و 47 سرکرده داعش را با خود آورده بودند.

این تروریستها از حملات ارتش سوریه فرار کرده بودند و افراد زخمی آنان تحت درمان سازمان پزشکان بدون مرز قرار گرفتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس